Felkoder vid bortagen Exup R1 04-06

jetfuel

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Skrev-raket-Retta
Hej jag har en Retta 04 som jag monterat ett akrapovic helsystem på.
För att göra det har jag tagit bort EXUP ventilen helt och då får jag såklart felkod 17 och 18 samt att motorlarmet lyser.
Frågan är nu hur man gör för att lura ECU:n att tro att EXUP:en sitter kvar.
På gamla Rettor sägs det att man kan koppla en 7.5 kohm motstånd mellan de rödsvarta och Rödvita kablarna.
Finns det någon motsvarighet på 04an eller måste man åka omkring med larmande ECU?
Tacksam för svar.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Ta fram voltmetern och mät motståndet i din EXUP ventil och sen sätter du dit ett lika stort motstånd.....

Eller så använder du sökfunktionen.:)

jetfuel

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Skrev-raket-Retta
Jo det får nog bli till att pröva voltmetern. Sökning har jag redan gjort. finns inget skrivet om R1 2004-

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Tjena!

Om du inte vill ha något felmeddelande ska du bara koppla bort vajrarna och låta själva servon vara kvar. Det är ingen fara att ta bort hela vad jag vet men det rekomenderas inte då du får pka runt med ett felmeddelande som sagt!
Så mitt tips är att du sätter tillbaka själva servon! Ska montera ett system på min R1:a och då har jag tänkt göra så efter tips från andra..:yoparty

jetfuel

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Skrev-raket-Retta
Det bästa skulle ju vara att mäta motstånden på exupen och köpa motstånd på eltema, men frågan är om man pajar något.

Tsunami

Radical Riders
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
WS 1600 GSXR 600
Tjena!

Om du inte vill ha något felmeddelande ska du bara koppla bort vajrarna och låta själva servon vara kvar. Det är ingen fara att ta bort hela vad jag vet men det rekomenderas inte då du får pka runt med ett felmeddelande som sagt!
Så mitt tips är att du sätter tillbaka själva servon! Ska montera ett system på min R1:a och då har jag tänkt göra så efter tips från andra..:yoparty

Varför köra runt med dövikt???

Dit med ett motstånd! det funkar kanon, har det så på race hojen.

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Väcker denna tråd, någon som vet vilket motstånd man ska sätta dit, har inte motorn så jag kan mäta?

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...