Mikey
Bygger om allt!
- Gick med
- 8 Mar 2003
- Hoj
- Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Jag besiktigade utan reflex.. och signalhorn för den delen, den gick igenom ändå.![]()
Det FÅR man om man åker Aprillia!
Jag besiktigade utan reflex.. och signalhorn för den delen, den gick igenom ändå.![]()
Detta är det enda jag har fått till svar när jag frågade VV vad som gällde för placering av registreringsskylt. Står ingenting om vem som avgör eller liknande.
Så är det ord mot ord som gäller eller?
Vet inte om de men reflexen eller att den inte finns kostar 500:- dagtid och 1000:- vid mörker.
Allt sitter i beskådarens ögaHar fabror blå haft en toppen dag så slipper du troligtvis undan om du har tur. Har han blivit nekad av frugan i morse å han kanske är tvungen att arbeta övertid istället för som planerat åka till stugan å fiska, så blir du troligtvis han offer.
Samma gäller bilprovningen, åkte förbi bilprovningen i halmstad en dag för att jag ville göra ett bullertest med mitt slipon.
Inga problem, dem var hur hjälpsamma som helst. Trots att dem hade en massa annat att göra.
Hade strax över 103dB (103,9dB) Men han sa att skulle det varit en ordinare besiktning så hade han släppt igenom mig ändå.
Så allt bero på beskådarens ögon![]()
Men säg att min hoj går igenom besiktningen som den är, kan en polis fortfarande ge mig böter? Lite sjukt isf.
(Säg att jag har skyltbelysning och allt det där, jag tänker enbart på vinkeln nu)
Det finns en hel tråd om detta men för att göra en lång historia kort och om jag inte minns fel
1. Skylten skall sitta bakom bakre hjulaxeln.
2. Den får inte luta mer än 25°.
3. Den skall vara tillverkad av VV.
4. Den skall vara belyst.
5. Det skall finnas en reflex.
Om man inte uppfyller detta så är antagligen resultatet beroende på den kontrollerande
polismannens sinnesstämning, huvuduppgift för dagen, inställning till hojar och anledningen till att man blivit stoppad som avgör påföljden
Ser väldigt många sporthojjar som har nummerplåten precis ovanför bakhjulet/under sitsen. Fel?
Jag har placerat min regskylt lite i vad jag kallar gråzon för att vara lagligt .
Om nu länsman stannar mig, är det han som avgör om det blir böter eller skickar han mig till bilprovningen för ombesiktning. Den är ju läsbar men vinkeln är liiite väl skarp.
På hur många meter ska skylten vara läsbar?
Antar att böterna för en felplacerad skylt är lika höga, som att köra utan skylt. Dvs 1500:-
Förstår inte varför det är så mycket tjafs om en liten plåtbit. Varför ska poliser vara så kinkiga å petiga. Det är väl viktigare att man kör lungt där det är lite mer folk å traffik. Å gasar på där man har lite mera frihet.
vad spelar det igentligen för roll var skylten sitter å storlek m.m. Jag kan köra lika fort för det.
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |
![]() |
Offroad med CFMOTO 800MT-X