coffe
Christoffer Johansson
Hejsan!
Jag har en Honda MBX 125 F som nöp för en vecka sedan!
Kolven gick sönder en bit på ovansidan kanten, men har inte fått isär & sett mer än så.
Innan den nöp så hade vi precis fått ihop den sedan den skurit!
Den gammla kolven hade gått sönder på samma sätt/ställe.
Har ni haft/har en MBX så vet ni att den har ett "lock" över toppen
(Den har alltså toppen under locket.. locket sitter ovanför så att det skall gå kylarvatten runt cylindern och ovanför toppen). Jag hoppas ni förstog förklaringen.
Jag undrar också om nån vet var man får tag i ett nytt sådant lock?
Bilder finns näst längst ner på andra sidan!
Det locket hade spruckit så det läckt kylarvatten, men behöver kolven tappa en bit/gå sönder isåfall och varför gick locket sönder?
Hade bra med olja & kylarvatten!
Jag har en Honda MBX 125 F som nöp för en vecka sedan!
Kolven gick sönder en bit på ovansidan kanten, men har inte fått isär & sett mer än så.
Innan den nöp så hade vi precis fått ihop den sedan den skurit!
Den gammla kolven hade gått sönder på samma sätt/ställe.
Har ni haft/har en MBX så vet ni att den har ett "lock" över toppen
(Den har alltså toppen under locket.. locket sitter ovanför så att det skall gå kylarvatten runt cylindern och ovanför toppen). Jag hoppas ni förstog förklaringen.
Jag undrar också om nån vet var man får tag i ett nytt sådant lock?
Bilder finns näst längst ner på andra sidan!
Det locket hade spruckit så det läckt kylarvatten, men behöver kolven tappa en bit/gå sönder isåfall och varför gick locket sönder?
Hade bra med olja & kylarvatten!
Last edited: