WOW, ni är såååååå tuffa och coola.
Varför pissar inte fler på folk för att de vågar ha egna åsikter.
Patetiskt!
För att det är med all säkerhet en lögn... i min bok är det okej att ha roligt åt människor som beter sig som en clown och trollar på nätet...WOW, ni är såååååå tuffa och coola.
Varför pissar inte fler på folk för att de vågar ha egna åsikter.
Patetiskt!
Är det sant är det såklart vidrigt.
https://twitter.com/wajstedt/status/483058939983327233/photo/1
Men jag undrar om det verkligen är hela sanningen, hon säger sig inte veta varför, men någonting borde ju ha hänt? Inte för att jag kan se vad hon skulle kunna ha gjort för att förtjäna att bli kissad på.
Är inte Wajstedt väldigt lik reportern i Plus?
Jag håller med, är det sant är det sjukt vidrigt av mannen och är det inte sant är det sjukt vidrigt av henne att ens öppna käften.
Det som är patetiskt är alla dessa människor som sitter och grinar över feminister och deras åsikter. Precis alla människor har rätt till sin åsikt. Jag har mina åsikter och tänker inte sätta mig själv i ett fack.
Jag står för jämlikhet mellan könen när det gäller mycket men samtidigt måste man inse att könen är olika. Tjejer har i det stora hela inte samma fysiska styrka som män och kan därför inte i många sporter mäta sig med männen. Inom de sporter där kvinnor och män är lika har jag inget emot att man utövar den på samma villkor. Men att vissa sitter och gnäller över att manliga fotbollsspelare får mer betalt än kvinnliga kan jag bara säga, när kvinnorna får lika mycket publik kan de också få lika mycket betalt.
Kvinnor och män kommer aldrig bli lika till hundra procent, MEN vi ska ha samma möjligheter här i livet.
Lika lön för lika jobb inom samma företag med samma utbildning, ålder, år inom företaget och så vidare ska vara en självklarhet.
Jag håller med, är det sant är det sjukt vidrigt av mannen och är det inte sant är det sjukt vidrigt av henne att ens öppna käften.
Det som är patetiskt är alla dessa människor som sitter och grinar över feminister och deras åsikter. Precis alla människor har rätt till sin åsikt. Jag har mina åsikter och tänker inte sätta mig själv i ett fack.
Jag står för jämlikhet mellan könen när det gäller mycket men samtidigt måste man inse att könen är olika. Tjejer har i det stora hela inte samma fysiska styrka som män och kan därför inte i många sporter mäta sig med männen. Inom de sporter där kvinnor och män är lika har jag inget emot att man utövar den på samma villkor. Men att vissa sitter och gnäller över att manliga fotbollsspelare får mer betalt än kvinnliga kan jag bara säga, när kvinnorna får lika mycket publik kan de också få lika mycket betalt.
Kvinnor och män kommer aldrig bli lika till hundra procent, MEN vi ska ha samma möjligheter här i livet.
Lika lön för lika jobb inom samma företag med samma utbildning, ålder, år inom företaget och så vidare ska vara en självklarhet.
Av ren nyfikenhet, vad gör du/ni för att förbättra situationen?
Borde inte feministerna vara glada att det feminina syns?
Jag personligen står upp för mig själv och tar inte skitsnack, jag förhandlar själv om min lön och på förtaget jag jobbar för har jag ännu inte sett några indikationer på att lönerna sätts efter vilket kön man har.
När det gäller vissa kollegor så beter de sig som mansgrisar men jag har upptäckt att bästa medicinen mot dessa individer är helt enkelt att ignorera dem och resa mig upp och gå när de sätter igång. När jag kommer tillbaka tänker de sig för innan de sätter igång igen. Hade varit ännu enklare om det var så att vi hade gjort samma arbetsuppgifter då det hade påverkat dem mer om jag gick ifrån varje gång detta hände.
Jag personligen märker inte av så mycket i mitt vardagliga liv att tjejer och killar behandlas olika eftersom jag inte umgås med sådana människor. Men jag håller inte käften om jag märker att någon behandlas illa oavsett vilket kön de tillhör. Jag tror på att behandla folk som jag själv vill bli behandlad.
Jag personligen står upp för mig själv och tar inte skitsnack, jag förhandlar själv om min lön och på förtaget jag jobbar för har jag ännu inte sett några indikationer på att lönerna sätts efter vilket kön man har.
När det gäller vissa kollegor så beter de sig som mansgrisar men jag har upptäckt att bästa medicinen mot dessa individer är helt enkelt att ignorera dem och resa mig upp och gå när de sätter igång. När jag kommer tillbaka tänker de sig för innan de sätter igång igen. Hade varit ännu enklare om det var så att vi hade gjort samma arbetsuppgifter då det hade påverkat dem mer om jag gick ifrån varje gång detta hände.
Jag personligen märker inte av så mycket i mitt vardagliga liv att tjejer och killar behandlas olika eftersom jag inte umgås med sådana människor. Men jag håller inte käften om jag märker att någon behandlas illa oavsett vilket kön de tillhör. Jag tror på att behandla folk som jag själv vill bli behandlad.
Det krävs förstås en viss grundvilja för att driva en förändring och det börjar med att folk säger ifrån när de blir felaktigt behandlade. Problemet är många gånger hur dessa individer uttrycker sig.
Sen tycker jag det är skrämmande många som gärna utrycker sin avsky för samhället, men inte gör något för att pådriva en förändring. Varför inte jobba sig upp till en position där man kan påverka istället för att gnälla via blog? Arbete kanske inte är lika ballt...
Personligen lägger jag en stor del av min energi och tid på att förbättra situationen för kvinnor i Asien. Framförallt här i Japan, där 70% av förstaföderskor aldrig återvänder till ett arbete. I ett land där könsrollerna är kort sagt förlegade behövs det fler som driver på en förändring från toppen.
Det är för att förbättra det japanska samhället för framförallt yngre kvinnor som jag valt att bo kvar här. Det har inneburit 80-timmarsveckor för att ta mig in i högsta ringen på ett företag med över 5 miljarder i omsättning, och det har inneburit ett enormt försakande av ett privatliv.
Jag mår förbannat bra av det jag gör, men blir duktigt less på dessa sk feminister som gråter sig hesa över ickeproblem i en blogg på nätet. Att de sedan ges utrymme i övrig media är som ett slag i ansiktet på oss som jobbar för att göra världen lite bättre.
F-n hon måste gå på något eller så har hon en intressant diagnos eller kanske bådadera!Feminister är ett pack, med feminister menar jag rödvinspacket med deras intersektionalitets och strukturtrams. De har medelst smart manipulerande skaffat sig tolkningsföreträde på allt och slagit i folk att man måste köpa deras paket om man vill säga sig vara för lika rättigheter vilket naturligtvis inte är sant.
Tyvärr agerar politikerna nyttiga idioter och tävlar om vem som kan fara på häftigaste LSD trippen när det gäller att lägga fram förslag och fjäska för dessa.
http://tanjabergkvist.wordpress.com/?s=tekoppen
samt View attachment 408383
Jag håller med dig och all heder åt såna som du som verkligen tar tag i saker och försöker göra skillnad i ett land där det verkligen behövs.
I Sverige ger sig många på fel problem och tror att allt ska förändras i ett fingerknäpp istället för att börja där det är viktigt.
Jag tycker att kroppen borde vara något fint att vara stolt över istället för att vissa ska hålla på och försöka gå tillbaka till något samhälle där kvinnokroppen ska skylas. Men med det menar jag också att det inte bara ska vara en sorts kropp som ska visas, en retuscherad heroinchick kropp utan former och skavanker. Jag kan inte se det sexistiska om man använder både kvinnor och män i reklamer och bara kvinnor i vissa reklamer. Se bara på Calvin Kleins reklamer, de har alltid varit kända för sina manliga modeller. Vilka jag personligen hellre skulle vilja se att de även använde sig av lite mer "normala" män. Det är hela tiden snack om kvinnorna de använder men ingen snackar om männen de använder, då är det helt plötsligt ok att använda rippade modeller med 2% underhudsfett bara för att det är män. Eller så är det helt enkelt så att männen inte bryr sig och att de inte sitter och grinar över kroppsideal.
Feministerna borde lägga sitt krut på de viktigare frågorna istället för att sitta och grina med sina IPA i näven över att killarna har det så mycket mer förspänt i samhället.
Sen tycker jag det är skrämmande många som gärna utrycker sin avsky för samhället, men inte gör något för att pådriva en förändring. Varför inte jobba sig upp till en position där man kan påverka istället för att gnälla via blog? Arbete kanske inte är lika ballt...
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|