Femkamp på svensexa, tips!?

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Jag har fått äran att vara ansvarig för att plocka fram en 5-kamp till en svensexa på lördag, har ni några tips på grenar att köra, vi kommer att vara på en tomt och grilla och samtidigt ska denna tävling avgöras, tips?

100m sprint med jagande svärmor?
Har ni massa staket kan ni ju köra häcklöpning/rymning från elak svärfar med hagelbössa laddad med grovsalt?

Får se om jag hittar på fler....

Hinkas skrev:
2161431 100m sprint med jagande svärmor?
Har ni massa staket kan ni ju köra häcklöpning/rymning från elak svärfar med hagelbössa laddad med grovsalt?

Får se om jag hittar på fler....

tack för tipset, tyvärr är inte svär-föräldrarna tillgängliga för aftonen i fråga...

Vi åkte till Uppsala och körde femkamp på ett äventyrsland typ, gokart, pilbåge, brottning i sumodräkter, slå ner motståndare från pidestal med jättetops och boxning med jättehandskar.
Helt sjukt kul!
Förutom det så sprang blivande brudgummen "maja gräddnos loppet" i grisdräkt, vi badade, åt frukost efter bortrövandet i stora rondellen mot stockholm och blev påhälsade av ordningsmakten som vänligen undrade vad vi höll på med.

Dom blev mäkta besvikna när dom fick reda på att vi inte ens drack alkohol(Pingstvänner hela bunten). Tydligen var det nån slags demonstration inne i stan och dom trodde vi hörde till dom antagligen=)

sEiKo skrev:
2161487 Vi åkte till Uppsala och körde femkamp på ett äventyrsland typ, gokart, pilbåge, brottning i sumodräkter, slå ner motståndare från pidestal med jättetops och boxning med jättehandskar.
Helt sjukt kul!
Förutom det så sprang blivande brudgummen "maja gräddnos loppet" i grisdräkt, vi badade, åt frukost efter bortrövandet i stora rondellen mot stockholm och blev påhälsade av ordningsmakten som vänligen undrade vad vi höll på med.

Dom blev mäkta besvikna när dom fick reda på att vi inte ens drack alkohol(Pingstvänner hela bunten). Tydligen var det nån slags demonstration inne i stan och dom trodde vi hörde till dom antagligen=)

bra idéer, problemet är bara att vissa grejor sker under förmiddagen typ go-cart..mer lekar är nog vad jag söker, plus att vi ska vara i en trädgård...

en kul grej brukar va bra för att lätta upp stämningen. ta sex mariekex ätes först sedan svepes en 50cl malt dryck fortast vinner :fyllisar

MiZou skrev:
2161578mer lekar är nog vad jag söker

Armhävningstävling med tändstickor som skall flyttas från ett fat till en hink eller motsv.

De tävlande ska alltså göra armhävningar och plocka upp tändstickor från ett fat. dessa skall därefter flyttas till hinken och för att nå över kanten på den måste man alltså göra armhävningen.

15-20 stickor per skalle kan nog vara lagom. Det känns eftersom man måste stanna i det nedre läget när man försöker få upp en sticka mellan läpparna.

korvgubbe skrev:
2161639 Armhävningstävling med tändstickor som skall flyttas från ett fat till en hink eller motsv.

De tävlande ska alltså göra armhävningar och plocka upp tändstickor från ett fat. dessa skall därefter flyttas till hinken och för att nå över kanten på den måste man alltså göra armhävningen.

15-20 stickor per skalle kan nog vara lagom. Det känns eftersom man måste stanna i det nedre läget när man försöker få upp en sticka mellan läpparna.

bra förslag, den kommer nog fan med...

Ölkrocket
Trädklättrartävling. (Skitkul, men rigga ordentliga säkringar så att ni inte trillar ner på fyllan)

Starstriker skrev:
2161699 Ölkrocket
Trädklättrartävling. (Skitkul, men rigga ordentliga säkringar så att ni inte trillar ner på fyllan)

öl-krocket? något speciellt som händer mer än att man dricker öl under tiden?

Jag är inne på manliga saker lixom, en fet slagborrmaskin, släggor och sånt :)

Gissa grogg ingridenser, få bra glöd på en engångsgrill snabbast, blanda cement och gjuta fina presenter till brudgummen, montera nån billig möbel från ikea, gräva gropar o sånt :lol

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick