Wiseguy skrev:Var det inte Kawa som hade en spoiler på cutsen på någon gammal modell...
helt överlägsen grej, perfekt att lyfta och dra i.
Wiseguy skrev:Var det inte Kawa som hade en spoiler på cutsen på någon gammal modell...
Mattias skrev:Ful är den hursomhelst.
jag tror att den är till för att hålla onda demoner borta från fötterna.Micke_Lindstrom skrev:Jag håller på med ett projekt om motorcykelaerodynamik och nu skriver jag ett kapitel om lite intressanta smådetaljer på motorcyklar.
Är det nån som vet vad den lilla fenan som sitter på sidokåpan på ZX-12R har för funktion? (Den som sitter under texten ZX-12R.)
Skriv gärna en förklaring eller släng upp en länk.
MattE. skrev:"runt 0.3"? säker på den siffran?
Koenigsegg ska ju ha riktigt lågt (säger dom) och dom har 0.297
volvo 740 kan väl inte ha 0,42....den har ju sämre aerodynamik än en brödrost...eller är det bara som det ser utCayLe skrev:Audi A2 - 0,25
Opel Calibra 8V - 0,26
Audi 100 - 0,3
Opel Kadett GSI - 0,35
Volvo 740 - 0,42
Farbrordane skrev:volvo 740 kan väl inte ha 0,42....den har ju sämre aerodynamik än en brödrost...eller är det bara som det ser ut
Arctic#1 skrev:Hur en som kjørar hayabusa kan tycka at en Zx 12 R ar ful fattar jag inte...ush :-(
MattE. skrev:"runt 0.3"? säker på den siffran?
Koenigsegg ska ju ha riktigt lågt (säger dom) och dom har 0.297
Micke_Lindstrom skrev:Jag håller på med ett projekt om motorcykelaerodynamik och nu skriver jag ett kapitel om lite intressanta smådetaljer på motorcyklar.
JT skrev:Hayabusan är ju fet och brutal medans ZX12R bara ser ut som en lönnfet ZX9R...
Chris Ash skrev:Kan kanske vara så att den har liten frontarea? Låg luftmotståndskoefficient är ju inte mycket värt om bilen har stor frontarea.
UrbanTiger skrev:Det är ingen vinge på kåpan. Det är gjutskägg
Den där spoilern som fanns bak på vissa Kawor är inte en spoiler utan ett handtag för att instruktören skulle kunna hålla uppe hojen i manöverprovet.
Det är ju en nybörjarhoj alltså
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |