Fender eliminator i plexi

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Plexi är ett varumärke som används flitigt, om än felaktigt, även på andra klara plaster.

Det är polycarbonat i hockeyrinkar.

Försöker hitta lite info om akrylplast. Hittar ingenting om att den skulle vara bra att bearbeta. Däremot är den bra som substitut för glas i skyltar, montrar mm.

Jag är inte helt säker att Claes Ohlson vet till hundra procent vad de säljer. Sålänge det är genomskinligt och plast är det nog plexi...
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Lånar den här tråden lite.

Köpte en reflex idag till kommande regbesiktning och hade ingen stans att placera den förutom på nummerskylten under skattemärket.


Någon som vet om det är tillåtet eller ber dom mig att komma tillbaka med reflexen ordentligt placerad? Inga siffror eller bokstäver täcks.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Och nu var _allt_ på plats (och hojen tvättad för några foton...). Bultarna som håller regplåten har inbyggd lampa, man ser slitsen. Nu tror jag säkert att polisen släpper igenom för det lyser minst lika bra som original. Orkar inte pyssla med miniblinkers och miniskylt. Vill synas och vill inte åka runt och oroa mig för att åka på onödiga böter.
 

Bifogat

  • yamaha_r1_2002_tail2_800x60.jpg
    yamaha_r1_2002_tail2_800x60.jpg
    115.7 KB · Visningar: 173
  • yamaha_r1_2002_tail_800x600.jpg
    yamaha_r1_2002_tail_800x600.jpg
    79.7 KB · Visningar: 121
  • yamaha_r1_2002_800x600.jpg
    yamaha_r1_2002_800x600.jpg
    112.7 KB · Visningar: 128

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Nödinge
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Nicke skrev:
Och nu var _allt_ på plats (och hojen tvättad för några foton...). Bultarna som håller regplåten har inbyggd lampa, man ser slitsen. Nu tror jag säkert att polisen släpper igenom för det lyser minst lika bra som original. Orkar inte pyssla med miniblinkers och miniskylt. Vill synas och vill inte åka runt och oroa mig för att åka på onödiga böter.

Tänkte göra nåt liknande... Var köper man "lysbultarna"?
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Javla snyggt!! Jag ska montera undertail på kawa'n i vinter (En helt flat modell utan fasten for skylt och dylikt..snyggast) och jag har funderat på hur jag ska gjøra..men nu vet jag, jag ska gjøra en modell liknande din fast lite slimmare i alu som jag ska høgglans polera. Det tror jag ska bli bra ( undertailen ska lackas svart).....+ mini blinkers och en lite nerkapad org skylt, I norge ar skyltarna i alu och latta och kapa .
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Nicke skrev:
Reflex måste man ha men "ingen" har det förutom på besiktningen.

Jag har en liten en klistrad bak på änden av svingen, godkänt av BP iallafall.
 

gaffel46

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
stockholm, huddinge
Hoj
nsr 125 och en mopperacer
:Bugar en smilie säger mer än tusen bilder

skulle du kunna skriva ihop lite grann åt mig om hur du gjorde när du böjde och skar till plexit och skicka det som pm till mig? ska själv göra en kåpa i det under vintern och pga begränsad ekonomi så har jag inte råd att göra fel
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top