Fermin Aldeguer (moto2/motogp-förare) plockar cigaretter…

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Stackars förarna i depån, nu måste de ställa upp på såna här fjantiga PR-uppdrag för att utbilda MotoGP-publiken hur man tar hand om fimpar. Men vad gör man inte för att hålla Carmelo Ezpeleta glad.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Visst är det ett problem, vanan att bara slänga fimpar på marken. En städare jag talade med nere vid bussterminalen i GBg (före lergropen,dvs när det fanns en plats norr bussterminalen)
berättade att han bara på förmiddagen hunnit med att plocka mer än 1000 fimpar. Det här var ca 11~tiden.
Singapore lär vara Fimpfritt men Sverige vilar på Fornstora dar :hihi

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Jag rullar mina egna, utan filter. Allt går tillbaks till naturen. problem solved.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Cigarettfimpar i all ära - ett betydligt större problem i Sverige är de spår som många putläppar tvunget måste lämna efter sig, särskilt vid bensinmackar…

Om man frivilligt går runt och ser ut som att man har en cancertumör under läppen så förstår de flesta att man inte är ordförande i den lokala Mensaklubben. Men ingen begriper varför prillan alltid måste ut på marken alldeles framför pumpen…?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Mer skräp och vad är de gjorda av om de ska härbergera potentiellt glödande material? Sen är det inte så svårt att ta hand om fimparna. En inställningsfråga och inställningen är kanske inte alltid så lätt att rå på…

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Härom sommaren, när det var snustorrt i skog och mark, eldningsförbud deluxe osv, gick det förbi en brud, drog ett sista halsbloss och kastade fimpen in i vår knastertorra häck. Jag insåg dock det omöjliga i att vara pedagogisk nog för att få henne att förstå, så jag dränkte häcken med vatten och lät det bero.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Mer skräp och vad är de gjorda av om de ska härbergera potentiellt glödande material? Sen är det inte så svårt att ta hand om fimparna. En inställningsfråga och inställningen är kanske inte alltid så lätt att rå på…
Hade för länge sen en rökande tjej som brukade stoppa tillbaka de glödande fimparna i paketet. Jag tyckte det kändes ganska risky men hon menade att de slocknade utan tillgång på syre i paketet? Så länge jag träffade henne gick det bra iaf...

Angående dessa påsar så är väl tanken att man ska kunna sitta på läktaren eller något annat ställa och kedjeröka men ändå kunna stoppa undan fimparna under tiden och sen slänga dem i papperskorgen.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hade för länge sen en rökande tjej som brukade stoppa tillbaka de glödande fimparna i paketet. Jag tyckte det kändes ganska risky men hon menade att de slocknade utan tillgång på syre i paketet? Så länge jag träffade henne gick det bra iaf...

Angående dessa påsar så är väl tanken att man ska kunna sitta på läktaren eller något annat ställa och kedjeröka men ändå kunna stoppa undan fimparna under tiden och sen slänga dem i papperskorgen.
Förutom vidrigt skulle jag säga att det är väldigt riskabelt. Ligger och pyr till en bra brasa när man sover som djupast …

Granne försöker med det gamla självbedrägeriet att minska konsumtionen till en nivå där han tror det blir lättare att sluta. Tar ett par bloss och sen klipper han av glöden. Vet inte om det leder till att han slutar men en positiv bieffekt är gott och väl halverat intag. Dessutom röks ju inte lika mycket av cigaretten p g a svinn.
Allt kokar ner till vad man ersätter rökandet med för aktivitet/vana.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
När nu tråden övergått till rökvanor, flikar jag in med den gamle "Mäster" som byggde vår bod på tomten. Han gick omkring med en rökpipa i munnen och hummade och snickrade.
När han behövde fokusera extra, stoppade han helt sonika den glödrykande pipan i byxfickan. Sen fortsatte han dona en stund.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...