Ferrari 458 Italia vs Ducati 1198S

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Grymt imponerad av filmen - att den är så snyggt gjord, bildkomposition, skärpedjupttrixen, färgerna, klippningen. Oerhört proffsigt.

Utan att det blir töntigt.

Tackar för att någon la upp godbiten här - hade aldrig hittat den själv.

/m

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Ok jag ska till ringen i sommar så det är bra att veta även om man kommer att köra lungt som tusan:D men det jag tycker är konstigt är rekordtiden!jag menar ett 20 -25 år gammalt rekord kan ju inte vara omöjligt att slå med en nyare hoj och en riktigt bra förare:)

Det är det inte heller, rekordet är i vart fall matchat sedan länge. Har en film på en som kör runt på 7.32 tex. Men det är väl inofficiella rekord.

Men mer effekt kapar inte så mycket tid, det är inte många sekunder du kan utnyttja mer än 150 hk ens på ringen. En gammal RC30 är bra mycket snabbare än de flesta tror dessutom.

Om du ska ta det lugnt, så passa dig för vissa vardagar för då kommer "ringrävarna" fram. De kör fort och galet. Ibland för galet, rekordet som jag såg när jag var där var 3 st krascher på 3 timmar.
Lycka till, kanske åker jag också ner igen nästa år.

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Handen på hjärtat, vem hade inte valt ferrarin före ändå?

Som någon sa innan i tråden, det är något speciellt med en riktigt snabb bil och det är något speciellt med en ferrari... kan aldrig få den känslan även om man nu hade kört en Ducati, MV Agusta osv... att äga en Ferrari måste slå allt :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Handen på hjärtat, vem hade inte valt ferrarin före ändå?

Som någon sa innan i tråden, det är något speciellt med en riktigt snabb bil och det är något speciellt med en ferrari... kan aldrig få den känslan även om man nu hade kört en Ducati, MV Agusta osv... att äga en Ferrari måste slå allt :)

Den har ju förvisso ett högre försäljningsvärde, men det är ju ändå ett trassel. Det är ju ingen bil jag skulle vilja bli sedd i. Och ska jag sälja den direkt måste det lösas via ombud som kan knäppa läpp osv.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
En bättre jämförelse hade det blivit om man kört en andra etapp. Motorjournalisten på Duccen och Motorcykelracing föraren i Ferrarin. Men TV är TV. Det hade inte blivit bra TV. Jag misstänker att med några hundra mil i jobbet varje månad i en VW och några hundra mil om året på Suzukin. Så hade det gått fortast på banan för mig i Ferrarin. Vad tror ni andra här på sporthoj? Vilken hade ni kört fortast med på banan, Duccen eller Ferrarin?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Iom att jag har kört en hel del på bana med både bil och hoj tror jag att jag först varit snabbare med bilen. Men efter lite "inpejling" och övning tror jag att jag blivit snabbare med hojen.

Mest för att jag tror att hojen är ett mer "seriöst" banverktyg original.

Men skulle jag få "modda" både bil och hoj skulle nog bilen bli snabbare.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha