Ferrarijakt...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Kahobe skrev:
Problem hade dock uppstått om om knoddarna mött ngn i 200+.
EN dåre på vägen kan nog alla runtomkring hålla reda på - men TVÅ... :ajjabajja

Så du menar att om du kör i lagstadgade 110 så kan du undvika någon som kommer mot dig i 200+??

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
!"#¤%&/(

Chrille skrev:
Så du menar att om du kör i lagstadgade 110 så kan du undvika någon som kommer mot dig i 200+??

2x200+ = mot varandra med 120m/s !!
Inte många sekunder att tänka på. Vet du i varje sekund var fordonen omkring dig finns? Framför, bakom? vid sidan..Går det att väja säkert ?....i 200+

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Nisse Järnet skrev:
Ökar inte omkretsen i ~200?
Jepp men det slirar också även om man inte tror det så det kan tänkas att de tar ut varandra. Någon med GPS får gärna göra lite referensexperiment!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Kahobe skrev:
2x200+ = mot varandra med 120m/s !!
Inte många sekunder att tänka på. Vet du i varje sekund var fordonen omkring dig finns? Framför, bakom? vid sidan..Går det att väja säkert ?....i 200+

Håller vi med varandra? Jag tror det serru men det låter som du säger emot?!?!

Jag hävdar att killen som drar gärnet mot trafiken i förverkat all sin rätt att någonsin framföra ett fordon kraftigare än en epa. Vad hävdar du egentligen?

Naturligtvis kan du inte ens väja ens om du kör lagligt. I 110 så kommer mötet emot dig i ca 100m/s. 200 meter bara för att förstå vad som verkligen är på gång att hända(selektiv varseblivning funkar dåligt här), 100 meter för att bestämma dig för vad som ska göras... då har du kanske ett par sekunder på dig att ta dig ut till kanten men om det ligger någon upp i röva på dig....eller blinda vinkeln?

Big_Mike

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
929a
Förstår inte hur alla på detta forum orkar vara moralkärringar eller motsatsen.
Alla som blir upprörda på dom som buskör mm, sälj er egen hoj isf för inbilla mig inte att ni inte är en risk då ni är ute och kör.. Kanske inte lika stor, men dock en risk..
Sen kanske ni borde tänkte på möjligheten att dom som försvarar köra 200 mot trafiken gör det för att reta upp folk, få en reaktion.. Och ni ger dom den reaktionen..

Tror inte så många lagstiftare eller försäkringsbolagsägare läser på detta forum så det spelar nog ingen roll att en del försöker framstå mkt bättre än andra..

Visst alla kanske inte är lika farliga, finns alltid dom som e större idioter än andra, men tror inte jag är ute på allt för djupt vatten då jag säger att alla som kör sporthoj på allmän väg är farligare för med trafikanter än Svensson..

Så sluta bråka, vi brinner ju alla för samma sak :tummenupp

/M

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Chrille skrev:
Är du helt kokt i skit?!? Hade han kört som folk hade det inte varit ett problem. Såna killa ska stoppas med Stingermissiler om nödvändigt. Köra så jävla fort i trafik är allvarligt, men att sen vända och köra som en idiot MOT trafiken för att slippa fortkörningsböter är fanimej oförlåtligt...

...Jag utnämner härmed dig till hemmapolis grad 1. Var vänlig att hämta ut din polismössa och batong/buttplugg vid medborgarkontoret i din hemkommun.

...Undrar hur du reagerade på Gumball 3000, sjukskrivning?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...