Fest hos mig på lördag, ska spara massor med besinpengar i år med...

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Ja vad ska man säga, min hoj kommer inte o rulla mycket mer i år!!! Har jag tur så blir det kort nästa sommar och då helt sprillans nytt, vilket innebär höga premier och alltdär till.......

Har jag riktigt tur så blir det inget eftersom jag inte har blivit klockad utan dom uppskatade hastigheten genom att dom fick gasa eftersom dom var ganska långt bakom och fick göra omkörningar.....
 

Bifogat

  • Picture8.jpg
    Picture8.jpg
    140.5 KB · Visningar: 380

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
T509 skrev:
Ja vad ska man säga, min hoj kommer inte o rulla mycket mer i år!!! Har jag tur så blir det kort nästa sommar och då helt sprillans nytt, vilket innebär höga premier och alltdär till.......

Har jag riktigt tur så blir det inget eftersom jag inte har blivit klockad utan dom uppskatade hastigheten genom att dom fick gasa eftersom dom var ganska långt bakom och fick göra omkörningar.....

Varför kör man i 180km/h på en 50-väg? Inte för att vara tjurskallig men är det inte lite korkat?
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
:3freak

Var var detta? Inte i stan hoppas jag?

Sen lär det väl va rätt kört om dom redan tagit kortet?
 

Dragon

Hell was full so i came back..
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Malmö
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
Surt...men tänk på alla pengar du sparar genom att stå över en sesong
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Alla tycker det. Alla säger det. Du vet att det var idiotiskt. Men någon typ av rekord måste det nästan vara ....... om inte så kanske i idioti ........ hehe ....
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Hm

Det här ska du väl inte godkänna eller skrivit på?
Hm "klockat" dig uppskattningsvis bara,nä det borde inte hålla så på och :7peta på dem.
De har väl inte filmat eller har det lagrat någonstans då borde de väl ta sej i :arsele

Lycka till!
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Klart att det är rekord i idioti, ingen försöker att sticka under stolen med det men det är ganska många som har kört snabbare och inte blivit tagna..... :kocko :huvet :kocko

Saken är ja det var i stan och nej det var inte vid gustav, Limhamnsvägen! Inga bilar varken mötande eller i min riktning (dock en blåvit bakom) samt att det var deras uppskattning (ingen pilot i bilen eller laser). Poliser fick köra om först 2 hojar som körde i 50 och sen en till som körde i 90 för att ta mig, dom har inte kört bakom mig överhuvudtaget utan jag hade redan saktat in till 20 km/h. Tror inte att man kan klara av den kurvan i 180 km/h, vägen svänger lite till vänster och i uppförsbacke och sen svänger lite höger, jag kör en triumph inte en gsxr 750......
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Den var inge kul.

Neka, neka och åter neka. Har du redan skrivit på så kan du hävda att poliserna pressade dej och tvingade dej under "hot".
Låt det gå till domstol. Kan aldrig bli värre.
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Ajaj.

limhamnsv.gif
Var det här?

Vägsträcka där det ofta är frustrerande att puttra fram i 50, särskilt om det inte är någon trafik...

Menmen, förutom att det var idioti (som säkert de flesta här gjort och gör sig skyldiga till då och då) så får jag hoppas det löser sig. Kanske kan vara en idé att mäta om poliserna inte har några andra bevis än sitt eget uppskattande av din hastighet.
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
xyx skrev:
limhamnsv.gif
Var det här?

Vägsträcka där det ofta är frustrerande att puttra fram i 50, särskilt om det inte är någon trafik...

Menmen, förutom att det var idioti (som säkert de flesta här gjort och gör sig skyldiga till då och då) så får jag hoppas det löser sig. Kanske kan vara en idé att mäta om poliserna inte har några andra bevis än sitt eget uppskattande av din hastighet.

Ja exakt där var det! Den som har kört den vägen vet att 180 är inte ens o snacka om samt tror jag att det är ganska få som friviligt testar detta bara för att bevisa att det går, ja Von Vettet är undantagen från regeln.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Nu ska inte jag vara någon viktigpetter. Jag kör själv för fort alltid. Men att överhuvudtaget köra över 100km/h på 50 väg är riktigt korkat. Jag ser att dom även skrivit i Grov vårdslöshet. Du vet vad det innebär OM du blir fälld? Det är fan inte konstigt att Trafikpolien hatar MC förare.


Grov vårdslöshet 12-30 mån indraget körkort, Överstiger strafftiden 12 mån måste nytt lämplighetsintyg sökas.

Mvh//ZS
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
PERKELEE :huvet

fan va trist, jag lider med dig.

men som alla andra sagt, inga bevis... så hur fan kan dom uppskatta hastigheten till 180 om dom låg så pass långt bakom dig.

sedan ser jag att det står 21.30 på rapporten.. dvs det måste varit mörkt ute.
bestrid hastigheten när det blir rättegång.

hur kan en/flera poliser uppskatta hastigheten på X när X är X antal meter framför & det är mörkt... det blir många X .. bättre att fria än fälla :tummenupp
 

Grodögat

Mr TJT
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Staff
Hoj
En vit/Blå
Inte kul.... jag kör där varje dag till och från jobbet. 50 är sakta....men att nästan 4dubbla.... :confused: .
Neka neka! och sen när du ska in i rätten så har du aldrig tid....
 

RacerKeld

what
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Köpenhamn
Hoj
3/4L GSXR
Ajajaj!

Men du har rätt, tror inte Rossi himself kan köra i 180 blås på den vägen, så du får överklaga!
 

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
Var det du med den gröna triumphen som jag träffade på stortorget igårkväll tillsammans med Crazy_martin mfl..?
 

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmo
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Sep skrev:
Var det du med den gröna triumphen som jag träffade på stortorget igårkväll tillsammans med Crazy_martin mfl..?


Japp det var jag.......
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top