Fest hos mig på lördag, ska spara massor med besinpengar i år med...

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
wonderwizard skrev:
PERKELEE :huvet

fan va trist, jag lider med dig.

men som alla andra sagt, inga bevis... så hur fan kan dom uppskatta hastigheten till 180 om dom låg så pass långt bakom dig.

sedan ser jag att det står 21.30 på rapporten.. dvs det måste varit mörkt ute.
bestrid hastigheten när det blir rättegång.

hur kan en/flera poliser uppskatta hastigheten på X när X är X antal meter framför & det är mörkt... det blir många X .. bättre att fria än fälla :tummenupp

19.55 skrevs rapporten.
Det är inte uppskattad, det är uppmätt hastighet med Radio Bil.
Polisen har ingen anledning att ljuga/överdriva hastigheten.
Bättre fria än fälla, kan jag lova dig inte gäller för trafikbrott som hastighetsöverträdelse eller Grov vårdslöshet i trafik då straffföljden ej är frihetsberövande. Att neka är en självklarhet, men tyvärr tror jag inte detta kommer hjälpa. Dom kommer meddelas inom ca 1-2 månader, om detta sedan överklagas tar det i dagsläget ganska lång tid innan målet prövas. Det är inte ens säkert att det tas upp i muntlig förhandling.

Nä, ska man köra så in i helvete fort, får man använda lämpligare platser än 50 väg - Det verkar som många tycker det är ok med denna typ av trafikförseelser. Vad hade ni sagt om en Bil kommer i 150-180km/h utanför era hus eller lägenheter? Varför är det ok med MC?

Mvh//ZS

Last edited:

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Zilversurfer skrev:
19.55 skrevs rapporten.
Det är inte uppskattad, det är uppmätt hastighet med Radio Bil.
Polisen har ingen anledning att ljuga/överdriva hastigheten.
Bättre fria än fälla, kan jag lova dig inte gäller för trafikbrott som hastighetsöverträdelse eller Grov vårdslöshet i trafik då straffföljden ej är frihetsberövande. Att neka är en självklarhet, men tyvärr tror jag inte detta kommer hjälpa. Dom kommer meddelas inom ca 1-2 månader, om detta sedan överklagas tar det i dagsläget ganska lång tid innan målet prövas. Det är inte ens säkert att det tas upp i muntlig förhandling.

Nä, ska man köra så in i helvete fort, får man använda lämpligare platser än 50 väg - Det verkar som alla tycker det är ok med denna typ av trafikförseelser. Vad hade ni sagt om en Bil kommer i 150-180km/h utanför era hus eller lägenheter? Varför är det ok med MC?

Mvh//ZS

Jag vet att hastigheten är uppskattad eftersom jag ej har kört 180 km/h, man kan inte gasa ifatt en mc och tro att man kommer att få en korrekt mätning, bilen HADE EJ MÄTUTRUSTNING och poliserna pratade sinnsemellan om hur hög hastighet dom skulle sätta "Ja jag körde 180 så sätt 180", det är också skitsnack om jag gasade fullt ut och mot all förmodan körde 180 så hur kommer det sig att en saab 9-5 härgårdsvagn kom upp i samma hastighet, vadå biturbo och NOS eller....

Det var ingen trafik och ingen på trotoaren så att jag satte ingen i fara förutom mig själv och varför alla (inklusive mig själv) tycker att det är tanköst och dummt men ej fördömmer mig är för att dom flesta har någon gång kört snabbt på en 50-väg. köra 250 på en 90 väg är lika illa och 99% utav motorcyklister med en hoj som har 600cc eller mer har gjort det. Tycker du att det är fel att göra det på limhamnsvägen men ok i häckeberga förbi dom enskilda husen...

Man ska inte kasta sten i glashus heter det eller så är du en av dom få som håller laglig hastighet hela tiden...

MVH

Denis

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
T509 skrev:
Jag vet att hastigheten är uppskattad eftersom jag ej har kört 180 km/h, man kan inte gasa ifatt en mc och tro att man kommer att få en korrekt mätning, bilen HADE EJ MÄTUTRUSTNING och poliserna pratade sinnsemellan om hur hög hastighet dom skulle sätta "Ja jag körde 180 så sätt 180", det är också skitsnack om jag gasade fullt ut och mot all förmodan körde 180 så hur kommer det sig att en saab 9-5 härgårdsvagn kom upp i samma hastighet, vadå biturbo och NOS eller....

Det var ingen trafik och ingen på trotoaren så att jag satte ingen i fara förutom mig själv och varför alla (inklusive mig själv) tycker att det är tanköst och dummt men ej fördömmer mig är för att dom flesta har någon gång kört snabbt på en 50-väg. köra 250 på en 90 väg är lika illa och 99% utav motorcyklister med en hoj som har 600cc eller mer har gjort det. Tycker du att det är fel att göra det på limhamnsvägen men ok i häckeberga förbi dom enskilda husen...

Man ska inte kasta sten i glashus heter det eller så är du en av dom få som håller laglig hastighet hela tiden...

MVH

Denis

Vad bra, då har du inget att oroa dig för och kommer säkert bli frikänd.

Kasta sten i glashus :va ....Du har aldrig sett mig köra, jag körde fort där det inte var fara för andra. Häckebärga kör jag inte längre. Jag kör endast Bana med min RR hoj. Min Motard gör inte ens 180km/h. Att dra en parrallel mellan 90 & 50 väg är inte jämförbart..Och nej, jag håller inte alltid hastigheten men i stan gör jag så gott jag kan.

Det jag inte kan förstå är varför Poliserna även kryssat i Grov vårdslöshet..Nytt för mig också, är att Poliser bara hittar på en hastighet/förseelse som kan ge upp till 30 mån körkortsindragning.

I redogörelse har dom inte skrivit att du nekar!? Gjorde du inte det? Om du gjorde detta varför påpekade du inte detta innan underskrift.

TF Polisens 9-5 är inte några standardvagnar om du tror det,så 180 är inga större problem.

Mvh//ZS

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Zilversurfer skrev:
Vad bra, då har du inget att oroa dig för och kommer säkert bli frikänd.

Kasta sten i glashus :va ....Du har aldrig sett mig köra, jag körde fort där det inte var fara för andra. Häckebärga kör jag inte längre. Jag kör endast Bana med min RR hoj. Min Motard gör inte ens 180km/h. Att dra en parrallel mellan 90 & 50 väg är inte jämförbart..Och nej, jag håller inte alltid hastigheten men i stan gör jag så gott jag kan.

Det jag inte kan förstå är varför Poliserna även kryssat i Grov vårdslöshet..Nytt för mig också, är att Poliser bara hittar på en hastighet/förseelse som kan ge upp till 30 mån körkortsindragning.

I redogörelse har dom inte skrivit att du nekar!? Gjorde du inte det? Om du gjorde detta varför påpekade du inte detta innan underskrift.

TF Polisens 9-5 är inte några standardvagnar om du tror det,så 180 är inga större problem.

Mvh//ZS

Du har inte sett mig köra heller så att jag tycker att vi släcker ner denna diskusionen innan den urartar. Jag har inte sagt att jag ska bli frikännd, jag har kört för snabbt men att bara höfta hastigheten är inte rätt heller. Nej jag vet att dom inte är standardvagnar men vilken bil kommer ifatt en hoj 0-100 eller 0-150, dom är inga ferraris heller. Poliserna behöver inte skriva att jag nekar, de jag har scannat in är enbart beslut om omhändertagandet av KK ha ingeting med erkännandet att göra och pappret är till för att du ska kunna köra hem fordonet, hade jag inte skrivit på det eller om dom hadde kryssat in medgivande lämnas ej så hade jag behövt anlita en bärgare att komma o hämta den.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
T509 skrev:
Du har inte sett mig köra heller så att jag tycker att vi släcker ner denna diskusionen innan den urartar. Jag har inte sagt att jag ska bli frikännd, jag har kört för snabbt men att bara höfta hastigheten är inte rätt heller. Nej jag vet att dom inte är standardvagnar men vilken bil kommer ifatt en hoj 0-100 eller 0-150, dom är inga ferraris heller. Poliserna behöver inte skriva att jag nekar, de jag har scannat in är enbart beslut om omhändertagandet av KK ha ingeting med erkännandet att göra och pappret är till för att du ska kunna köra hem fordonet, hade jag inte skrivit på det eller om dom hadde kryssat in medgivande lämnas ej så hade jag behövt anlita en bärgare att komma o hämta den.

Helt rätt vi droppar det, vill bara klargöra att det inte är några personangrepp från min sida.

Varför jag undrar om redogörelsen är för när mitt körkort drogs in, så stog det att " XXXXXXX nekar till trafikförseelse enligt ovan"

Mvh//ZS

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Zilversurfer skrev:
Nytt för mig också, är att Poliser bara hittar på en hastighet/förseelse

Har blivit fälld för att ha kört med släckt ljuse på bilen TROTS ATT DET VAR TÄNT.
Så visst kan uniformerna hitta på lite vad de känner för.

Robz

Guest
Ajjajjajj!!!
Anlita www.trafikjuristen.se !!
Mr K kan säkert berätta mer.

ALDRIG erkänna eller skriva på - regel 1!

Fi faan - vårdslöshet också! Eftersom 180 är omöjligt, gatan var tom (?) kan vårdlöshet bestridas!!!

T509 skrev:
...hade jag inte skrivit på det eller om dom hadde kryssat in medgivande lämnas ej så hade jag behövt anlita en bärgare att komma o hämta den.

Är det verkligen så??
Vad händer om man sedan kör dagen efter (utan att ha lämnat ifrån sig kortet, för det har man aldrig med sig) o blir stoppad i en kontroll? Någon som vet?

Hoppas du klarar dig undan vårdslöshet i alla fall :(

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Robz skrev:
Ajjajjajj!!!
Anlita www.trafikjuristen.se !!
Mr K kan säkert berätta mer.

ALDRIG erkänna eller skriva på - regel 1!

Fi faan - vårdslöshet också! Eftersom 180 är omöjligt, gatan var tom (?) kan vårdlöshet bestridas!!!

Är det verkligen så??
Vad händer om man sedan kör dagen efter (utan att ha lämnat ifrån sig kortet, för det har man aldrig med sig) o blir stoppad i en kontroll? Någon som vet?

Hoppas du klarar dig undan vårdslöshet i alla fall :(

Ja jag vet, kollar dom inte i datorn eller med centralen så klarar du dig men kollar dom med centralen blir det olovlig körning.

Robz

Guest
T509 skrev:
Ja jag vet, kollar dom inte i datorn eller med centralen så klarar du dig men kollar dom med centralen blir det olovlig körning.
Fast man inte är dömd o inte har erkänt :va

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
-Aj... :3freak

Jag HADde AlRDrIG StANNat!!! HaDe Bah "HEJRÅÅÅ!" såÅ BaH draAtt PåliSen på SLangän!!!!! :yoparty

Knoddas

Guest
Ursäkta...är ny i detta forum. Eh...bara undrar...varför köra 180 där det är 50???
Fanns det någon rimlig eller vättig anledning till det?

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
""Jag vet att hastigheten är uppskattad eftersom jag ej har kört 180 km/h""

Varför skriver man på då???

:3freak

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Knoddas skrev:
Ursäkta...är ny i detta forum. Eh...bara undrar...varför köra 180 där det är 50???
Fanns det någon rimlig eller vättig anledning till det?

Dä ä fätt! :yoparty

Man måste se vägen för o förstå hur lätt det är att nå sånna farter där. Jag försvarar inte det, säger bara att det är en fin väg för idiotkörning.

Solid snake

Guest
Kay skrev:
-Aj... :3freak

Jag HADde AlRDrIG StANNat!!! HaDe Bah "HEJRÅÅÅ!" såÅ BaH draAtt PåliSen på SLangän!!!!! :yoparty

CoOlt TyP baH!!!11 HaRu EmMEsSeNn!??!?+++ Så KaN maN tYp snAkCa dÄr om SinA feTa uIiLieS baH!!!!!1 :yoparty :yoparty :yoparty

Knoddas

Guest
ja den siste idioten är ju inte född än :kocko
och det är väll aldrig försvarbart att åka 180 där det är 50...
men men...det finns ju alltid idioter som måste testa och har man
inte råd med att köra på bana så får man väll offra körkortet till
farbror blå :dummer
MVH Knoddas

crazy martin

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
tl1000s bad matherfucker
Knoddas skrev:
ja den siste idioten är ju inte född än :kocko
och det är väll aldrig försvarbart att åka 180 där det är 50...
men men...det finns ju alltid idioter som måste testa och har man
inte råd med att köra på bana så får man väll offra körkortet till
farbror blå :dummer
MVH Knoddas

nej.sista idioten e inte född än.så håll flabben o gnäll inte....vrider du alldrig på rullen? jag var med då när han körde o det gick inte i 180.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln