Fet av att kröka?

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Beror lite på vilken diet man kör i övrigt.
LowCarb (LCHF) är det ungefär ju starkare ju bättre, ingen öl, men vin, whiskey, sprit.
Absolut inget groggvirke och inga likörer. Inget med socker lr stärkelse.
Kör man tallriksmodellen är det: ju mer alkohol ju mer kalorier. Men allt i liten mängd.

Du blir inte fet av sprit eller skräpmat.
Du blir fet om du stoppar i dig mer energi än du gör av med...
Man kan äta och dricka vad som hellst om man inte sätter i sig för mycket..
Hur man mår är en helt annan sak.

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Hoj
Honda VTR1000F -06
Alkohol innehåller ju 7 kalorier per gram mot rent fett som innehåller 9 kalorier per gram. Att sedan öl är värst har att göra med mängden man dricker och att öl innehåller en massa kolhydrater.

I stället för att lägga ut texten här så lägger jag en länk :)

http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/alkohol-och-vikt/
Intressant. Med andra ord, att dricka en flaska starksprit ger lika mycket energi som en tredjedels flaska rent fett.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det kan aldrig stämma, jag blir alltid jättetrött efter jag druckit en hel flaska sprit.... :crash

Fast det är ju för man har sprungit gata upp och ner, levt rövare i största allmänhet, samt klättrat i lyktstolpar, flaggstänger och på butikstak.

Har jag hört...

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ok... Ulvhamne och Peter1980 verkar vara inne på samma spår. Lägger jag av med spriten så tror jag att jag inmundigar en hel del annat ohälsosamt om lördagkvällarna i soffan som substitut, så vad vill jag vara? En partybimbo med skinn som glider runt på kroppen eller en tjockis med saggy manboobs?

Bara för att förtydliga min "teori".. de jag syftar på är de där som gärna går och dricker "ett par glas" efter jobbet mitt i veckan, eller går ut och "tar nån drink" en tisdag kväll.. sen även onsdag, fredag, lördag.. ja, mest hela tiden.

Att supa till nån gång ibland tycker jag inte spelar nån större roll.

Känner åtminstone ett par st som har den där livsstilen att vardagsdricka, ibland även kombinerat med mkt "äta ute" osv, som trots att de tränar och motionerar mer än vad jag gör alltid är i lite halvsunkig form.

Träning och motion handlar mest om killar i den sitsen dock, "partypinglorna" motionerar oftast inte ens, annat än i sängen med kvällens bank.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Även om etanol ger 7Kcal per gram så får man ha i bakhuvudet att alkoholen hämmar fettförbränningen rejält, vilket då minskar ens totala ämnesomsättning och man äter man då normala mängder mat så hamnar man lättare på ett energiöverskott och blir då fet(are).

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Energiinnehåll och kroppens förmåga att ta upp densamma är kanske lite olika saker? En konventionell legogubbe innehåller en del energi när den förbränns men lämnar kroppen outnyttjad...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Energiinnehåll och kroppens förmåga att ta upp densamma är kanske lite olika saker? En konventionell legogubbe innehåller en del energi när den förbränns men lämnar kroppen outnyttjad...

Fast oförbrännd alkohol som lämnar kroppen låter, omysigt.:D

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
För att du inte nöjer dig med det ena eller det andra? :hihi

Ok... Ulvhamne och Peter1980 verkar vara inne på samma spår. Lägger jag av med spriten så tror jag att jag inmundigar en hel del annat ohälsosamt om lördagkvällarna i soffan som substitut, så vad vill jag vara? En partybimbo med skinn som glider runt på kroppen eller en tjockis med saggy manboobs?

Jag kanske börjar med att dricka en mindre mängd, fast starkare groggar.

Byt ut partykvällen mot ett riktigt hårt pass på gymmet istället för en kväll i soffan.

Lovar att det är lugnt och skönt på lördagskvällar :)

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Handlar om vad du äter. Jag drack som fan i ett års tid. Beror på vad man äter och vad man gör. Jag drack, dansade 3-6 h per kväll och drack en massa öl o sprit. Tight som fan. Mådde bra - neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej. Men inte fan fanns det nåt jävla skvalp. Jag är 1.67 och vägde 50kg. Tight.

Smagatusk

Guest
Byt ut partykvällen mot ett riktigt hårt pass på gymmet istället för en kväll i soffan.

Lovar att det är lugnt och skönt på lördagskvällar :)

Nja... Det kunde jag göra förr när det var viktigt att vara störst och starkast. Nu vill jag bara gå ner 6-8 kilo till mitten av februari, och försöka hålla mig där. Inte hålla mig i mitten av februari, tiden rullar på som vanligt, men jag vill hålla mig på min vikt nu minus 6-8 kilo.

Lördag och söndag är heliga för mig, då motionerar jag bara med hunden.

tkdrille

Guest
Handlar om vad du äter. Jag drack som fan i ett års tid. Beror på vad man äter och vad man gör. Jag drack, dansade 3-6 h per kväll och drack en massa öl o sprit. Tight som fan. Mådde bra - neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej. Men inte fan fanns det nåt jävla skvalp. Jag är 1.67 och vägde 50kg. Tight.

Prova att dricka i 20 års tid i samma tempo =) Kan vara smal men jädrans vilket häng de där gubbar och kärringarna hänger inne med.

Alkohol bryter enbart ner och man behöver inte bli tjock, de handlar om att man intar mat och sen är man för jädrans lat att göra av med de hela.

Viktigaste att titta på vid just alkohol är väl inte intaget sett till om man blir tjock.... Dina andra organ lär döda dig efter ett tag om du super fre-lör varje helg i en mycket lång tid.

Så jag hade själv inte varit orolig över att få mage.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
En sak är säker, imorgon kommer iaf jag vara fetare.

Jag har varit väldigt vetenskaplig idag, jag vägde mig vid läggdags runt 4 i natt och då vägde jag 71,2. Nu efter julmat och diverse intag väger jag 73 prick :brinnerup
Ska väga mig inatt igen och se vart det tar vägen.
Dock har jag nog druckit 3 liter julmust hittills känns det som, och 5 burkar cola och jag har knappast pissat så mycket.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Nja... Det kunde jag göra förr när det var viktigt att vara störst och starkast. Nu vill jag bara gå ner 6-8 kilo till mitten av februari, och försöka hålla mig där. Inte hålla mig i mitten av februari, tiden rullar på som vanligt, men jag vill hålla mig på min vikt nu minus 6-8 kilo.

Lördag och söndag är heliga för mig, då motionerar jag bara med hunden.

Kapa intaget av kolhydrater så kommer du märka skillnad. Sen vidtar givetvis hur du vill leva ditt liv i stort, men om det ovanstående är ditt mål här och nu, så kapa alla kolhydrater du kan. När det är klart får du fundera på vad saker och ting är värda.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Prova att dricka i 20 års tid i samma tempo =) Kan vara smal men jädrans vilket häng de där gubbar och kärringarna hänger inne med.

Alkohol bryter enbart ner och man behöver inte bli tjock, de handlar om att man intar mat och sen är man för jädrans lat att göra av med de hela.

Viktigaste att titta på vid just alkohol är väl inte intaget sett till om man blir tjock.... Dina andra organ lär döda dig efter ett tag om du super fre-lör varje helg i en mycket lång tid.

Så jag hade själv inte varit orolig över att få mage.

E väl ungefär min bild av det hela oxå, dvs temporärt festande behöver inte ge någon skvalpig kropp. Men ett konstant supande i åratal lär inte göra någon vare sig glad, frisk eller vacker.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
E väl ungefär min bild av det hela oxå, dvs temporärt festande behöver inte ge någon skvalpig kropp. Men ett konstant supande i åratal lär inte göra någon vare sig glad, frisk eller vacker.

Sen så hängde det nog väldigt mycket på att jag dansade så mkt oxå. Testa o köra hårt på golvet 3-5 h två-tre kvällar i veckan. Det slår ett aerobics/body pump-pass any day. Men som sagt utöver dansen så är den livsstilen inget jag rekommenderar. :hej

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO