Fi fan va härligt med motard!

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
I torsdags kväll kom äntligen min efterlängtade nya lilla älskling. En KTM 625 smc -05.
Jag köpte grisen i säcken och blev överraskad åt det positivare hållet.
Går som en dröm gör den och det var ett jäkla mycket bättre drag än jag förväntat mig. Har bara provat 640 innan.
En grymt rolig hoj iaf.
Det enda jag reagerade på som inte var så positivt var att den trycker ur sig lite olja vid cylinderfotspackningen på vänster sida. Inga mängder men det blir fuktigt ganska snabbt.
Ringde försäljaren som hävdar att det inte är någon fara utan bara att köra. De brukar läcka lite sa han. Bara att hålla koll på oljenivån.

Försökte söka på forumet om detta,,men det var ju lönlöst när hela sidan redan håller på att crasha. Någon som kan upplysa mig om detta läckage?

I övrigt kanonnöjd med hojen. Bilder kommer senare.

Mvh Bear

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
2857320 I torsdags kväll kom äntligen min efterlängtade nya lilla älskling. En KTM 625 smc -05.
Jag köpte grisen i säcken och blev överraskad åt det positivare hållet.
Går som en dröm gör den och det var ett jäkla mycket bättre drag än jag förväntat mig. Har bara provat 640 innan.
En grymt rolig hoj iaf.
Det enda jag reagerade på som inte var så positivt var att den trycker ur sig lite olja vid cylinderfotspackningen på vänster sida. Inga mängder men det blir fuktigt ganska snabbt.
Ringde försäljaren som hävdar att det inte är någon fara utan bara att köra. De brukar läcka lite sa han. Bara att hålla koll på oljenivån.

Försökte söka på forumet om detta,,men det var ju lönlöst när hela sidan redan håller på att crasha. Någon som kan upplysa mig om detta läckage?

I övrigt kanonnöjd med hojen. Bilder kommer senare.

Mvh Bear
Kan bli jobbigt med läckaget när det är i cylinderfoten då du tappar kompression i cylindern.. Vilket kan göra att du tappar effekt. Hoppas det inte är nåt allvarligt!

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NEJ den ska INTE läcka ifrån cylinderfotspackningen. Hörde någonstans att de hade annan packning f.r.o.m 2005 än de äldre. Vet 2 st SXC vars packningar gav upp på deras -05. Däremot brukar en del råka ut för läckage från ventilkåpan på vänstra sidan!

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Ventilkåpan brukar läcka men cylinderfotspackningen ska Inte läcka.
Hade jag varit du hade jag kollat upp det rätt snabbt iaf.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag trodde min läckte ur den packningen men det visade sig att det var mitt "uppsamlingskärl" (Ramlösaflaska) som var ett hål i och allt som samlades där rann ut över motorn när jag körde på bakhjulet. :hihi

Grymt kul hoj till lite pengar och lite meck, bra köp! :tummenupp

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
:va Återförsäljare eller inte, det ska väl inte läcka någonstans på en hoj som är som den ska. Jag hade iaf inte tyckt att det vore okey.

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
OK, tack för svaren. Ska kolla upp det idag. Undrar vad det går på att lämna iväg. Har varken tid eller lust att befatta mig med att plocka bort cylindern när man haft hojen i knappt 5 dagar.
Tycker firman jag köpte den på borde kunna stå för kostnaden. Har ingen lust att åka 60mil för att de ska fixa det hos dem.

Så här sser det ut iaf:

Bifogat

• cylinderfoten.JPG
    cylinderfoten.JPG
    72.8 KB · Visningar: 141

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Det ska inte läcka av principsak. Jag hade aldrig accepterat att köra runt med läckande cylinderfotspackning. Antingen lämnar du bort det eller gör jobbet själv. Firman du köpte hojen av borde kunna stå för materialkostnaden...jobbet är gjort på ett par timmar.

På bilden ser det ut som den tryckt ur sig glyckol också, håll koll så att den inte läcker in glyckol i motorn...

Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450

På bilden ser det ut som den tryckt ur sig glyckol också, håll koll så att den inte läcker in glyckol i motorn...
Glykol?Det är inte den gröna packningen mellan block och transkåpa du tittar på?Och som tidigare sagts så är det bättre att försöka göra en deal med firman där du köpt hojjen och fixa det på hemmaplan.Knappast värt att åka 120mil fram och tillbaka för ett par timmars jobb.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vet inte om det är sant men hörde någonstans att det satt en metallpackning på 2004 och äldre och sen gick de över till vanlig packning från 2005. Är det någon som vet om detta stämmer?

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Glykol?Det är inte den gröna packningen mellan block och transkåpa du tittar på?Och som tidigare sagts så är det bättre att försöka göra en deal med firman där du köpt hojjen och fixa det på hemmaplan.Knappast värt att åka 120mil fram och tillbaka för ett par timmars jobb.

Aha det kan det nog vara, såg ut som glykol i en första anblick.

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Jag har pratat med firman igen och han gick med på att jag lämnar den på en lokal firma och att jag då får ersättning för utfört arbete.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...