FI lampa på ZX10R

ssimon

zx10r 04
Gick med
25 Feb 2011
Hoj
kawasaki zx10r 04
tjenna får inte igång min hoj efter att den har stått över vintern, Den röda FI lampan lyser hela tiden, och i boken står det något med att den har med insprutet att göra, någon som har haft nå liknande fel?

Andersson

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600-05
Du har inte bytt system på den över vintern? och plockat bort avgasventilen som satt i original burken?. Fick det på min när jag gjorde så men köpte någon grej som man satte på servomotorn så löste det sig. Men kanske inte är så i detta fallet? :)

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Lyft på sadeln, i närheten av ECU hittar du en lös honkontakt(vit)
Stoppa i en skruv/spik som passar och dra en sladd från den till jord. Sätt på tändningen och räkna blinksekvenserna som kommer i FI-lampan.

Kommer i sekvenser av långa blink o sen korta. Långa för tiotal, korta för ental. Lycka till.

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Min gjorde samma sak ja eller en Honda men det var iaf batteriet. Det pallade inte ge kraft till direktinsprutningen när det var kasst

_rills_

Guest
tror också batteriet, båda gsxren jag hade och ktm gör så om batteriet är dåligt

ssimon

zx10r 04
Gick med
25 Feb 2011
Hoj
kawasaki zx10r 04
tror också batteriet, båda gsxren jag hade och ktm gör så om batteriet är dåligt
jag har också läst det någonstans här på sporthoj att det blev så fast startmotorn gick runt, som den även gör på min, men jag tykte att det lätt lite konstigt att den ska orka dra runt start motorn men inte insprutet

men gick start motorn runt på dem ? men min har ju stått i kall förråd kanske det har frusit sönder ?

Last edited:

D@vid

Oväsen
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Street Triple 675
FI Lampa

Lånar tråden lite..

En kompis har en Z750 -08, pc3, gpr-slipon.
Vid körning med jämn gas ca 120-140 km/h så börjar FI lampan blinka, men vid mer aktiv körning så börjar den inte blinka.

Bör väl inte vara batteriet som är felet eller?
Nån som haft liknande problem?

//David

ssimon

zx10r 04
Gick med
25 Feb 2011
Hoj
kawasaki zx10r 04
Lyft på sadeln, i närheten av ECU hittar du en lös honkontakt(vit)
Stoppa i en skruv/spik som passar och dra en sladd från den till jord. Sätt på tändningen och räkna blinksekvenserna som kommer i FI-lampan.

Kommer i sekvenser av långa blink o sen korta. Långa för tiotal, korta för ental. Lycka till.

fi lampan slutade lyssa i helgen men den hoppade ändå inte igång så då testade jag att köpa nytt batteri för om den inte fick nog med ampere. men sen började fi lampan lyssa igen och den slutade inte heller med nya batterit, testade att kortsluta sladden som gick till ECUn och det börjar med 3 snabba när man vrider på tändningen sen är det två långsama och 3 snabba som återkommer helatiden. och den går även igång med startgas men dör direkt utan startgasen ? :/

D@vid

Oväsen
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Street Triple 675
Du har inte bytt system på den över vintern? och plockat bort avgasventilen som satt i original burken?. Fick det på min när jag gjorde så men köpte någon grej som man satte på servomotorn så löste det sig. Men kanske inte är så i detta fallet? :)

Vad var det för grej du köpte?
Var finns såna att köpa?

//David

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
fi lampan slutade lyssa i helgen men den hoppade ändå inte igång så då testade jag att köpa nytt batteri för om den inte fick nog med ampere. men sen började fi lampan lyssa igen och den slutade inte heller med nya batterit, testade att kortsluta sladden som gick till ECUn och det börjar med 3 snabba när man vrider på tändningen sen är det två långsama och 3 snabba som återkommer helatiden. och den går även igång med startgas men dör direkt utan startgasen ? :/

Har du fixat hojen? Code 23 är: Camshaft position sensor malfunction,wiring open or short.

Code 32: Subthrottle sensor malfunction, wiring open or short.

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Om det är Camshaft position sensor som är trasig kan inte hojen starta då den inte vet när den skall tända eller skicka fram bränslet.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Om den gick igång på startgas, borde väl det betyda att det inte är Camshaft position sensor, eller ?
Laddade du batteriet innan du satte i batteriet i hojen? Alla batterier laddar ur sig på hyllan hos handlaren.
Laddat med låg ström (för MC-batteri högst 1A) är batteriet fulladdat när det är uppe i 14,4V under laddning.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Batteriladdare-612-V/
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Ovrigt/Digital-multimeter/
Laddade du inte batteriet innan du satte i det i hojen skulle jag ta ur det, ta hem det och sätta det på laddning.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...