Väldigt ofta är det servon till den variabla avgasporten som krånglar. Jag har haft det problemet på två av mina fyra GSXR 1000.
Men börja i rätt ände! Under kutsen på vä sida så finns en kontakt med en gummihylsa på. När FI lampan börjar lysa så stänger du av hojen, tar ett gem eller valfri kabel och byglar kontakten. Du vrider på tändningen och får upp en felkod i displayen. C-00 betyder att det inte är ett fel, eller att det är intermittent rättare sagt. Till 99% avgasporten. Även C-46 (vill jag minnas) är kärvande avgasport.
Om det är avgasporten kan man smidigt "lösa" problemet genom att klippa en kabel på ECU:n. Det är en brun/svart kabel. Gör du detta vill du ev även ta bort vajrarna mellan servon och avgasporten, beroende på hur mycket den kärvar. Den kan fastna i ansträngt läga och hojen går då som en påse skit.
Alternativt så byter du servo. Man kanske kan smörja den? Jag har aldrig provat, jag har kört klipp-metoden.
Man förlorar väl några hästar i botten, men är man lat så är man.