Fiat Strada

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
orkar inte leta info ,,,

sitter ngn på info om denna bil ?

kända fel o brister , hur mkt den drar osv ?

mvh mugge

Jag känner en som körde en Strada genom jobbet. Andra eller tredje gången inom något år som åbäket varit tvungen att bärgas på grund av tekniska problem så var personen ifråga ganska trött på att köra Fiat Strada.

citat:"orkar inte leta info"

Jag förstår dig.

edit:den gamla 1,9 dieseln är både trevlig och stark, finns trimbox att köpa och då blir den riktigt skoj.
Den nya 1.3 Multijet är inte lika rapp, men funkar och är snål.
Skit i bensinmotorn 60 pållar med last på flaket blir bara jobbigt.
För övrigt är det utmärkt kvalle på grejorna.

(nämde jag att jag kör Fiat?)

Last edited:
citat:"orkar inte leta info"

Jag förstår dig.

edit:den gamla 1,9 dieseln är både trevlig och stark, finns trimbox att köpa och då blir den riktigt skoj.
Den nya 1.3 Multijet är inte lika rapp, men funkar och är snål.
Skit i bensinmotorn 60 pållar med last på flaket blir bara jobbigt.
För övrigt är det utmärkt kvalle på grejorna.

(nämde jag att jag kör Fiat?)

bra sportbike , tackar för infon

I en värld full av Reanult, VAG och Ford och du ser det som ett fel?

Jag hade lätt bytt mitt östtyska blindarbete från VAG mot en multipla...

VAG är ju ingen höjdare men att påstå att det är bättre än Fiat är ju att skjuta sig själv i foten :näsblod
En bekant kör en Strada. Varför? För att den var snuskigt billig i inköp. Inga större problem med den, men det är ju inte en fråga om det händer utan NÄR det händer.

Men samtidigt har jag lyckats köra både Peugeot och Renault i flertalet felfria mil så visst kan man ha tur.

Bumpar tråden lite.

Min Skoda (till salu, PM:a vid intresse) håller på att rosta bort så jag är på jakt efter en ny pick up.

Någon som kan göra nå tillägg på kända fel och vad man ska titta efter vid ev köp? Om man bortser från att de är en Fiat då...

Efter att ha spanat på blocket ett tag så verkar de som en hel del har defekt tankmätare, men de är egentligen allt jag har lyckats lista ut.

Ingen som har något vettigt att komma med?

Kan ens någon säga vilken kaross Stradan är byggd på? (På samma vis som Skoda Felicia är i stort sätt samma bil som Skoda Pick up)

Spänstigt chassie, trött motor (oavsett vilken man väljer).
God framkomlighet och komfort.
Vad behövs det för info?

Exempel varför jag har fått för mig att tankmätaren lägger av ibland? Eller om de finns några andra modellrelaterade fel som... Vad vet jag? Brukar drivknuts damasken på vänster sida gå sönder före höger sida? Vanliga el-fel? vart kommer rosten först? etc etc. Kunde ju vara bra att veta vad jag ska kolla extra på om jag åker och kollar på någon. :)

Men eftersom jag inte verkar hitta så mycket info så kanske de är en ganska driftsäker bil? Jag får väl göra en allmän koll helt enkelt. :tummenupp Eller rättare sagt, jag tar med en polare som kan mer om bilar än mig så får han ta sig en närmare titt :rolleyes:

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick