Fick agera mc-eskort idag....

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Jag kom körande från centralen i Göteborg mot Tingstadtunneln. Skulle iväg och kolla på fotbollsmatch ute i Kärra. Matchen började kl 19 och nu var klockan kanske ca 18.45-18.50. Precis innan jag kommer fram till avfarten där det svänger ner mot tunneln, så ser jag en kille på en blå R1/R6. Han står vid sidan av vägen som går parallelt med avfarten mot tunneln som jag kör på. Självklart stannar jag när jag ser att han står vid vägen för att höra om det är något problem med hojen. Problemet är att han skall med Tysklandsfärjan till Kiel och skall ha checkat in senast kl 19. Han är norrman och hittar inte i Göteborg. Vägen han står på är RV45 som går åt helt fel håll. Jag börjar och skall förklara vägen till terminalen, han ser ganska frågande ut... Då finns det bara en sak att göra. Körde upp hojen på mittremsan och sa:
-Häng på mig så visar jag vägen istället.

Vände runt i ett industriområde och satte fart mot Kiel-terminalen. Körde med honom ända bort och pekade vart han skulle svänga av. Då gjorde han :tummenupp och jag hade gjort dagens goda gärning.

:)

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Du är ett föredöme! :tummenupp

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Precis så det skall gå till, givetvis stannar man om det står en mc vid vägkanten, tom om det råkar vara en HD :eek:

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Respekt! Nästa gång kanske DU (käre läsare) behöver hjälp, det gäller att bjuda på sig själv :tummenupp

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Nästa gång kanske det är en samvetslös tjuv som snor din hoj..

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Jag hittar också rätt (så in i h-lvete) dåligt i Götet, villka vägar brukar du patrullera så man har en chans att få hjälp ??? :crash

Bra jobbat, kaka till dig :tummenupp

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Triggerhappy skrev:
Jag hittar också rätt (så in i h-lvete) dåligt i Götet, villka vägar brukar du patrullera så man har en chans att få hjälp ??? :crash

Bra jobbat, kaka till dig :tummenupp

Jag brukar köra omkring lite överallt... ser du mig så är det bara att stanna mig å heja. :hej

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln