Fick Cylindrarna idag

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Tja! Fick tillbaka cylindrarna idag från racing konsult. tänkt någon kanske var intresserad av vad hela kalaset gick på.

om nicasilning 1500:-
Svetsning 500-
Kolv 1100:-
Moms 775:-

Tot: 3875:- plus frakt.

Ibland är det bra att bo på landet. Brevbäraren la paketet på bron. Värde 7900:- :)

Så nu har jag helgen på mig att skruva ihop två hojjar :)

Edit: Blev fel bild första gången

Bifogat

• Cylindrar.JPG
    Cylindrar.JPG
    49.7 KB · Visningar: 167
Last edited:

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Den högra är till en Rotax 123 visst? Kan du ta en bild på ditt toplock också? Är topplocket av aluminium eller nån kopparliknande metall?

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
NatoN skrev:
Den högra är till en Rotax 123 visst? Kan du ta en bild på ditt toplock också? Är topplocket av aluminium eller nån kopparliknande metall?

Toppen är i Aluminium tror jag. Den toppen jag har hemma till den är inte så fin, men en bild kan jag ta. Fixar det snart.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Edholm skrev:
Toppen är i Aluminium tror jag. Den toppen jag har hemma till den är inte så fin, men en bild kan jag ta. Fixar det snart.

Har inte du en futura? 123 motorn sitter väll på dom vanliga och 122:an på futurorna. fast samma topp är det kanske :)

Här kommer bild.

Bifogat

• Topplock.JPG
    Topplock.JPG
    34.8 KB · Visningar: 92

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Hmm.. ditt ser ju ut att vara i aluminium. Nej i Futurorna sitter det Rotax 123, men på RS så sitter det 122. Mitt är i nån kopparliknande metall, kanske högkomp?

Bifogat

• Topplock.jpg
    Topplock.jpg
    127.1 KB · Visningar: 87

Emil 125

Guest
va det helt orginal grejer eller va det nå portning eller planing eller nåt annat
kul?

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
NatoN skrev:
Hmm.. ditt ser ju ut att vara i aluminium. Nej i Futurorna sitter det Rotax 123, men på RS så sitter det 122. Mitt är i nån kopparliknande metall, kanske högkomp?

det är högkomp topp du har, ger kanske 1hk extra och bättre kylning pga. koppar

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Hammet skrev:
det är högkomp topp du har, ger kanske 1hk extra och bättre kylning pga. koppar

Precis va ja trodde. Har sett att addemoto har haft ett högkomp till Af1 förut, som var av koppar. Där stog det just att det ger 2 hk extra och bättre bottenregister.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
NatoN skrev:

Har för mig att det var nån som sa att det inte var samma motor på futurorna som på dom vanliga Af1:eek:rna.. Sitter en 123:a på den jag skruvar med nu iaf, och det är en vanlig.

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Edholm skrev:
Har för mig att det var nån som sa att det inte var samma motor på futurorna som på dom vanliga Af1:eek:rna.. Sitter en 123:a på den jag skruvar med nu iaf, och det är en vanlig.

Nope, det sitter 123or på futurorna. Däremot så har dom 34mm förgasare, till skilnad från de vanliga AF1orna som har 28mm. Det är angivet 34 hk på futura och 32 på de valiga. Rotax 122 kom först när RS Extrema kom, va väl 94 tror jag.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
NatoN skrev:
Nope, det sitter 123or på futurorna. Däremot så har dom 34mm förgasare, till skilnad från de vanliga AF1orna som har 28mm. Det är angivet 34 hk på futura och 32 på de valiga. Rotax 122 kom först när RS Extrema kom, va väl 94 tror jag.

Skumt, sitter 34mm på denna och det är ingen futura :va :)

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Edholm skrev:
Skumt, sitter 34mm på denna och det är ingen futura :va :)

Jasså? då kanske nån satt dit en. För jag har iaf för mig att det sitter 28mm på de vanliga AF1 sintesi fram till 89 :va

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Är den vänstra cylindern fetingstrypt på något sett? Den ser inte ut att kunna andas genom det där sugrörshålet på högersidan?

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
CayLe skrev:
Är den vänstra cylindern fetingstrypt på något sett? Den ser inte ut att kunna andas genom det där sugrörshålet på högersidan?

Själva utblåset går snett neråt. Dedär håler är till för avgasporten.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...