Fick Cylindrarna idag

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
NatoN skrev:
Jassådu.. och sen har du en af1 också.. hur går den?

AF1:an är inte min, renoverar den åt en kompis.. den gick inte allt för bra :hihi Precis när han fått körkort så skulle han åka och regbesikta den, han kom ca 3mil, sen skar den :)

Du har inte en svänghjulsavdragare att sälja?

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Edholm skrev:
AF1:an är inte min, renoverar den åt en kompis.. den gick inte allt för bra :hihi Precis när han fått körkort så skulle han åka och regbesikta den, han kom ca 3mil, sen skar den :)

Du har inte en svänghjulsavdragare att sälja?

Aha :) Nej det har jag inte, men jag har en till en Yamaha DT50MX om det går bra :D

EDIT: Alltså har jag en att sälja, men jag antar att du ska ha en till en AF1?

Last edited:

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
NatoN skrev:
Aha :) Nej det har jag inte, men jag har en till en Yamaha DT50MX om det går bra :D

EDIT: Alltså har jag en att sälja, men jag antar att du ska ha en till en AF1?

Har du motorn lös på din? Du har inte lust att kolla om den till DT:n passar? Hålet är ungefär likastort, om jag inte minns helt fel. Man kan ju hoppas på lite tur :)

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Edholm skrev:
Har du motorn lös på din? Du har inte lust att kolla om den till DT:n passar? Hålet är ungefär likastort, om jag inte minns helt fel. Man kan ju hoppas på lite tur :)

Nej jag har inte motorn lös, ja byter bara kolv o lite andra småsaker. Men den där avdragaren är egentligen till yamaha yz, men den funkade tydligen på DT:n också. En avdragare lär inte vara svår att få tag på, bara att leta.
Jag fick ta hem avdragaren och testa, och om den inte passade så fick jag lämna tillbaka den :tummenupp

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
NatoN skrev:
Nej jag har inte motorn lös, ja byter bara kolv o lite andra småsaker. Men den där avdragaren är egentligen till yamaha yz, men den funkade tydligen på DT:n också. En avdragare lär inte vara svår att få tag på, bara att leta.
Jag fick ta hem avdragaren och testa, och om den inte passade så fick jag lämna tillbaka den :tummenupp

Aha på så vis :)

Nu har jag fått ihop motorn :) Använder 0.3mm cylinderfotspackning nu, kolven slog i toppen med sån tunn packning så blev tvungen att modifiera toppen lite. Funkade med toppen från -91:an men inte den nyare, är en jäkla skillnad på förbränningsrummena, så ni med gammal mito, köp nyare lock, passar rakt av :)

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Edholm skrev:

Nu har jag fått ihop motorn :) Använder 0.3mm cylinderfotspackning nu, kolven slog i toppen med sån tunn packning så blev tvungen att modifiera toppen lite. Funkade med toppen från -91:an men inte den nyare, är en jäkla skillnad på förbränningsrummena, så ni med gammal mito, köp nyare lock, passar rakt av :)

Okej.. Jag måste nog köra med tjock packning, typ 0,8, eftersom jag planat toppen så pass mycket. Ska nog testa med kompmätare innan man kör igång den.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Edholm skrev:

Har du mätt upp porttiderna så att du inte förlorar en massa effekt på att sänka cylindern?

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Edholm skrev:

Modifiera toppen? hurdå?

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Ja ska oxå mekka nu i helgen! Jag var i Markaryd och köppte en reservdelshoj! Så nu ska det ut o fixxas! :yoparty

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Så såg inte min topp ut till rotax 123an, hade bla. tempgivaren satt i den. Var det till aprilian du ville ha svänghjulsavdragare så har jag en ligger..men bor i södra dalarna.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...