NatoN skrev:Jassådu.. och sen har du en af1 också.. hur går den?
AF1:an är inte min, renoverar den åt en kompis.. den gick inte allt för bra

Du har inte en svänghjulsavdragare att sälja?
NatoN skrev:Jassådu.. och sen har du en af1 också.. hur går den?
Edholm skrev:AF1:an är inte min, renoverar den åt en kompis.. den gick inte allt för braPrecis när han fått körkort så skulle han åka och regbesikta den, han kom ca 3mil, sen skar den
![]()
Du har inte en svänghjulsavdragare att sälja?
NatoN skrev:AhaNej det har jag inte, men jag har en till en Yamaha DT50MX om det går bra
EDIT: Alltså har jag en att sälja, men jag antar att du ska ha en till en AF1?
Edholm skrev:Har du motorn lös på din? Du har inte lust att kolla om den till DT:n passar? Hålet är ungefär likastort, om jag inte minns helt fel. Man kan ju hoppas på lite tur![]()
NatoN skrev:Nej jag har inte motorn lös, ja byter bara kolv o lite andra småsaker. Men den där avdragaren är egentligen till yamaha yz, men den funkade tydligen på DT:n också. En avdragare lär inte vara svår att få tag på, bara att leta.
Jag fick ta hem avdragaren och testa, och om den inte passade så fick jag lämna tillbaka den![]()
Vad jag vet så rostar inte aluEdholm skrev:Har inte du en futura? 123 motorn sitter väll på dom vanliga och 122:an på futurorna. fast samma topp är det kanske![]()
Här kommer bild.
Edholm skrev:Aha på så vis![]()
Nu har jag fått ihop motornAnvänder 0.3mm cylinderfotspackning nu, kolven slog i toppen med sån tunn packning så blev tvungen att modifiera toppen lite. Funkade med toppen från -91:an men inte den nyare, är en jäkla skillnad på förbränningsrummena, så ni med gammal mito, köp nyare lock, passar rakt av
![]()
Nu har jag fått ihop motornAnvänder 0.3mm cylinderfotspackning nu, kolven slog i toppen med sån tunn packning så blev tvungen att modifiera toppen lite. Funkade med toppen från -91:an men inte den nyare, är en jäkla skillnad på förbränningsrummena, så ni med gammal mito, köp nyare lock, passar rakt av
![]()
mäta? :kocko vad tror du man har ögon tillEBS skrev:Har du mätt upp porttiderna så att du inte förlorar en massa effekt på att sänka cylindern?
EBS skrev:Har du mätt upp porttiderna så att du inte förlorar en massa effekt på att sänka cylindern?
![]()
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |