Fick ingen Mille, blev detta...

_raffe_

Inte som alla andra
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Skattkärrs-getto
Hoj
ktm 640 bling bling edition
Blev blåst på min nya Mille då åkte jag och min älskade flickvän till Lelles och köpte en KTM 640 prestige plus titan-rör till!

Många tänker nog, hur fan kan man byta från Mille till motard men va fan man lever bara en gång! Alltid varit sugen på en motard och då provar man!

NU står min andra älskling i vardagsrummet och ser vacker ut (detta kommer att bli världens längsta vinter!) Det va ett helvete att få in henne i hissen då jag bor på 2:an och har mongo-hiss (65cm på bredden)
 

Bifogat

  • DSC00333.JPG
    DSC00333.JPG
    122.5 KB · Visningar: 988

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
_raffe_ skrev:
2684724 Blev blåst på min nya Mille då åkte jag och min älskade flickvän till Lelles och köpte en KTM 640 prestige plus titan-rör till!

Många tänker nog, hur fan kan man byta från Mille till motard men va fan man lever bara en gång! Alltid varit sugen på en motard och då provar man!

NU står min andra älskling i vardagsrummet och ser vacker ut (detta kommer att bli världens längsta vinter!) Det va ett helvete att få in henne i hissen då jag bor på 2:an och har mongo-hiss (65cm på bredden)

Ser bra ut! Dit med några uplights på golvet runt den så kommer du att ha ett riktigt vackert vardagsrum!
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Visade bilde för min fru och frågade om hon kanske eventuellt kunde tänka sig en GSX1400 i vardagsrummet.
Svaret var att vi har för litet vardagsrum (inte nej alltså!)... sa då att denna übercoola motard stod i en 2:a (vårt hus är på 200m2).
"Han har inga barn..." Se där åkte man dit då.
Men hon har rätt... fem kidz klättrande på en GSX är ju inget drönscenario.... då kanske man skulle ha behövt alla godsaker i hyllorna bakom.


FÖ helt rätt tänkt! Man skall prova allt man är sugen på om det finns inom de ekonomiska ramarna. Sen blir det för sent...

Grattis till fetsnygg hoj!
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Off topic : Längst ner, näst längst till vänster, orange sours, är det en razz som fått tuppjuck av blixten eller det är den hemliga ingrediensen till P4 ?
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Maggy skrev:
"Han har inga barn..." Se där åkte man dit då.
Men hon har rätt...
*s* Jag har barn, hon är förvisso bara en och 13, men ändå.. .och vi har "bara" 170 kvm!!! (fördelat på två våningar) Så här ser vårt vardagsrum ut just nu...


Och grattis _raffe_, och välkommen till en kul säsong på motard
 

Bifogat

  • Sprängskiss.jpg
    Sprängskiss.jpg
    65.7 KB · Visningar: 403

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Yasha skrev:
2684962 *s* Jag har barn, hon är förvisso bara en och 13, men ändå.. .och vi har "bara" 170 kvm!!! (fördelat på två våningar) Så här ser vårt vardagsrum ut just nu...


Och grattis _raffe_, och välkommen till en kul säsong på motard

Men Yasha, jag sa ju att du inte behöver strippa hojen framifrån för att få bort bakhjulet:gnissla
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Ytligare en med cykel i karlstad, får hänga med ut och åka till sommaren:)

Grattis till en fin cykel:tummenupp

Bor annars på hammarö
 

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Busa
_raffe_ skrev:
2684724 Blev blåst på min nya Mille då åkte jag och min älskade flickvän till Lelles och köpte en KTM 640 prestige plus titan-rör till!

Många tänker nog, hur fan kan man byta från Mille till motard men va fan man lever bara en gång! Alltid varit sugen på en motard och då provar man!

NU står min andra älskling i vardagsrummet och ser vacker ut (detta kommer att bli världens längsta vinter!) Det va ett helvete att få in henne i hissen då jag bor på 2:an och har mongo-hiss (65cm på bredden)


hehe. Du lär ju inte bli mindre sugen i vinter om du måste se den varje dag men inte kunna köra den. :D
Lite status att dela lya med en hoj. Annat än storbildsTV, hemmabio och dyl leksaker. :tummenupp
 

_raffe_

Inte som alla andra
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Skattkärrs-getto
Hoj
ktm 640 bling bling edition
Mr Helmut skrev:
2684979 Ytligare en med cykel i karlstad, får hänga med ut och åka till sommaren:)

Grattis till en fin cykel:tummenupp

Bor annars på hammarö

Klart jag hänger på och åker!!! Får höras när et blivit varmare! Ha det!
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Dont drink and drive! ;) Litet tips kan vara att sätta något under sulorna så det inte färgar av sig. Är det inte även så att däck luktar en del också? Eller är de så pass nya att skyddshinnan fortfarande sitter kvar?
 

_raffe_

Inte som alla andra
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Skattkärrs-getto
Hoj
ktm 640 bling bling edition
Itacha75 skrev:
2684992 Dont drink and drive! ;) Litet tips kan vara att sätta något under sulorna så det inte färgar av sig. Är det inte även så att däck luktar en del också? Eller är de så pass nya att skyddshinnan fortfarande sitter kvar?

Man tackar för tipset!!! fixar det direkt!
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
M:et skrev:
2684972 Men Yasha, jag sa ju att du inte behöver strippa hojen framifrån för att få bort bakhjulet:gnissla
Menar du att jag hade fått bort bakhjulet utan att ta bort motorn, avgassystemet, bakdämparen, allt?!? :va :huvet


:tungan

Puss på nosen, alla motardhuliganer, både nya och gamla.

För övrigt gillar jag _raffe_s barvägg mycket mer än jag gillar hans hoj! :tuttar

Hi-ho skrev:
2685008 Men fan va Nice.. Det är ju inte alla som kommer dansa runt en nerplckad Husa vid tålvslaget imogon:D :D
Nää... och då är förhoppningsvis bara ramen kvar. Gott slut och gott nytt på er!! :D
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Jag skulle förvisso kunna ha bettan i vardagsrummet... Villa utan fruga o småbarn ;) Men just nu är det garaget som gäller...
 
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
_raffe_ skrev:
2684724 Blev blåst på min nya Mille då åkte jag och min älskade flickvän till Lelles och köpte en KTM 640 prestige plus titan-rör till!

Många tänker nog, hur fan kan man byta från Mille till motard men va fan man lever bara en gång! Alltid varit sugen på en motard och då provar man!

NU står min andra älskling i vardagsrummet och ser vacker ut (detta kommer att bli världens längsta vinter!) Det va ett helvete att få in henne i hissen då jag bor på 2:an och har mongo-hiss (65cm på bredden)

satan va fin den va! akta parketten med stödet bara :tummenupp
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
lägg nåt under däcken annars blir det märken som är svåra att få bort.

snygg hoj btw
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top