Fick inget klistermärke med strypningen?

Mockarutan

Ny medlem
Gick med
11 May 2010
Hoj
Honda CB 400N 1982
Jag besällde en 25kw strypning till min Honda CB400N för några månader sedan, men det är först nu jag skulle använda den. Nu upptäckte jag att det enda jag fått med var en faktura (eller något liknande), ett papper med instruktioner om hur man satte dit strypningen och ett gult pappershäfte där allt står på tyska. Skulle det inte vara med ett klistermärke eller nått?

När jag första gången öppna paketet så var jag osäker på vad som skulle finnas i så jag reflektera inte riktigt över det...
Jag beställde det från ett tyskt företag som någon rekomendera i en guide för att strypa här på forumet.

//Tobias

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Köp ett sånt där tuggummi paket, där kan man få klistermärken.

Montera dit grejerna enligt instr. o ta med det gula papperet på besiktningen.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Exakt vad skulle du ha klistermärket till? Dekaltrimma ner effekten? Eller om möjligt göra den ännu mer stöldobegärlig med att visa att den bara har 25kW? :va

Skruva i grejerna, besikta å var glad istället :tummenupp

Mockarutan

Ny medlem
Gick med
11 May 2010
Hoj
Honda CB 400N 1982
Jag gissar på att jag måste skiva under någon stans i det gula häftet? Kan ju inte ett ord tyska och ingen i familjen som kan det... damit. Men det är ivf en underskrift som gäller?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag gissar på att jag måste skiva under någon stans i det gula häftet? Kan ju inte ett ord tyska och ingen i familjen som kan det... damit. Men det är ivf en underskrift som gäller?
Förmodligen ram nr nånstans.

Mockarutan

Ny medlem
Gick med
11 May 2010
Hoj
Honda CB 400N 1982
En sak till, hojen står på min morsa nu men vi ska formodligen skriva över den till mig men hon vet inte riktigt vart papprena är. Ska man ringa till vv för att få tag i nya ägerbytespapper?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Exakt vad skulle du ha klistermärket till? Dekaltrimma ner effekten? Eller om möjligt göra den ännu mer stöldobegärlig med att visa att den bara har 25kW? :va

Skruva i grejerna, besikta å var glad istället :tummenupp

Måste ha en "typskylt" med rätt effekt angiven, annars blir det stopp på bes. De är skitnoga..

Mockarutan

Ny medlem
Gick med
11 May 2010
Hoj
Honda CB 400N 1982
Snackade precis med bilprovningen och de sa att det var lungt så länge ljudnivån inte ändrats. Men fan, hojen går som en potta skit! Jag trodde inte att man skulle behöva ställa om förgasaren en massa efter att man strypt den. Ringde till en verkstad nyss som sa att de vill knappt försöka sig på det...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Så var fallet när jag regbes. en hoj i våras. Det stod i det medföljande dokumentet att det fanns en "ny" typskylt. Bes.mannen följde denna och kontrollerade applicering och placering.
Sen om hojar saknar då de är skitna klistermärken osv osv osv är ju upp till var bes. man men är de petnoga så är de petnoga. Tråkigt att då stå där med lång näbb.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Man anger chassienummer vid beställningen ifrån Tyskland och då printar dom detta på det gula häftet du fick med. Om du inte angav ditt chassienummer så brukar seriösa tyska handlare be dig att efterkomplettera detta innan dom sänder strypsatsen.

Det följer inte med några dekaler med satsen utan besiktningen checkar att ditt chassienummer stämmer överens med det på det gula häftet och sen är det biff:tummenupp

Dock skall du skriva ett dokument där du intygar att du monterat satsen enligt beskrivning. Om du gör det själv förstås?

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Så var fallet när jag regbes. en hoj i våras. Det stod i det medföljande dokumentet att det fanns en "ny" typskylt. Bes.mannen följde denna och kontrollerade applicering och placering.
Sen om hojar saknar då de är skitna klistermärken osv osv osv är ju upp till var bes. man men är de petnoga så är de petnoga. Tråkigt att då stå där med lång näbb.

Kanske har med heltypsgodkännande att göra? Det kom väll inte för vid -99 har jag för mig.

conkers

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2010
Hoj
Triumph Daytona 955i Centennial Edition 2002. Norton Commando '69 Cafe
Monterade själv en tysk strypsats i frugans 1981 CB400N i juli (2010), det som står på tyska och är lätt att missa är att den offset hålen i styrpbrickan ska vara nedåt..... och inte uppått eller åt sidan om du förstår vad jag menar.
Sen är det bara att skriva på att du har monterat den och reg. besikta den. Ram nr ska finnas på samtliga sidor av den lilla gula häften som besiktningsmannen kommer att behåller, jag fick ingen klistermärke eller ny typskylt, vet inte ens om dom var typade i 1981, hur som helst, besiktningsmannen var nöjd med det han fick.

mike.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...