Fick licensen idag!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
och som ni förstår av avdelningsvalet kommer jag att leka i R1000 ännu en säsong. 2 pallplatser på 3 försök är inte bra nog för att bli uppklassad automatiskt, och jag förnedrar mej inte genom att söka en a-licens. Ska bli askul att försöka vinna ERF-serien som b-förare och köra enstaka SM i R1000:yoparty
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Nr:18 skrev:
2657457 och som ni förstår av avdelningsvalet kommer jag att leka i R1000 ännu en säsong. 2 pallplatser på 3 försök är inte bra nog för att bli uppklassad automatiskt, och jag förnedrar mej inte genom att söka en a-licens. Ska bli askul att försöka vinna ERF-serien som b-förare och köra enstaka SM i R1000:yoparty

Fick också hem min B- licens häromdagen... och som du säger så vill man ju inte tigga till sig en A-licens... hehe!
 

Rookie 1000 #60

stridis #60
Gick med
13 Dec 2006
Ort
STHLM
Hoj
GSXR 1000-02. WR 250
Nr:18 skrev:
2657467 Toppen! Gissa om vi ska fightas:D
Borde inte ni båda två bli uppklassade,om man kollar snittpoängen på er.

Nr:18 skrev:
2657457 och som ni förstår av avdelningsvalet kommer jag att leka i R1000 ännu en säsong. 2 pallplatser på 3 försök är inte bra nog för att bli uppklassad automatiskt, och jag förnedrar mej inte genom att söka en a-licens. Ska bli askul att försöka vinna ERF-serien som b-förare och köra enstaka SM i R1000:yoparty
Ingen blir väl uppklasad auotomatiskt längre.Alla måste väl söka uppklassning.:)
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Rookie 1000 #60 skrev:
2658381 Borde inte ni båda två bli uppklassade,om man kollar snittpoängen på er.


Ingen blir väl uppklasad auotomatiskt längre.Alla måste väl söka uppklassning.:)
Isåfall kör jag rookie tills jag pensioneras. Inför årets säsong var reglerna så att man blev automatiskt uppklassad om man snittade 8 p /tävling. Om man i efterhand ändrar reglerna tänker iaf inte jag tigga om en a-licens. Jag har inget behov av det, man får köra ERF med b-licens också. Enda skillnaden för mej är priset. Om jag fått en a-licens kan jag inte köra sprintrace med den hoj jag har idag, därför är det bättre med b-licens.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Åh, coolt. Det måste kännas som att lura sig in på en handbollsmatch för 13åringar när man själv är 23.
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Har sagt att jag inte tänker "tigga" till mig en A- licens... och det kom hem en b- licens till mig.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Victor skrev:
2658936 Ja, vill du sno godis från småbarn/nya rookies så har jag inget problem med det.
Tydligen har du det eftersom du kommenterar det. Vad är problemet? Vill inte svemo klassa upp mej så varför skulle jag söka uppklassning? För att få en dyrare licens och slippa köra sprintrace?:rolleyes:
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Nr:18 skrev:
2659116 Tydligen har du det eftersom du kommenterar det. Vad är problemet? Vill inte svemo klassa upp mej så varför skulle jag söka uppklassning? För att få en dyrare licens och slippa köra sprintrace?:rolleyes:

"Slippa köra" gör du väl knappast inte. Du får däremot det motstånd som är anpassat för dig och lämnar plats åt långsamma nybörjare. Men visst förstår jag att du inte vill ha A-licens.
Tar du illa upp att jag påpekar det förresten?
 

sandstream

Guest
Victor skrev:
2659240 "Slippa köra" gör du väl knappast inte. Du får däremot det motstånd som är anpassat för dig och lämnar plats åt långsamma nybörjare.
Det blir nog lite svårt för Humlan att hitta någon annan serie att köra i än Rookie 1000 med tanke på hojen. De två nya Superbike-klasserna för A-förare är ju i princip standardracing.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Helvetet sig! Jag har inte ens fått nån förfrågan om att få ny licens än!

Ta en bild på den, jag vill se den! Den kan omöjligt vara snyggare än förra årets. Det var som en chock när man öppnade kuvertet förra året, efter att ha haft 2004 års licens
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Victor skrev:
2658907 Åh, coolt. Det måste kännas som att lura sig in på en handbollsmatch för 13åringar när man själv är 23.
:hihi
Inget illa om de som inte klassats upp men det var roligt skrivet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top