Fick min hobbexmoto idag

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Har kollat lite på den och blev mest fundersam över att hjulen går skittrögt det verkar som om bromsarna ligger på, får skruva isär antar jag.

Har en fråga, hur ser man om man har 47cc lr 37cc?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag gick igenom hela min först också. Jag mätte upp kolv och slag och räknade ut att jag fått 40 cc i stället för utlovade 50. :(

Twister

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Cykel
Så här ser en 47cc ut. Har du en 39cc går dom 4 sista flänsarna runt hela cylindern.

cylle.jpg

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
vet ju inte vilken modell du har, men på min wanabe-mini finns det en liten skruv (som man skruvar med fingrarna) på "broms-oket" där man grov-justerar hur nära skivan "oket" ska sitta.
Börja med att prova om det finns ett sånt på din också!?! Mina sådana var för tight justerade när jag fick min iaf...
Lycka till!

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
RacerX skrev:
vet ju inte vilken modell du har, men på min wanabe-mini finns det en liten skruv (som man skruvar med fingrarna) på "broms-oket" där man grov-justerar hur nära skivan "oket" ska sitta.
Börja med att prova om det finns ett sånt på din också!?! Mina sådana var för tight justerade när jag fick min iaf...
Lycka till!

Jo har redan kikat på det där, det visade sig att det krävdes en liten distans mellan plattan som oket sitter i och gaffelbenet. La imellan 3st brickor så blev det klockrent.

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
hela den här kina-minimoto-grejen har nästan gått helt över styr!? Finns det någon på SH som inte har en ris-moppe? :hihi :tummenupp :tomten

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
Det är inte alls säkert att vi har samma typ av ok (eller ris-moppe) så det finns kanske inte alls någon justeringsskruv på din. Du verkar ha koll så om de hade gått o justera för hand hade du med all säkerhet sett det.
På min var det iaf som så (på båda oken) att det ena fästet till oket (finns två) gick att skruva på och när man skruvade på det justerades okets avstånd till skivan (samt vinklen tyvärr). När jag fick min så stod bromsarna till, så jag justerade ut oken, men då får man samtidigt längre slag i bromshandtaget...

Här är en bild på mitt fram-ok iaf!

Bifogat

• Broms.jpg
    Broms.jpg
    86.5 KB · Visningar: 218

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Ser ju inte lika ut som på min, tyvärr kunde jag ej förstora upp bilden. :D Nja det verkar som det löste sig ändå nu, fick tillverka en distans och bultar till bakoket så verkar det funka. Sitter ju ej flytande längre iofs, men bromsar finns.

röjgren

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2005
Hoj
ingen just nu
An3Azz skrev:
Har kollat lite på den och blev mest fundersam över att hjulen går skittrögt det verkar som om bromsarna ligger på, får skruva isär antar jag.

Har en fråga, hur ser man om man har 47cc lr 37cc?[/QUO

hur lång til fick du vänta jag har också beställt därifrån men har inte fått den än börjar bli lite irreterande att vänta :gnissla

Sebbulon

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
Minimoto
röjgren skrev:
An3Azz skrev:

hur lång til fick du vänta jag har också beställt därifrån men har inte fått den än börjar bli lite irreterande att vänta :gnissla

D står hur man ser d längre upp i annonsen!!!! :kocko

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
röjgren skrev:
An3Azz skrev:

Tja dom skulle komma denna vecka eller nästa så din är nog på gång.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024