Fick mitt (oförtjänade) a-kort idag!

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
grattis
kör försiktigt
 

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Mellansverige
Hoj
Thundercat
Mat_hilda skrev:
2281525
HAN hade en bra dag! :banana o jag me!

Grattis! :tummenupp

Känner igen mig i din uppkörning.

Jag kom iof för tidigt till uppkörningen men sedan var det liknande.

Stödkontakten var paj på skolan motorcykel, men fungerade för eleven innan mig. :va
Höll på att välta hojen i momentet där man leder den, missade första krypkörningen, han tyckte jag körde för sakta i högfartsbanan (jag käftade emot och han godkände det), låste bakhjulet någon meter i nittiobromsningen och fick köra om den. Men kom ut i trafiken gjorde några småmissar men tänkte att det nog går att bli godkänd ändå och fortsatte köra så gott jag kunde.

Tillbaka på körskolan sade han: "Jaha, det där gick ju inte så bra." Jag höll på att slänga hjälmen i backen av besvikelsen. Han fortsatte prata om att sådana där misstag kan bli dyrbara osv.
Men efter ett tag när jag började gå ifrån honom så ropade han och undrade vart jag skulle ta vägen.

När jag vände tillbaka mot honom skrev han på och räckte han ut den lilla lappen åt mig. :banana

Det var jobbigt då men i efterhand så tycker jag att han var ganska skön. Jag hade nog också "skämtat" sådär med körkortsaspiranterna ibland om jag arbetade med uppkörningar. :hihi
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Grattis!
Mat_hilda skrev:
2281525
Fick börja med att göra hela säkerhetskontrollen utan centralströdet då det hade gått sönder. Första krypkörnings försöket välte jag en kon, andra försöket tappade jag balansen och var tvungen att sätta ner fötterna. På inbromsningen i 90 låste jag bakhjulet en kort sträcka. Första försöket på höghastighets banan plockar man en kona det första man gör... :huvet Han muttrade lite och sa åt mig att göra om. Andra gången gick det vägen, som tur var. Han stod en stund och funderade och skrek sedan åt mig att jag skulle köra krypkörningen EN gång till och den här gången "ska du fanimej klara det!". Upp på hojen igen och satte den med nöd o näppe, fortfarande lite skakig efter hans plötsliga utbrott...
Jag är 42 år (hemskt, jag vet) och tog mitt kort förra året efter att ha drömt om det i 15 år. Hade en uppkörning liknande din, bara det att jag körde upp en av dom kallaste dagarna i september förra året, frost på alla bilar och halt som f-n :)


Hade förstås första tiden på morgonen, och övningskörde dit med polaren. Pga av problem med hojen jag skulle ha kört på åkte jag på polarns svärfars g:a kawa med touringkåpa ála rymdskepp, väskor och hela middevitten. Trodde dock att det skulle funka rätt ok. Har tagit alla kort, inkl trafikkortet som privatist, och aldrig varit nervös eftersom jag har varit säker på att jag har varit väl förberedd. Kommer till platsen för manöverprovet och känner mig vid gott mod trots kylan.
Där väntar givetvis vv's kontrollant, en snygg tjej några år yngre än mig :tuttar Där kan man lugnt säga att min fina svit utan nervositet sprack :rofl :rofl


Hur som helst, körde kryp och undamanövern 2ggr. Bromsprovet 3, samtliga givetvis med låst bakhjul. Fick bromsprovet godkänt endast pga av att man kunde se att det hade varit olja på bromsbeläggen fram, vilket fick till följd att jag låste bak direkt :huvet


Tänkte att det var kört om inte högre makter grep in :Bugar Blev så förvånad när jag fick köra resten att jag höll på att klanta till det med. Trots att jag efter många år som chaufför givetvis kan alla trafikregler, hmm nåja :rolleyes:


Glömmer aldrig känslan när allt var klart efteråt. Polaren trodde att vi skulle ta en sväng direkt, men jag bara la mig i gräset, tittade i himlen, och svävade som på moln :angel Hade det inte varit för att det som sagt var i september så hade jag säkert legat kvar där än :D


Njut av känslan och kör försiktigt :tummenupp
 
Last edited:

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Ort
11XXX
Hoj
säxsäxsti
grattis grattis !

inte för att på något sett vara otrevlig dryg och kaxig...


men med alla dessa fel ni flera radar upp, så kan inte jag förstå hur ni kunde få lappen.

får köra flera moment flera gånger.
sätter ner foten
välder koner
låser däck vid inbromsning

i mina öron borde ni inte fått.


men skit samma

grattis, ses inte ute på vägarna för jag har sålt min hoj.
ny på G
 

Desmond

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2006
Ort
stockholm
Hoj
Hornet 600
Nice grattis. Själv kuggade jag förra veckan, 23 augusti var första lediga tiden....suck :(
 

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Ort
Norra Uppland
Hoj
KTM 660 SMC -06
Grattis!!

Klarade själv kortet idag. Väldigt skönt.

Måste väl säga att du haft tur. Var en kille som körde upp samtidigt som jag som låste hjulet aningens i 50-bromsningen och fick göra om, sen på 90-bromsningen gasade han till lite. Blev kuggad.
 

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bandit 1200
Jag kuggade 2 gånger för mycket mindre grejjer än det där. Men jag hade en riktig surgubbe.

:mad: :argpådato :4skrika :7peta

Men ni får önska mig lycka till tills jag ska köra upp för a begr. nästa vecka.
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Thelinski skrev:
2281558 När jag körde upp i Tullinge förra året så fick jag också en uppkörningskille som skrek och hade utbrott, han heter Thomas Johansson och är känd för att vara helt slut i huvudet. Kuggade mig första gången, men jag klarade andra. Enligt mig är denna man fullständigt sinnesjuk och borde tvångsintas omgående, någon annan som har erfarenhet av denna man?

/Thelinski

Men droppa lite sköna storys om han då :)
 

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
...
Grattis till kortet!!! Hoppas uppkörningsgubben har en bra dag nästa måndag också för då smäller det! :banana
 

Tabac

SUKI SUKI
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Grattis!

Min egen uppkörning gick bra men han jag körde upp med glömde eller sket i att säga hur det gick efteråt. :) Jag vet inte om det var för att jävlas eller inte.
Jag satt som på nålar medans han satte sig och började snacka skit med personalen på körskolan och tog sig en kaffe. Efter 10 minuter så frågade jag hur det gick för mig och han såg lite förvånad ut och sa att det ju gick galant. :banana

Ha så kul i värmen nu när du tränar högersvängar. :hihi
 

Issue

Apan
Gick med
25 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
690 smc -10
Tabac skrev:
2282262 Grattis!

Min egen uppkörning gick bra men han jag körde upp med glömde eller sket i att säga hur det gick efteråt. :) Jag vet inte om det var för att jävlas eller inte.
Jag satt som på nålar medans han satte sig och började snacka skit med personalen på körskolan och tog sig en kaffe. Efter 10 minuter så frågade jag hur det gick för mig och han såg lite förvånad ut och sa att det ju gick galant. :banana

Ha så kul i värmen nu när du tränar högersvängar. :hihi

hehehe :banana
plågsamma 10min gissar jag :huvet
 

Freedom

Guest
Grattis! Och tänk nu att du får ut och öva på egen hand. Vi syns på dom härliga hojvägarna i sommar. :hej
 

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
...
En fråga: När du åkte ut från området svängde ni höger eller vänster direkt? JAg var i Tullinge och "rekade" ikväll och man kommer ju till ett stort område med hus om man svänger vänster, även en sporthall o lite sånt. Åker man istället höger blir det ju landsväg rätt långt och även en väjningsplikt men sen kommer ju området Tullinge Skogen till vänster, fick du köra nåt där eller har något annan fått göra det? Någon som fått svänga mot Lida och det som ligger längre ut eller går färden alltid via bostadsområdet till vänser om fältet och sedan tillbaka via landsvägen?

Många frågor och nerverna är på helspänn när man får läsa om hur folk fått köra! Jag ska köra upp på Tullinge om en vecka ungefär. :gnissla
 

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Ort
Haninge / Handen
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Brännström skrev:
2281535 Grattis! :yoparty Jag kör upp den 8 augusti,undra hur det ska gå.. :va

Hehe 8:15 tullinge för min del, 8 augusti! .. Imorrn så får jag se ifall jag får till Landsvägskörningen, Kurvteknik, är lite för rädd? (feg?) att luta mig, lutar nog inte tillräckligt i kurvorna, och har blicken för nära hojen, men jävlar imorrn så ska det åtgärdas.. :Bugar


Grattis Mat_hilda får jag ju absolut inte glömma o säga heller :tummenupp
 

Mat_hilda

ABY
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Honda VFR 400r
granath_ skrev:
2281552 ja se på fan.. jag ska nog oxå ta & bli flicka ;)

GRATTIS till kortet :yoparty :tummenupp

Ja glömde jag nämna att jag glittrade lite med ögonen okså? :tuttar

Thelinski skrev:
2281558 När jag körde upp i Tullinge förra året så fick jag också en uppkörningskille som skrek och hade utbrott, han heter Thomas Johansson och är känd för att vara helt slut i huvudet. Kuggade mig första gången, men jag klarade andra. Enligt mig är denna man fullständigt sinnesjuk och borde tvångsintas omgående, någon annan som har erfarenhet av denna man?

/Thelinski

Jag tror att det var honom jag körde upp för :hihi
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top