Fick nya kompisar idag

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Idag hände något nytt!

Jag körde på E4 rödljusen i Uppsala, det var sådana köer så jag låg i mitten av filerna påväg norrut. När jag smög förbi en mörk volvo av något slag så såg jag att det var länsman som var ute ock körde. Men jag gled vidare fram till stopp linjen, då såg dom väl bakdelen och att inte min regplåt syns så bra. Så jag drog lite lagomt till nästa ljus, mera köer och ligga i mitten, stopp igen vid råbyleden, sen vidare som en raket mot Scandic. Till min förvåning så kom det en till länsman bil med 2 stofiler i. Dom körde mot rött och trängde sig ut, fy sånt dåligt inflytande dom har! Jag fortsatte mot 55:an, när det var slut på vägbyggen så kikade jag i backspegeln, då hade länsman fått på något blått blinkande, jag fattade med detsamma vad dom ville, äntligen någon att rejsa med tänkte jag, så jag drog vad som gick fram till nästa avfart. Svängde av där, då var dom jätte långt borta, så jag svängde vänster sen höger, då är man alltså uppe på 55:an igen fast påväg mot stan, då mötte jag en målad mc och 2 bilar, dom hade också sådannadära festliga blinkande ljus, kul tänkte jag. Svängde av 55:an höl vänster och så att man kommer ner på 55:an igen, drog lite lagomt tänkte jag skulle koma bakom dom. Men dom måste haft brottom för jag han inte ikapp dom, lite tråkigt när man äntligen hittat några att åka med :) Hoppas att dom vill åka flera gånger med mig....

:notme :notme :notme :notme :arsele :notme :notme :notme :notme

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
hehe.

Fina kompisar du skaffat. Se till att bjuda över dem på saft och bulla bara rofl

Btw grymt rolig profilbild : )

Last edited:

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
nilzz skrev:
Hoppas att dom vill åka flera gånger med mig....
'

Fan va du ä duktig och trevlig att skaffa kompissar båda te dig själv och sen oss andra som kör hoj!

Vi gör liksom allt för att bli kompissar - innan du kom te var vi liksom överens om att vi ka stanna och prata mä varandra istället för att skicka lappor hem i brevlådan...

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Fy fan vad du e cool!!! :yoparty

Har du någon fanclub?
Jag skulle göra vad som helst för att sola mig i din glans o store mästare! :Bugar

Last edited:

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Såg din profil att även du har en sån här gullig hund... :hihi
Vart brukar du verka/sko någonstans..?

Bifogat

• DSC00244.JPE
    DSC00244.JPE
    15.5 KB · Visningar: 64

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Galne Dansken skrev:
...innan du kom te var vi liksom överens om att vi ka stanna och prata mä varandra istället för att skicka lappor hem i brevlådan...

Det där är väl inte riktigt helt sant...... Det finns väl fler på forumet som skulle agerat något liknande som i berättelsen. Sen att en del är överens betyder ju inte att alla är det.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Josef skrev:
Fy fan vad du e cool!!! :yoparty

Har du någon fanclub?
Jag skulle göra vad som helst för att sola mig i din glans o store mästare! :Bugar

Han ville nog inte få dryga böter som en annan gasglad kille vi känner :7peta :rofl

Åke är nog på grabbarna i blåkläder att de ska hålla efter hojfolket lite extra, det är därför det har varit extra intressant att köra tvåhjuling i år. Böter delas ut i parti och minut till alla som är ärliga/puckade nog att stanna. :gnissla

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
De borde fan få böta sig själva ibland som de kör.
Om de inte har så brådis så de har blåljusen på tycker jag gott att de kan köra lagligt som de kräver att vi vanliga dödliga skall göra oavsett hur sen till jobbet man är :5sure

Poliserna verkar heta som 17 denna vecka, har sett massor i Ua och på 55:an, civila och blåvita, MC och bilar, pikétbussar och flygande bes.bussar :eek:

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Lotta skrev:
Det där är väl inte riktigt helt sant...... Det finns väl fler på forumet som skulle agerat något liknande som i berättelsen. Sen att en del är överens betyder ju inte att alla är det.

Präcis, du har ju fullkomligt rätt - präcis som han där som kör snabbt från Stockholm till Uppsala är en hjälte och han vill endast det bästa för alla oss på MC.... Det har man väl lärt sig..

Jag tyckar det är väldigt intelligent att skryta om att man ka´ reta Farbror - även bättra att man har det som hobby. Man ka´ju sen hoppas att denna offenliggörelse ka reta så mycket att bötes belopp etc. höjs för att få stop på skrytet.. Man blir ju helt blött i trussen när försäkringsbolagen även börjar att ha synepunkter på samma sakar - fan va det ä cool att pröjsa höjde prämier...

Yexbox - rock & roll - vi drar snuten :tummenupp

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Hehe så blev man stoppad idag på vägen hem från jobbet! (Jobbade lite över : )

Det bästa med hela sittuationen var att det var en väldans söt tjej som bad
mig blåsa i en alkoholmätare och komma med runt bakom bilen!

För att visa mig att skattemärket var felaktigt : )

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
nilzz skrev:
Idag hände något nytt!

Jag körde på E4 rödljusen i Uppsala, det var sådana köer så jag låg i mitten av filerna påväg norrut. När jag smög förbi en mörk volvo av något slag så såg jag att det var länsman som var ute ock körde. Men jag gled vidare fram till stopp linjen, då såg dom väl bakdelen och att inte min regplåt syns så bra. Så jag drog lite lagomt till nästa ljus, mera köer och ligga i mitten, stopp igen vid råbyleden, sen vidare som en raket mot Scandic. Till min förvåning så kom det en till länsman bil med 2 stofiler i. Dom körde mot rött och trängde sig ut, fy sånt dåligt inflytande dom har! Jag fortsatte mot 55:an, när det var slut på vägbyggen så kikade jag i backspegeln, då hade länsman fått på något blått blinkande, jag fattade med detsamma vad dom ville, äntligen någon att rejsa med tänkte jag, så jag drog vad som gick fram till nästa avfart. Svängde av där, då var dom jätte långt borta, så jag svängde vänster sen höger, då är man alltså uppe på 55:an igen fast påväg mot stan, då mötte jag en målad mc och 2 bilar, dom hade också sådannadära festliga blinkande ljus, kul tänkte jag. Svängde av 55:an höl vänster och så att man kommer ner på 55:an igen, drog lite lagomt tänkte jag skulle koma bakom dom. Men dom måste haft brottom för jag han inte ikapp dom, lite tråkigt när man äntligen hittat några att åka med :) Hoppas att dom vill åka flera gånger med mig....

:lol

Helt rätt! Tusan jag har aldrig kommit på tanken att köra runt så där, skulle vara bra roligt att 'varva' farbror blå.

Fast ja kör ju mest på åland och där är poliski rätt lata, stog och brände däck utanför deras hus i helgen och de kom inte ens ut. :rolleyes: :tummenupp

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Galne Dansken skrev:
'
- innan du kom te var vi liksom överens .

Det var mest den här meningen jag syftade på. Menade att det är fler här på Uppsala forumet och också hela forumet som inte håller med dig där. Och att hoppa på en person och säga att "innan han kom till så var alla överens".... Så är ju inte fallet.

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Lotta skrev:
Det var mest den här meningen jag syftade på. Menade att det är fler här på Uppsala forumet och också hela forumet som inte håller med dig där. Och att hoppa på en person och säga att "innan han kom till så var alla överens".... Så är ju inte fallet.

Det tror jag på :D att flera tyckar annorlunda än jag - Ok, för min del..

Det senasta jag annars har hoppad på är Farbrödrana Blå.. vi jobbar numera för frid på jord och MC.

Och sorry, men det utroligt dumt att blamera sig på öppet forum om hur man kan löjliggöra Polisen - här vart alla läsar.
Vi har liksom ett annat ställe vart vi ka hålle info om just såna lite sensibla ämnen.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Galne Dansken skrev:
Och sorry, men det utroligt dumt att blamera sig på öppet forum om hur man kan löjliggöra Polisen - här vart alla läsar.
Vi har liksom ett annat ställe vart vi ka hålle info om just såna lite sensibla ämnen.
El privato forummo! :mattias

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
TinaTjejen skrev:
El privato forummo! :mattias
som inte alla har tillgång till än!Allra helst som man är ny i gamet och inte ens har en aning om att det finns. Många som har tillgång till det florerar knapp på sporthoj längre.

Last edited:

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Det är iallafall dumt att skryta om att man lurat polisen. Speciellt dumt är det i ett öppet forum. För vi vill ju inte att de ska irritera sig på oss i onödan. Tänker t ex på de gånger de stått vid infarten till Rörken och tagit folk för felaktiga nummerskyltar...

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
n'Lasse skrev:
Det är iallafall dumt att skryta om att man lurat polisen. Speciellt dumt är det i ett öppet forum. För vi vill ju inte att de ska irritera sig på oss i onödan. Tänker t ex på de gånger de stått vid infarten till Rörken och tagit folk för felaktiga nummerskyltar...
Håller med!
Men håller även med att gör dem det o jävlas med oss så kan man ju ge tebax!
Jag stannar ej någe mer dessvärre, Man riskerar ju att bli anklagad för saker man ej gjort!
Det vill jag ej vara med om, säkert ej ni andra heller!
Skall jag blåsa och visa kortet stannar jag gärna,
Men har dem lekt starwars med pickadollen o jag riskerar böter eller kortet då kan jag fortsätta o ligga o åka på i det tempo jag höll innan o njuta utav utsikt o natur.

Att bli anklagad för att köra 30km/h för fort o bli stämplad som ligist o bli av med jobbet, när Greta 80 bast utan ledsyn får ligga o köra slalom prejja av folk ner i diket i trafiken utan att bli straffad för det, tycker jag är lite konstigt!

Det e vad jag tycker!
Ni andra resonerar på ert sätt.
Om jag förstör för någon annan så e jag ledsen för det!
Jag har inget förtroende för ordningsmakten längre.
Och det är nog fler som tappat det på detta forumet :(
Iom det så gör man sina val därefter.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...