Fick nya kompisar idag

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lotta skrev:
som inte alla har tillgång till än!Allra helst som man är ny i gamet och inte ens har en aning om att det finns. Många som har tillgång till det florerar knapp på sporthoj längre.
Det var ett förtydligande, damen.
Jag vet mkt väl att inte alla har tillgång till forumet.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
TinaTjejen skrev:
Det var ett förtydligande, damen.
Jag vet mkt väl att inte alla har tillgång till forumet.

Japp, jag trodde det var det med. Men jag måste förtydliga ditt förtydligande så det blev riktigt tydligt. Det har hänt förut och kommer säkert hända igen...fröken! ;)

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
TinaTjejen skrev:
Poliserna verkar heta som 17 denna vecka, har sett massor i Ua och på 55:an, civila och blåvita, MC och bilar, pikétbussar och flygande bes.bussar :eek:

Det verkar inte bättre
Tur att man inte brukar köra hoj där :hoppskrat

EDIT/Tillägg:
UNT skrev:
Fortförare som vinkas in till vägkanten får inte bara en böteslapp i handen utan också Vägverkets broschyr med fakta om hastigheter, säkerhet och miljö.
Värt att stanna bara för att få en broschyr.. älskar broschyrer!!

Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Jezqio skrev:
Det verkar inte bättre
Tur att man inte brukar köra hoj där :hoppskrat
Ännu gladare borde du var eftersom du då antagligen slipper sitta och kuska med bil fram å tillbaka dagligdags då...

Dags att bygg upp ett polisvarning-sms-nät för 55:an pendlare då..
Jag, WestW, Simba, Penguin är det fler?

Lotta skrev:
Japp, jag trodde det var det med. Men jag måste förtydliga ditt förtydligande så det blev riktigt tydligt. Det har hänt förut och kommer säkert hända igen...fröken! ;)
Jag föreslår att herr moderator att han ska flytta tråden till Top secret avdelningen bums!:nicka

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
TinaTjejen skrev:
Dags att bygg upp ett polisvarning-sms-nät för 55:an pendlare då..
Jag, WestW, Simba, Penguin är det fler?

Jag och Björn (fast åt olika håll).
Men behövs det verkligen, dom säger ju till och med på radion att dom ska hårdkolla 55:an i flera månader nu så det är väl bara att ta det lungt, eller få böter....

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
"En ökning av hastigheten från 90 km/tim till 100 km/tim innebär en tidsbesparing på 40 sekunder per mil." - ja, så gissa varför man inte vill ligga och fisa fram i hundra :tummenupp Farten är inte det som är farligt. Det är folk som klantar sig som är den stora risken - kan man låta bli att krocka, så är det inga problem... (t.ex. att kunna läsa av mottrafikanternas beteende och intentioner)

Skulle de göra en undersökning av anledningen till olyckorna, så kunde man nog se att det nästan alltid rör sig om felbedömningar av avstånd, omkörning av långsamma fordon och knarkare och nissar som somnar vid ratten. Olyckorna lär öka om man sänker farten ytterligare pga all frustration som byggs upp.

Övning ger färdighet. Det går faktiskt att köra säkert i farter mellan 100 och 200 också på 55:an (nej, jag gör det inte - jag kör alltid minst 1 knyck under gränsen :tomten ) och _det_ spar tid och är dessutom ett sant nöje (har jag hört).

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
So true! Mera kompetens till folket!

(och jag står först i kön för att insupa denna!

TomK skrev:
"En ökning av hastigheten från 90 km/tim till 100 km/tim innebär en tidsbesparing på 40 sekunder per mil." - ja, så gissa varför man inte vill ligga och fisa fram i hundra :tummenupp Farten är inte det som är farligt. Det är folk som klantar sig som är den stora risken - kan man låta bli att krocka, så är det inga problem... (t.ex. att kunna läsa av mottrafikanternas beteende och intentioner)

Skulle de göra en undersökning av anledningen till olyckorna, så kunde man nog se att det nästan alltid rör sig om felbedömningar av avstånd, omkörning av långsamma fordon och knarkare och nissar som somnar vid ratten. Olyckorna lär öka om man sänker farten ytterligare pga all frustration som byggs upp.

Övning ger färdighet. Det går faktiskt att köra säkert i farter mellan 100 och 200 också på 55:an (nej, jag gör det inte - jag kör alltid minst 1 knyck under gränsen :tomten ) och _det_ spar tid och är dessutom ett sant nöje (har jag hört).

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Sb skrev:
Jag och Björn (fast åt olika håll).
Men behövs det verkligen, dom säger ju till och med på radion att dom ska hårdkolla 55:an i flera månader nu så det är väl bara att ta det lungt, eller få böter....
Fart spar tid, kära du :hihi

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Det drar mer soppa om man kör fort. Har inte lyckats få ner min nu 1 år gamla bil under 0,93 trots att jag nästan uteslutande kör motorväg Uppsala-Kista. Enligt specen ska den dra 0,7 på landsväg (=motorväg?). Min förra bil (med större motor) drog 0,74. Ringde till Motorcentrum och klagade. Deras kommentar var "dessa siffror gäller i 70 km/h"... :huvet

Någon som vill köpa en nästan ny Daewoo? :3freak

Snälla!? :4skrika

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
n'Lasse skrev:
Har inte lyckats få ner min nu 1 år gamla bil under 0,93 trots att jag nästan uteslutande kör motorväg Uppsala-Kista.
Jösses! Min lilla bil drar bara 0.56 i 140km/h (på autobahn eller nått sånt :rolleyes: )

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
n'Lasse skrev:
Det drar mer soppa om man kör fort. Har inte lyckats få ner min nu 1 år gamla bil under 0,93 trots att jag nästan uteslutande kör motorväg Uppsala-Kista. Enligt specen ska den dra 0,7 på landsväg (=motorväg?). Min förra bil (med större motor) drog 0,74. Ringde till Motorcentrum och klagade. Deras kommentar var "dessa siffror gäller i 70 km/h"... :huvet

Någon som vill köpa en nästan ny Daewoo? :3freak

Snälla!? :4skrika
Jag körde Värmland ToR ca 60 mil förra helgen och då drog min Peugeot 307 SW 0,75 L/mil! Byt bil medans du får något för den, helst borde du byta in den hos GM:s återförsäljare för de borde ge dig bäst i inbyte.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...