Fiddy eller ktm 125sx

Gramoz

Bannad
Gick med
28 Jun 2013
Ort
Trollhätte
Hoj
snart
Förlåt allihopa för att jag har skapat så många trådar men denna blir nog den sista. Jag vill ju ha en dirt bike för att "leka" med och då jag kollat lite och hört så är en fiddy rätt för sånt ex man behöver inte byta olja till den lika ofta som man måste göra på en ktm 125sx eller ska det bli någon annan än en ktm 125sx som jag har fastnat vid för den verkar vara svår att ta hand om som sagt vill ha en att ha roligt med "leka" Så antingen en ktm 125sx, någon bra fiddy eller någon annan sorts dirt bike som är lättare att ta hand om eller så är detta inte sant och då kanske man ska köra på en ktm125sx :D



Tack Allihopa Skulle Vara Tacksam Om Ni Kunde Ta Er Tid Och Hjälpa Mig TACK!!
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Det är en högtrimmad motor som behöver underhållas med ventilkoll oljebyten och filtertvätt, bland annat.

Tycker du ska köpa en EU moppe klass 1.
 

Alledenstore

Medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Ulricehamn
Hoj
Husaberg FS570
Sen är det väldigt vanligt att kolvuppstötarfjädern går av på fiddys! En del har även haft en del problem med kardanförgasarsnöret!
 

Olko

Envåldshärskare
Gick med
8 May 2008
Ort
På gränsen
Hoj
SV1000s -04
För att inte prata om gasvajerventilen. Pajjar den så får du byta regulatormodulen till växellådsutkastarn DiReCKt!
 

Alledenstore

Medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Ulricehamn
Hoj
Husaberg FS570
Ja, men om du ska köra på gata med cross så måste du byta variatorringar, annars går garanterat baksugsventilen i styrkronan sönder!
 

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Människobyn
Hoj
KTM 625 SMC -06
Ska du köpa tvåtaktscross så måste du se till att avgasröret inte ser "svullet" ut där det böjs i början.
Många tvåtaktare har en såkallad "svullnad" vid kröken, där röret är mycket tjockare än på resterande ställen, det tyder på att den är i dåligt skick och har gått på för höga varv.
Försök hitta en tvåtaktare utan denna kröksvullnad, fyrtaktare brukar dock inte ha det problemet, de rören brukar faktiskt vara lika tjocka hela vägen, vilket beror på att de oftast körs på lägre varv.
 

Gramoz

Bannad
Gick med
28 Jun 2013
Ort
Trollhätte
Hoj
snart
Ska du köpa tvåtaktscross så måste du se till att avgasröret inte ser "svullet" ut där det böjs i början.
Många tvåtaktare har en såkallad "svullnad" vid kröken, där röret är mycket tjockare än på resterande ställen, det tyder på att den är i dåligt skick och har gått på för höga varv.
Försök hitta en tvåtaktare utan denna kröksvullnad, fyrtaktare brukar dock inte ha det problemet, de rören brukar faktiskt vara lika tjocka hela vägen, vilket beror på att de oftast körs på lägre varv.

Tjena lindgren skulle du kunna hitta en sån ktm 125sx för mig för jag förstår inte riktigt hur du menar men tack för din tid!!
 

Gramoz

Bannad
Gick med
28 Jun 2013
Ort
Trollhätte
Hoj
snart
Absolut, tänk bara på att små 125or varvar en del, vilket kräver täta oljebyten och eventuellt kolv samt lager osv.

Hmm annars finns det annan cross som liksom inte behöver detta med täta oljebyten typ som en kawasaki kx80 eller någon annan cross som inte behöver detta
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top