Fiddy..Orion kvalite ?

husa85

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
husa 650, Yamaha yz 250f ,TWS 125 och KTM excf 250 2007
Jag har en orion 29, är nöjd faktist...hur kul som helst, förutom att få tag på delar :)

larssa84

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
fzr 600
kvalite ska man köpa en grejj för 5000:- med motor så finns det ingen kvalite. men allt med motor är kul!!!

hojföraren

Ett hjul i taget
Gick med
30 Oct 2007
Hoj
Stuntkittad Rmx
Vissa fiddys har ju dåliga svingar och knäcks lätt vid hopp, men svingen på denna såg ju normal ut så den håller nog bra. wheelie/stoppie bör inte vara nått problem. Ser ut som du får hyffsat mkt för 5k om du frågar mig.

NL orion

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2007
Hoj
07
orion

Jag sköpte en sån och är väldit nöjd.du ska nog ej sköpa den om du hadde tänkt att hoppa stort men den håller ju för att hoppa på små hopp i skogen:hihi men dom är hellt klart värda priset.mäst till för att sköra på landet i skogen och grusvägar.;)

powerbike123

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2008
Hoj
Yamaha
Motorsweden.se

Hej

Skrev precis av mig på ett annat inlägg om hur blåst jag blev av motorhandeln. Ett skitföretag som blåser en rakt av.

Jag köpte en ny som jag betalade lite mer för http://www.motorsweden.se/product_info.php?pid=469

Detta var klart värt den 1000-lappen mer jag fick betala:tummenupp

Fan en helt okej Dirt som håller och fungerar. Har bara kört sen jag fick ur den ur kartongen utan några problem alls.

Nä att handla billigt skit av motorhandeln är inte lönt om man vill ha något som fungerar.

Tacka vet jag http://www.motorsweden.se:)
Där är lite dyrare men man får grejor som håller och fungerar.

Mvincent

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2009
Hoj
ingen än så länge
funderar på att kpa en... men ungefär hur stor är den om det är en 125cc mid size?

jonny_81

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
cbr 600 95 streetfighter
Du får vad du betalar för... Men de tråkiga e att även om du betalar 20.000 för en orion så e det skit riktig jävla skit. Gör dig själv en tjänst o leta vidare orion går inte ens under benämningen fiddy.. Skicka ett pm om du vill ha hjälp med o hitta en vettig maskin.

spot_1337

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2009
Hoj
-
Köp en beggad Snakepit, Pitpro, Workz, Exxo eller en Ten7 istället för en orion som går sönder bara man hoppar en halvmeter :)

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
ok, jag kollade... den verkade vara ganska stor för att vara en fiddy :)
jag kollade en på blocket men e inte helt säker, vet du något annat ställe att köpa vanlig cross?

bara bak däcket som är paj:
http://www.blocket.se/goteborg/Orion_29_24391224.htm?ca=15&w=1

Likadan som jag köpte till grabben. Den vek sig i somras ! Han hoppade över en sten , landade lätt på framhjulet o ramen gick av precis bakom styrhuvudet:gnissla. Så kvalitet ?...Njae........

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln