Inte alla väl? Träffade på en kompis i höstas när han var ute och åkte med två andra killar på 125 fiddys. När vi stack därifrån så testade jag med min Xantia Diesel hur pass dom accade....ingen av dom hängde med på grusvägen från stillastående. Dom bara lät som det gick skitfort. Jag frågade polaren senare om dom verkligen gasade allihop, och det hade dom gjort sa han, dom hade försökt hänga på alla tre men varit chanslösa. Nu vet jag inte vad det var för fabrikat och så på dom (tre olika var det i alla fall) varav en av dom såg riktigt dyr ut.dirt_robin skrev:2355557En fiddy 125a har gött axx . så den är bäst i acc .
dirt_robin skrev:2355557En fiddy 125a har gött axx . så den är bäst i acc .
håller med ställ inte en sån här fråga igen för i helveteaddexxx skrev:2358875men, om vi säger så här om du har en orginal på 11 kw så ligger den ändå inte lika bra, men om du ska gämnföra en fiddy med en fabriks racer 125 så tror jag att du ska fråga på ett moppe forum istället,
Andretti skrev:2357501Fiddy motorerna är billiga enkla, luftkylda motorer.
De håller bra men har ingen högprestanda.
En 125 cc cross tvåtakt har ca 40 hk. En fiddy har väl 7-8 hk i verkligheten. Men så skiljer det ju en del i pris också...
200 cc kina "stor crossar" har väl ca 15 hk, som sagt inga vidare motorer om man ser till prestanda...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|