Fighterbygge/Mätare! HILFE!

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Behöver verkligen hjälp nu...

Jag måste hitta någon ersättare till mina stora fart och varvräknare. Tanken har flugit iväg till cykeldatorer flera ggr men jag kommer alltid fram till samma sak... VARVRÄKNARE DÅ?

Jag vart ju jätte glad då jag hittade båda mätarna på Sthlm MCvaruhus. Men vart snabbt besviken då jag var där igår och skulle köpa dom och dom var SLUT! :( Dessutom visste dom inte om dom skulle få in några nya!

Så nu behöver jag hjälp...

Någon kanske har någon idé... Jag är öppen för allt! Ni kanske vet några andra som säljer dom här delarna?

Bifogat

• båda.jpg
    båda.jpg
    19.7 KB · Visningar: 677

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
den bilden där cykeldatorn är med borde man kunna köpa hos någon honda återförsäljare, då det är tillbehör till hondas offroadhojar. kostar ca500 med givare och allt.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
GrimReaper skrev:
Skadar man inte motorn då om man övervarvar?

Det är där varvtals regulatorn kommer in, därför man inte ska skada motorn.

Så kör du utan RPM räknare

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
Är nåt sånt som jag har letat efter också. Men nån slags "jag-håller-på-att-bli-över-het"-mätare
skulle väl kanske inte heller skada? Ingen som vet nån liknande med värmemätare också??? :va

http://www.mitonga-racing.com/ funkar inte för mig heller... Hmm...

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Köp KTM:s digitala mätare, Lelles har nog såna. Fast den saknar ju varvräknare, men det är ju bara att köpa en revlight eller nåt.

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
Lurch skrev:
Köp KTM:s digitala mätare, Lelles har nog såna. Fast den saknar ju varvräknare, men det är ju bara att köpa en revlight eller nåt.

Är det nån spec. mätare för KTM eller? Har varit inne på Lelles och frågat och letat
men aldrig snackat med Ragnar om det. Det dom har sagt till mig så har dom varken
haft rpm-mätare eller nåt annat av intresse heller till "bygget"... :(
Men säger du det så! Vore ju kanon! Har den allt utom varvräknare eller???

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Du är öppen för allt skrev du:
Teoretiskt sett kan man använda cykeldatorn som varvräknare genom att ta signal/puls från tändningen och förstärka med en transistor (eller nåt, fick det förklarat för mig av elkunnig person men har glömt detaljerna) sedan får man göra en liten beräkning för att få fram vilken "omkrets på hjulet" som som ger ett siffervärde i displayen som motsvarar varv per minut.
för att ytterligare komplicera det hela kan man köpa en cykeldator som kan ha två olika hjul-omkretsar så kan man växla mellan hastighet och varvräknare (samtidigt får man då växla mellan signal från hjulet eller från motorn. Blir naturligtvis jättebökigt men är man envis så..

Men om man är lite mer normal kan man ju köpa en shiftlight eller en

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Wigen skrev:
Är det nån spec. mätare för KTM eller? Har varit inne på Lelles och frågat och letat
men aldrig snackat med Ragnar om det. Det dom har sagt till mig så har dom varken
haft rpm-mätare eller nåt annat av intresse heller till "bygget"... :(
Men säger du det så! Vore ju kanon! Har den allt utom varvräknare eller???

My mistake. Mätaren som finns som tillbehör är visst bara en Sigma med belysning, den finns bland tillbehören på Lelles KTM-shop. Dock bör man väl kunna köpa mätaren som sitter på tex KTM 640 LC4 som reservdel? Vet inte vad den kostar dock... Fråga farbror Lelle!

660

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
MZ Baghira, TZR660, 916, RGV686 mm
Lurch skrev:
My mistake. Mätaren som finns som tillbehör är visst bara en Sigma med belysning, den finns bland tillbehören på Lelles KTM-shop. Dock bör man väl kunna köpa mätaren som sitter på tex KTM 640 LC4 som reservdel? Vet inte vad den kostar dock... Fråga farbror Lelle!
Kolla Jetronics hemsida, dom säljer byggsatser till både shiftlights och LED-varvräknare. Så om du inte har tummen i armhålan kan du ju alltid köpa en byggsats och knåpa ihop dina egna prylar!!
/660

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...