Fighterkonvertering av ZX7R

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Fan va härligt att den äntligen är klar :) Den ser riktigt fräsch ut :tummenupp
 

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
Se där ja! Blev ju riktigt tjusigt ju :tummenupp
Är lite avis på din tank, så mycket snyggare utan ninja-klibban.

Kör du utan regskylt förresten eller sitter den framför bakhjulet?
 

RND

Blygsam
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX7R -98
Doable skrev:
2076439 Se där ja! Blev ju riktigt tjusigt ju :tummenupp
Är lite avis på din tank, så mycket snyggare utan ninja-klibban.

Kör du utan regskylt förresten eller sitter den framför bakhjulet?


Tackar för positiva kommentarer, även från Wargen. skönt att det finns 7:a åkare som inte enbart hackar på bygget, är ju trots allt min hoj ju. :tungan
Skylten sitter i hjulhuset snett framför bakhjulet, inte helt poppis hos harry haffa, har fått påpekanden på den. Inte helt förvånande av östergötlandspolisen, strax norr om kålmorden. :D

Va på AVA idag och införskaffade blinkare till hojen också, en gammal trasig och dessutom kom jag på inför premiärturen att jag glömt bort att montera sådana av bara farten :huvet .

Jupp köpte till extra motstånd också då det är LED-blinkare, blir nog bra eller vad tror ni ?

Får montera nästa helg, hinner inte denna !

Ha det allihop !! :banana
 

Bifogat

  • IMG_0061.jpg
    IMG_0061.jpg
    42 KB · Visningar: 70

Doable

FacePlant[NkpG]
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Wanda & Lill-Babs
RND skrev:
Skylten sitter i hjulhuset snett framför bakhjulet, inte helt poppis hos harry haffa, har fått påpekanden på den. Inte helt förvånande av östergötlandspolisen, strax norr om kålmorden. :D
Östergötlandspolisen ja, dom är många....

Har du tröttnat ännu, eller kör du fortfarande fighter?
 

RND

Blygsam
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX7R -98
Doable skrev:
2131090 Östergötlandspolisen ja, dom är många....

Har du tröttnat ännu, eller kör du fortfarande fighter?

Jupp finns mycket "pigs" på vägarna däromkring.

Nope har inte tröttnat än, har skitkul ju !! 7:ans härliga chassie och motor men utan aplånga armar och ömma handleder. Jag gillar det. Fick dit blinkare för ett tag sedan, kan ju visa lite bilder på det.

Kanske vore kul med en sammanstrålning med annat S-tälje folk till helgen kanske ?!

Ha det !
 

Bifogat

  • IMG_0107.jpg
    IMG_0107.jpg
    43.5 KB · Visningar: 88
  • IMG_0108.jpg
    IMG_0108.jpg
    25.9 KB · Visningar: 118
  • IMG_0110.jpg
    IMG_0110.jpg
    108.1 KB · Visningar: 142

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Ball hoj en annan såg ju den åka härromdagen i järna vid 2tiden drygt:D

mvh: Micke
 

RND

Blygsam
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX7R -98
granath_ skrev:
2132636 jag gillar stuket på denna fighter, snygg lösning med blinkers & skylt :)

Tack :)

NR:7 skrev:
2133285 Ball hoj en annan såg ju den åka härromdagen i järna vid 2tiden drygt:D

mvh: Micke

Jaså du.... :rolleyes: Jo, händer att man passerar där på sina rundor. Hur går det med ditt bygge då ?

/Mikael
 

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
..skulle varit kul.
Tror den skulle blivit snyggare med en annan "lampmask" på, en som inte är lika platt kanske och sedan tycker jag ett ord som fler behöver lära sig är "nude", tycker mer hojen ser ut som en Kawa ZX7R "Nude" än en riktigt Streetfighter med attityd.

666.jpg
 

RND

Blygsam
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX7R -98
Atlas skrev:
2134365 Personligen så gillar jag inte din fighter ett jädrans dugg längre..
Tycker att den har blivit skittråkig, ful, svensk och alldeles för opersonlig..
Hm.
Jag tror att du kan MYCKET bättre???
Jag kastar ris, men det är väl så man lär sig eller???
Lycka till i fortsättningen iaf.
Atlas

Tack tack !! :7peta Det värmer, tanken var aldrig att bygga ett showbygge utan en vardagsfighter.

Nog med ursäkter, du får tycka som du vill och jag som jag vill. Det vill säga att jag skiter fullständigt i att du tycker som du gör. Den må va svensk, tråkig etc etc men jag har kanonkul när jag åker och det var meningen.

Kommer säkert byggen med mer modifikationer men nånstans ska jag börja.

Peace and out Atlas !! :tummenupp

/RND

Jocks skrev:
2134430 Tror den skulle blivit snyggare med en annan "lampmask" på, en som inte är lika platt kanske och sedan tycker jag ett ord som fler behöver lära sig är "nude", tycker mer hojen ser ut som en Kawa ZX7R "Nude" än en riktigt Streetfighter med attityd.

Möjligt att det skulle varit men av mitt tidigare inlägg var tanken att prova på fihter, förlåt "nude"-stilen för att se om det passade mig.
:rolleyes:

Och nej jag skulle aldrig köpa den lampan :4skrika , sitter på var och varannan fighter precis som twinlysena men jag föredrar nog de hederliga twinlysena då. Kanske utan plast runt nästa gång.
Vi får se.

Ha de gott !! :yoparty :tummenupp
/RND
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
RND: Kör på din stil! En fighter är till för att köras.PUNKT. Vinna priser på mässor och tok-polera överlåter jag till kromslädarnas ägare.

Och vad gäller det tyska "ailienstuket" så tycker jag det mest ser pinsamt ut. Skulle aldrig smacka på en sån lampa, inte ens om jag fick betalt :rolleyes:

Fortsätt fighta på efter eget tycke och smak. Själv föredrar jag det "cleana" (svenska?) stuket som RND, madmagnus (dock får han gärna plocka bort sin lilla dödskalle han har på nån motorkåpa :) ), silverryggen mfl kör på...
 

RND

Blygsam
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX7R -98
matte_mannen skrev:
2135517 RND: Kör på din stil! En fighter är till för att köras.PUNKT. Vinna priser på mässor och tok-polera överlåter jag till kromslädarnas ägare.

Och vad gäller det tyska "ailienstuket" så tycker jag det mest ser pinsamt ut. Skulle aldrig smacka på en sån lampa, inte ens om jag fick betalt :rolleyes:

Fortsätt fighta på efter eget tycke och smak. Själv föredrar jag det "cleana" (svenska?) stuket som RND, madmagnus (dock får han gärna plocka bort sin lilla dödskalle han har på nån motorkåpa :) ), silverryggen mfl kör på...

:)
Folk får gärna polera men jag har inte lust med det, vill ha lite råare och enklare stuk. Kommer troligen ett råare bygge framöver.
 

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
..skulle varit kul.
RND skrev:
2136441 :)
Folk får gärna polera men jag har inte lust med det, vill ha lite råare och enklare stuk. Kommer troligen ett råare bygge framöver.

Har du någon idee om hur det råare bygget ska bli?

Om du är sugen på en gammel gixxer så har jag hittat en rätt fräck här:

http://www.stadtportale-netzwerk.de/bilderhosting/show1024.php/6503/25042006.jpg

Verkar inte som om du är så impad av tyskbyggen men lite inspiration kanske hojen kan ge?

Lycka till
 
Last edited:

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
..skulle varit kul.
Det är rätt vanligt med feta dragbars nere i Tyskland, och titta även på Atlas hoj. Sen ger det ju den "rätta" körställningen också. :yoparty

08.jpg
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
RND skrev:
2133389 Tack :)



Jaså du.... :rolleyes: Jo, händer att man passerar där på sina rundor. Hur går det med ditt bygge då ?

/Mikael

Jo tack det står still... :( skall väll åka och besiktiga när pappa har tid och sen skall det byggas om igen :D

skall på med lite bur och grejer :banana

//Micke
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Alla börjar vi någonstans med vårt byggande.
Vissa fortsätter och går längre än andra, medans vissa nöjer sig med lite mindre och i sin tur njuter mer av fighter-körandet.
Inget fel med det..
Det finns plats för oss allihopa inom Streetfighter-sfären.

Jag respekterar tex. Atlas syn på vad en fighter är men jag kanske inte delar den fullt ut. Han har högt uppsatta referensramar och det märks på hans byggen.

I det här fallet tror jag att RND kommer att fastna i fightersvängen och att nästa hoj kommer att bli mer modifierad. Sen om det blir mer "show or go" återstår att se...

--Back to topic--
 

Zator

Jag är grinig idag...
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Sprint ST -06, 2x yzf 750 r -96, en blivande stealthfighter och en skrotfighter
matte_mannen skrev:
2135517 RND: Kör på din stil! En fighter är till för att köras.PUNKT. Vinna priser på mässor och tok-polera överlåter jag till kromslädarnas ägare.

Och vad gäller det tyska "ailienstuket" så tycker jag det mest ser pinsamt ut. Skulle aldrig smacka på en sån lampa, inte ens om jag fick betalt :rolleyes:
:fakta Bra exempel på hur en fighter, i mitt tycke, ska se ut är madmagnus hoj. Rent, brutalt och utan bling bling som hindrar att man kan köra den riktigt aktivt.
 
Last edited:

RND

Blygsam
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX7R -98
Ja hej hopp ! :banana

Anser i alla fall att vi kan enas om att vi har olika och starka åsikter men inte vill köra med nåt som kommer rakt av monteringsbanden i Japan eller vart det nu må vara. Vi gör alla modifieringar på våra hojar och då av olika grad, inte alla som orkar lägga så mycket tid och pengar och ork som vissa gör på sina byggen. De människorna ska ha alla credit för det, djupt imponerad av ex. Atlas. Är inte helt försonad med stilen men det är imponerande byggen :tummenupp :Bugar .

Som sagt själv charmas jag lite mer av lite mer enkla och råare byggen utan bling bling. Är sugen på en yamma 600 eller kawa 600 nästa gång med mer skalad stil och mindre framlampa tätare in mot hojen. Slippa monsterinstrumentering och kanske lite barendblinkers ensits allt mattsvart eller grått och då menar jag ALLT. Planerna finns där redan om det sen händer om ett år eller längre kan jag inte svara på just nu. I sådana fall behöver 7:an säljas först och jag gillar den ju så mycket just nu. Älskar motor och chassie. :pannkyss

Peace and out boys and girls ! :yoparty

/RND

Jocks skrev:
2136680 Har du någon idee om hur det råare bygget ska bli?

Om du är sugen på en gammel gixxer så har jag hittat en rätt fräck här:

http://www.stadtportale-netzwerk.de/bilderhosting/show1024.php/6503/25042006.jpg

Verkar inte som om du är så impad av tyskbyggen men lite inspiration kanske hojen kan ge?

Lycka till

Skitfrän men jag gillar inte den brutalhissade baken. F.ö. är stilen rätt på hojen. :tummenupp

Ha de !
 

RND

Blygsam
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX7R -98
Atlas skrev:
2139146 Hm!
Jag tog i för mycket!! Det erkänner jag idag då jag har nyktrat till!! :huvet
Tycker att ärlighet varar längst, visst är ditt bygge helt ok :tummenupp
Personligen så har jag kanske gått ett steg längre än bara ha hojen som brukshoj.
Jag vill så gärna få hojstilen "fighters" in i sverige och kan väl därför överreagera lite ibland, speciellt på mina kommentarer mm :( .
Ber alltså om ursäkt för mitt tidigare "kanske väl opassande" påhopp.. :(
Nä..
Bygg på alla kamrater och tillsammans så skall vi lyckas att få in svensk/tysk figterstuk in på alla våra gator... :tummenupp
Ha nu en trevlig helg och kör försiktigt.
Mvh
Atlas

De é lugnt, tog inte åt mig så hårt men ville dock replikera. :tummenupp
Hoppas helgen bjuder på fint väder hojåkning och nån öl för samtliga nu. :fyllisar

mvh
/RND
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top