Fighterprojekt: CBR 900RR 1992

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Herredjävlar....:skrämd

Snacka om du hade tur och vett att sparka ifrån dig i sista sekunden.


Hojar går alltid att ersätta. Livhanken är det viktigaste och med tanke på hur hojen ser ut så vill jag inte tänka på hur det hade gått för dig om du suttit kvar.

Som tröst så finns alltid dårar här på SH som bjuder på skrotet som är kvar.
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
Shit, vad tråkigt på ett sånt fint bygge...men det var bra att du klarade dig...då kan du ju bygga en ny...som sagt tidigare i tråden så har du ju anlag för det...hoppas bara du orkar börja om.

p.s mycket bra tråd fram tills slutet iaf.
 

J.mika

Medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Vespa 300 HPE Super 2019.
FY FAAAN!!! Vad segt och eländigt det måste kännas...man grattis till en andra chans!! Förövrigt så var "bygget" riktigt nice....
 

Munkmeister

Team-Rossön
Gick med
31 Jul 2006
Ort
Rossön
Hoj
Suzuki RMZ450 -05
Fan va jävligt!!! Hoppas du får ork att bygga en ny, viktigast var ju att du klarade dig bra :)
 

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
tack för kommentarerna! Jag hoppas jag får ork, men nu i sommar blir det nog inget... Kanske till vintern, vi får se. Det enda som finns kvar är i princip batteri, bakdämpare, stålomspunna slangar, drivpaket, nytt bakdäck + div små tjafs. hör av er om ni vill ha något...
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Kan bygga ljuddämpare i precis den längd du önskar, Även vilken typ av anslutning m.m. Har möjlighet att packa med 3 olika typer av matta för olika ljud m.m

Vi tillverkar allting själva, Från kolfiberhylsor och andra kolfiber delar ( midnight composites ) till gavlar och fästesklammer

Ring gärna på 070-3810440 För pris och info.
Finns även bilder på www.speedtech.nu
Lite inaktiv sida just för tillfället. Har du mail kan du erhålla fler bilder.

Mvh Per Boström

EDIT: Är en likadan ljuddämpare som denna som är provmonterad på Perrys Maskin


Hur bygger du rören? Pre-preg eller gladd med epoxi?

Om du kör med preg, vad kör ni med för fabrikat/sort och vad är det för värmesystem?
Vi kör med 125 gradigt system och epoxin klarar inte av temperaturen som utvecklas vid avgassystemet så den kristaliserar och blir gul o ful. Inte bra.
Vet att det ska finnas preg som klarar högre temperaturer, 140 grader eller liknande.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
o shit.. tur de gick så bra de gick ändå :näsblod
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
då var hojen död!!! total kvaddad idag. körde efter huvudled, heltplötsligt kör det ut en lastbil och jag fick lägga ner hojen. Hojen blev mosad under lastbilens dubbla bakdäck medans jag lyckades sparka mig iväg från hojen och gled strax bakom istället... oj oj oj, ibland har man tur. Tänk på att plåt och pengar är ingenting i dessa lägen, så länge man har hälsan i behåll kan man vara lycklig!

Bara att börja bygga nästa då elller??? ..... :)

Fan så surt. Tur att du klarade dig. Bara att ta nya tag och bygga nytt.
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Surt kan man kalla det. Men som sagt, skönt att du klarade dig!
Blir inte hojen inlöst, det verkade ju inte vara ditt fel?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
om den blir inlöst eller inte vet jag inte ännu. vissa kanske tyckte jag körde lite väl fort... vi får se.



och vem ska bevisa det:va lastbilschaffisens bolag får lösa detta då det var hans fel:huvet
 

carpediem

WHY IS RUM GONE?
Gick med
22 Apr 2007
Ort
i ett hus?
Hoj
Suzuki rm 250 05 fmx mod
tack för kommentarerna! Jag hoppas jag får ork, men nu i sommar blir det nog inget... Kanske till vintern, vi får se. Det enda som finns kvar är i princip batteri, bakdämpare, stålomspunna slangar, drivpaket, nytt bakdäck + div små tjafs. hör av er om ni vill ha något...

Tur att du klara dig:) fungerar motorn?
 

Rambler

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
KLR 650
Sablar va tur du hade. Inga skrubbsår på dig? Lite blå måste du ha blive i alla fall? Synd på hojen...
 

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
tack för kommentarerna! Jag hoppas jag får ork, men nu i sommar blir det nog inget... Kanske till vintern, vi får se. Det enda som finns kvar är i princip batteri, bakdämpare, stålomspunna slangar, drivpaket, nytt bakdäck + div små tjafs. hör av er om ni vill ha något...

Laddningsregulator har du det? Mitt batteri kokade i lördags så ska skaffa ett nytt imorrn o mäta upp spänningen med hojen igång o se så att det inte är regulatorn som e kajko...
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Oh_my_god..
Tur att du klarade dig iaf, vad blir nästa projekt?:) Kan du inte avslöja vilken färg det skulle ha blivit på den?:D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top