Fikarådet

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Uppdaterat:

1. SuperJessan
Sex. Blomman
0. Pysch
57. Alming?
69. Paser
1024. Cykelstyre

Fortsätter vädret som den här dagen, så är sannorlikheten stor att jag kommer delta, får inte jobba om det blåser för mycket...

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Uppdaterat listan...

1. SuperJessan
Sex. ..........
0. Pysch
57. ............
69. Paser
1024. Cykelstyre

Alming ska jaga ballong ikväll...

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Detta diskuterades på förra fikan kommer jag ihåg :D.

Kan du förklara lite mer ingående vad det är du egentligen gör då du jagar ballonger :va.

Det är ett nytt inneställe där dem kör ballongdansen, men dem har helium i ballongerna, så dem flyger lätt iväg.
Eftersom jag inte har kropp för, och lust för att stå där och fjanta, så är jag en av dem som försöker samla in ballongerna med stor fiskehov när dansarna tappar dem.
Eftersom jag är elak, så smäller jag självklart ballongerna när jag fångat in dem, och där får de stå och skämmas med rumpan bar!

Eller hur var det nu...

Tips till verkligheten: Om man flyger varmluftballong med ett sällskap, så måste ju någon köra en bil med släpvagn för att kunna lämna ballongen när det ska startas, och hämta ballongen och sällskapet där det ska landas.
En ganska kul sport, eftersom hela alltet bygger på gissningar, och orientering, samt i viss mån radiosamband med piloten.
Exakt landningsplats går ju aldrig att förutse, eftersom vindens riktning och styrka är det enda riktmedlet en ballong har, och även det som bestämmer hastigheten på ekipaget.
Följebilen jagar och försöker bilda en uppfattning om vart de är på väg, och även försöka att inte köra ifrån de annhöriga till passagerarna som kanske ska följa med till landningsplatsen.
Jag kör ibland följebilen, och således jagar jag ballonger, och är även behjälplig vid uppackning och lastning av ballongen.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Idag har vart en riktig skitdag på jobbet med en jefla massans filmsortering!! :mad:

Men men, humöret kan vända fort! Efter 3.5 timmars slit och endast 30 stressiga minuter kvar på jobbet så hör jag ett gäng hojar utanför som gasar lite sådär lagom mycket. Nyfiken som jag är så går jag såklart ut och möts av ett glatt gäng som tar emot mig med glada miner och i viss mån en hel del fnitter.

Detta gäng som hade vart och fikat hade då beslutat sig för att göra ett litet besök på mitt jobb för att muntra upp mig då jag inte kunde deltaga på kvällens fika. Då jag tog emot denna lilla gåva med godsaker fint förpackade i en take-away matbox (med signerat lock dessutom :)) så blev jag helt paff.

Det var längesen jag blev såhär glatt överraskad och ni som var och hälsade på mig idag ska veta att det uppskattades enormt en dag som denna. Nu i efterhand tycker jag mig ha varit lite off och otacksam men jag får skylla på att jag blev lite lätt chockad :rodnar.

Ni ska iaf ha ett stort tack, ni vet vilka ni är. You made my day! :tummenupp
Ryktena säger att en viss blond fröken kom med idén så ett plus i kanten till henne :krama.

Nu är det dags att sova och jag lär drömma gott inatt, sov gott.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Nä nu bokar vi fika på torsdag 1900 som vanligt :)
1. Pysch
2.
69. Paser
4.
5.
6.
.....

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Nä nu bokar vi fika på torsdag 1900 som vanligt :)

0. Pysch (påklädd under hela fikan, kvällen, natten får vi se:rolleyes: )
1.
2.
69. Paser
4.
5.
sex.
.....[/FONT]

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Nä nu bokar vi fika på torsdag 1900 som vanligt :)

0. Pysch (påklädd under hela fikan, kvällen, natten får vi se:rolleyes: )
1. Jessan, vad jag tror iaf.
2.
69. Paser
4.
5.
sex.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...