Fikarådet

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Tack för en trevlig fika alla! Imorgon blir de påt igen :ungdomlig

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Haha, de förklarar varför deras kyl var "trasig" och man inte kunde få sig nån riktigt mat :D

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Här väljer jag nu att yttra mig lite. Är hela iden med torsdagsfikorna att några ska få en mitt-i-veckanfylla? Eller är det att fika? För är folk bara ute efter öl finns det bra mycket bättre ställen, och är det fika som är viktigast och inte någon form av fördold smygalkolism så finns det mycket bättre fikaställen. Dessa ställen är dock inte samma i min mening men jag fikar inte heller så mycket att det stör i nuläget så jag lämnar helt beslutanderätten till andra, dock förbehåller jag mig rätten att såga och klaga på besut som inte faller mig i smaken.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Här väljer jag nu att yttra mig lite. Är hela iden med torsdagsfikorna att några ska få en mitt-i-veckanfylla? Eller är det att fika? För är folk bara ute efter öl finns det bra mycket bättre ställen, och är det fika som är viktigast och inte någon form av fördold smygalkolism så finns det mycket bättre fikaställen. Dessa ställen är dock inte samma i min mening men jag fikar inte heller så mycket att det stör i nuläget så jag lämnar helt beslutanderätten till andra, dock förbehåller jag mig rätten att såga och klaga på besut som inte faller mig i smaken.

Nu får du ta och lugna ner dig lite tror jag. Det var ett litet skämt, ett som tydligen inte gick hem.
Att de byttes ifrån Greenwich berodde på vissa grejer (ungar som spydde, kass mat emellanåt) som hände där, inte för att folk (mig veterligen iaf) var ute efter att öla primärt på fikat.
Att det sen fanns öl på Flygarns haga visste vi inte om när vi skulle testa det stället. Om några tycker det är gott att ta några öl under fikat ser jag ingen större skada i det, men det är jag det.
Vi har pratat om att hitta något annat ställe men aldrig riktigt fått tummen ur till det.

Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Fika imon 20/11???

1. Farfar:)
2.

100.

Hinner eventuellt. :)
Men vart blir det? Flygarns känns ju lite sisådär.

Vilket är det bästa fiket i stan då:)?

Lite subjektivt det där.. ;-)
Jag gillar dock Grapolino och Jacobs cafe, ligger båda i haga.
Mysiga och trevliga ställen. Jacobs har jag käkat på och det är helt okey mat. Groplino har jag bara ätit onyttigheter på så vet inte hur deras mat är. :)

Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Lite subjektivt det där.. ;-)
Jag gillar dock Grapolino och Jacobs cafe, ligger båda i haga.
Mysiga och trevliga ställen. Jacobs har jag käkat på och det är helt okey mat. Groplino har jag bara ätit onyttigheter på så vet inte hur deras mat är. :)
Jag ser gärna att det blir ett ställe som är lite rymligare än vad flygarns är då det är fasligt trångt där, men jag vet att många fik är av denna trånga standard så det kanske inte finns något vettigt där de inte har knött in alla möbler de hittade :mad:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Evas paleys (stavas!?) har riktigt bra utbud av både kakor och alkohol.

På julafton är det dessutom gratis. (inte alkoholen tyvärr)

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Evas paleys (stavas!?) har riktigt bra utbud av både kakor och alkohol.

På julafton är det dessutom gratis. (inte alkoholen tyvärr)

Jag provar gärna det stället. :)

Jag ser gärna att det blir ett ställe som är lite rymligare än vad flygarns är då det är fasligt trångt där, men jag vet att många fik är av denna trånga standard så det kanske inte finns något vettigt där de inte har knött in alla möbler de hittade :mad:

Ja, det hade ju inte skadat med lite mer utrymme. Jag kan inte komma på något cafe som har gott om plats bara. :)

Hur är det med det på Evas Paley?

Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet