Fikarådet

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Hej allihop. Nu ska jag äntligen dyka upp på en fika som jag så vackert tänkt så länge, hoppas man är välkommen att tjöta lite hoj.

Ett problem bara, vad är EP=?

Klart att du är välkommen!

Då kan du bjuda mig på en bulle som tack för att jag hjälpte dig upp för backen till garaget med din hoj någon gång under 07 :tungan

wolf_1

Ät gör man endå dör man.
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Gsxr 750 -96
Klart att du är välkommen!

Då kan du bjuda mig på en bulle som tack för att jag hjälpte dig upp för backen till garaget med din hoj någon gång under 07 :tungan

Hahaha, det hade jag nästan glömt :D .

Jo en bulle är du väll minst värd för att ha knuffat den gamla suggan :tummenupp

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
NC700X
Är det någon liksom mig är sugen på fika imorgon??

EP kl 19.00

1. Blomman
2. Cammi (om allt går enl. planerna för dagen)
3. Smedberg e nu sugen på ngt fett...
4. Firefox, alltid sugen.
5. Jessan
6. Paser
7. wolf
8.
9.
10.

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
jag vill oxå fika men min mage har sagt upp sig totalt, legat utslagen sen söndags :mad:

666

Hatar höst/vinter
Gick med
18 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K8
ville också fika med er men våran fika blev i den nya garaget genom att krypa på alla fyra och lägga nya mattor och dyligt pyssel för att få det så fint som möjligt.:)
Förhoppningsvis ses på nästa.

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
ville också fika med er men våran fika blev i den nya garaget genom att krypa på alla fyra och lägga nya mattor och dyligt pyssel för att få det så fint som möjligt.:)

Ni borde ha torsdagar som en aktivitetsfri dag :mattias

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00

Ni borde ha torsdagar som en aktivitetsfri dag :mattias

Det är väldigt skönt att tjejerna :)rolleyes:) i garaget inte är betrodda att hjälpa till med "byggandet" för nu kan jag gå och fika helt utan minsta uns av dåligt samvete :)

arkefrän

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
R1 Streetfighter
Det är väldigt skönt att tjejerna :)rolleyes:) i garaget inte är betrodda att hjälpa till med "byggandet" för nu kan jag gå och fika helt utan minsta uns av dåligt samvete :)

Blir lite besviken när du skriver såhär...
Du har inte erbjudit dig alls att hjälpa till.
Sa bara att du kunde hjälpa till å måla första lördagen.
Jag har varit i lokalen 6-14h varje dag i ca 25 dagar, å då har jag jobbat
mån - fre 8-12h/dag på mitt vanliga jobb.
Det har funnits tusen olika saker att göra om man velat hjälpa till.
Har sletit röven av mig in på mkt sena nätter och sedan gått upp å jobbat igen på morgonen. Struntat i allt som heter fritid och vänner för detta!
Så om någon säger att tyvärr så har "jag" inte haft tid eller haft för mkt att göra för å hjälpa till så blir det en spark i röven ifrån mig!

Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Blir lite besviken när du skriver såhär...
Du har inte erbjudit dig alls att hjälpa till.
Sa bara att du kunde hjälpa till å måla första lördagen.
Jag har varit i lokalen 6-14h varje dag i ca 25 dagar, å då har jag jobbat
mån - fre 8-12h/dag på mitt vanliga jobb.
Det har funnits tusen olika saker att göra om man velat hjälpa till.
Har sletit röven av mig in på mkt sena nätter och sedan gått upp å jobbat igen på morgonen. Struntat i allt som heter fritid och vänner för detta!
Så om någon säger att tyvärr så har "jag" inte haft tid eller haft för mkt att göra för å hjälpa till så blir det en spark i röven ifrån mig!
Ah, jag hoppades att du skulle se lite ironi i det...:krama Det va inte meningen att du skulle ta det så :(

Men jag har faktiskt erbjudit mig att hjälpa till, och du har varje gång sagt att det inte behövs, och sen har du och Arash gjort allt iallafall... Och erbjuder jag min hjälp så är det för att jag vill hjälpa till, så tro inte att det är bara för att vara artig. Men men som sagt, det va inte meningen att du skulle ta det så!

Ber om ursäkt:)

arkefrän

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
R1 Streetfighter
Ah, jag hoppades att du skulle se lite ironi i det...:krama Det va inte meningen att du skulle ta det så :(

Men jag har faktiskt erbjudit mig att hjälpa till, och du har varje gång sagt att det inte behövs, och sen har du och Arash gjort allt iallafall... Och erbjuder jag min hjälp så är det för att jag vill hjälpa till, så tro inte att det är bara för att vara artig. Men men som sagt, det va inte meningen att du skulle ta det så!

Ber om ursäkt:)

Det är helt ok.
Men till en annan gång om det är något annat projekt på G.
När det är så stort som detta och är så mkt jobb så är det lite svårt för mig att "sätta" någon i arbete som inte är självgående och vet vad som skall göras och inte kan komma å hjälpa till en längre stund.
De andra som har hjälpt till har ringt varje dag å frågat vad som händer och vad de kan göra för "teamet" under dagen. När det är så mkt så måste allt göras i en viss ordning och då är det mkt torktider på färg och eljobb som krockar och div montering mm mm och då får de som vill hjälpa till stå på "stand by" och vara med på att hoppa in när man ringer, oftast samma timme. Så när vi har ringt varandra fram och tillbaks under månaden så har den andre fått släppa allt och hjälpa till. Så tyvärr så "att erbjuda" sin hjälp är bara en artig fråga. Vill man hjälpa till så får man ligga i lite å släppa allt annat runt i kring sig och ringa å säga att man har laddat med arbetskläderna hemma väntar på att få hjälpa till.
Sen så har du lite rätt i det du säger, och nu är jag ingen mansgris, men du har kanske inte riktigt samma hantverkarkunskap som oss andra.
Vi ses i morgon. kram kram gumman

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...