Fikarådet

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Åh fan, såg att det var massa hojar utanför Evas Pale. Skulle dit med några polare... någon kanske såg mig med en ghetto ZX7R utan sidokåpor :tummenupp

Visste inte att det var folk från sporthoj.com :)

Missade du alla SH-tröjor?
Vi var ju ändå några som hade den på oss :)
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Haha undra om folk va impade när vi drog igång larmen med fett V-tvin ljud...

Lite för känsliga Larm pojkar :D
 

DasKind

Daytona-listans Führer! :-)
Gick med
15 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675, -06
HEJ ALLA! :) Jag hade behövt låna en väska från Onsdag(imorgon)/Torsdag t.o.m. måndag, är det någon som har en i göteborgstrakten? Ska köra ner till skåne över påsken och vet inte riktigt hur jag ska ta med mig lite kläder.

Antingen en tankväska eller någon annan väska någon vänlig själ kanske skulle kunna tänka sig att låna ut??

Hör av er så fort som möjligt, skicka gärna Meddelande! :)

tack i förväg!

Det är en Triumph Daytona 675 om det är till någon hjälp!
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Mitt tips är att köra med vilken tygväska som helst, fastspänd på passagerarsätet med ett "bungee net", vad det nu kan heta på svenska:

946li.jpg


Eller vanliga såna där "stora gummiband", som jag inte heller kan komma på vad det heter... Är du orolig för regn, så släng i en sopsäck eller något. Det är kombinationen jag kört med på de flesta av mina längre resor på sporthoj... även testat sidoväskor, men det kändes som att de mest var i vägen, inte satt fast ordentligt, och var allmänt irriterande.
 

DasKind

Daytona-listans Führer! :-)
Gick med
15 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675, -06
Tips på vart jag kan köpa "bungee net" eller spännband som det kanske också kan heta? :) Känner att det är lite panik så att man får tag på det tills imorgon.

Ledsen att jag spamma denna tråden med detta. Men ville ha tag på göteborgare :)

Drog igång larmen jag med :cool:

BTW :) Så var det ena larmet mitt som gick igång, men den startade inte fullt ut utan bara varnade!

Däremot gick hellfires GSX 1400 larm igång ett bra antal gånger :)
 
Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Jag hoppas att det iallafall är några som har tid över för en torsdagsfika på skärtorsdagen :)

1. Blomman
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
 

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Tips på vart jag kan köpa "bungee net" eller spännband som det kanske också kan heta? :) Känner att det är lite panik så att man får tag på det tills imorgon.

Har en väska att sätta bakpå om du behöver. Tror att jag har alla remmar till den också. Annars går det säkert att lösa med små spännband. PM:a om du behöver den

Sorry för OT.



FIKA

Vi har ny kaffebryggare så om alla kommer och tar ett spadtag i trädgården på torsdag så kan jag bju' på kaffe och kaka :)
 
Last edited:

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Tips på vart jag kan köpa "bungee net" eller spännband som det kanske också kan heta? :) Känner att det är lite panik så att man får tag på det tills imorgon.

Vet inte om det är för sent nu men det finns på biltema tror jag. Var riktigt imponerad av ett sådant lastnät när vi var på semester förra året :tummenupp

Jag hoppas att det iallafall är några som har tid över för en torsdagsfika på skärtorsdagen :)

Bli iaf inget för mig :)
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Du hade inte behövt posta på forum, du hade lätt kunnat gå 25 meter och frågat om du kan få låna min tankväska ;D

Och lastnät för den delen. Synd att trasha fikatråden ;)

Tips på vart jag kan köpa "bungee net" eller spännband som det kanske också kan heta? :) Känner att det är lite panik så att man får tag på det tills imorgon.

Ledsen att jag spamma denna tråden med detta. Men ville ha tag på göteborgare :)



BTW :) Så var det ena larmet mitt som gick igång, men den startade inte fullt ut utan bara varnade!

Däremot gick hellfires GSX 1400 larm igång ett bra antal gånger :)

1. Blomman
2. Hellfireclub
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
 
Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Verkar ju bli gött väder så jag kommer nog. :)

Evas Paley @ 1900

1. Blomman
2. Hellfireclub
3. Styret
4.
5.
6.
7.
8.
9.
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Har en väska att sätta bakpå om du behöver. Tror att jag har alla remmar till den också. Annars går det säkert att lösa med små spännband. PM:a om du behöver den

Sorry för OT.



FIKA

Vi har ny kaffebryggare så om alla kommer och tar ett spadtag i trädgården på torsdag så kan jag bju' på kaffe och kaka :)
Då tycker jag vi flyttar fikan till er på torsdag :)

Fika hos Barbara och Claes på torsdag kl.19

1. Blomman - Kommer tidigare och gräver :) Behöver jag ta med spade??
2. Hellfireclub
3. Styret
4. Skrutten
5. Långa Farbrorn
6. Stella
7.
8.
9.
 

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Om det inte blir så att jag fastnat med ett stort leende i hjälmen o inte kan slita mig från mcn imorn så kommer jag gärna på en kopp! Några som ska mötas upp någonstans? Köra innan??
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top