Fikarådet

JONQAS

The one and only...
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Silver R1-04 & Svart-lila R6 -04
Nästa vecka tänkte jag föreslå å testa ett nytt fika ställe!

Bistro Carlante!

Ligger vid Biopalatset.

Fröken Ohlsson e ju en inbiten klassiker må jag säga men varför inte?

Café å bar, med en inglasad "uteservering" på bakgården. Gör mysigt ställe.

Det var jag å daniel, SWEDEPUCK, som kom å tänka på detta. Eller han gav det som förslag. Då han jobbar borta under vecko dagarna har han inte haft möjlighet å hänga med på diverse aktiviteter så som fikor osv. Hans brutta, Angelica som vissa av er har stött på, jobbar på Bistro och han tyckte jag skulle ge det som förslag till nästa veckas fika att vi skulle prova det stället?

Personligen tycker jag det låter som en jättebra idé då stället e ur mysigt!
Förslag/invändningar/synpunkter?

Sparka gärna på mig om ni inte gillar förlaget... :)

Coola Ola

Guest
JONQAS skrev:
Nästa vecka tänkte jag föreslå å testa ett nytt fika ställe!

Bistro Carlante!

Ligger vid Biopalatset.

Fröken Ohlsson e ju en inbiten klassiker må jag säga men varför inte?

Café å bar, med en inglasad "uteservering" på bakgården. Gör mysigt ställe.

Det var jag å daniel, SWEDEPUCK, som kom å tänka på detta. Eller han gav det som förslag. Då han jobbar borta under vecko dagarna har han inte haft möjlighet å hänga med på diverse aktiviteter så som fikor osv. Hans brutta, Angelica som vissa av er har stött på, jobbar på Bistro och han tyckte jag skulle ge det som förslag till nästa veckas fika att vi skulle prova det stället?

Personligen tycker jag det låter som en jättebra idé då stället e ur mysigt!
Förslag/invändningar/synpunkter?

Jag testar gärna ett annat ställe! Kan ju omöjligt bli dyrare än Fr. Olsson iaf....

Enda möjliga invändningen är väl plats, på Fröken Olsson är det ju aldrig problem för 10-12 personer att sitta tillsammans vilken kanske kan vara ett problem på andra ställen.

JONQAS

The one and only...
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Jag vet med mig detta, men i så fall så pratar jag med Angelica å ser om hon kan boka in oss på ett bord, på 10-12 pers... :tummenupp

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Coola Ola skrev:
Jag testar gärna ett annat ställe! Kan ju omöjligt bli dyrare än Fr. Olsson iaf....

Enda möjliga invändningen är väl plats, på Fröken Olsson är det ju aldrig problem för 10-12 personer att sitta tillsammans vilken kanske kan vara ett problem på andra ställen.
22 spänn är inte dyrt för en kaffe och priserna på F.O håller sig till resten av fiken i staden...
-------------
Jag skiter i var vi fikar, bara att vi fikar... men vänta att boka/bestämma innan fler sagt sin mening.

Boka bord på ett café? Låter som värsta snobbstället och sånna caféer skyr jag som pesten.

Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
JoJoman skrev:
Man blir ju inte steglad till döds om man kommer in lite senare. Har aldrig kommit i tid dom gångerna jag varit med.
Fint folk kommer alltid sent eller hur va det nu?? Måste va därför jag aldrig hinner komma.... :hihi

Coola Ola

Guest
sharpedge skrev:
22 spänn är inte dyrt för en kaffe och priserna på F.O håller sig till resten av fiken i staden...
-------------
Jag skiter i var vi fikar, bara att vi fikar... men vänta att boka/bestämma innan fler sagt sin mening.

Boka bord på ett café? Låter som värsta snobbstället och sånna caféer skyr jag som pesten.

Jo, 22 spänn är dyrt för en kaffe med tanke på att det är kaffe direkt ur kannan som står på varmhållning. Många ställen (även centralt) tar samma pris för en latte i många fall. Men visst, det blir aldrig billigt i centrum.

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Coola Ola skrev:
Jo, 22 spänn är dyrt för en kaffe med tanke på att det är kaffe direkt ur kannan som står på varmhållning. Många ställen (även centralt) tar samma pris för en latte i många fall. Men visst, det blir aldrig billigt i centrum.
Sen är det ju gratis påtår tills man pissar kaffe och DET har inte ett enda café jag vart på i gbg erbjudit.

De ställen jag vart på kostar en latte mellan 25-37 kr...

JONQAS

The one and only...
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Dom tar 20 spänn för en kaffe...
Sen så sa jag att jag kunde fixa ett bord för att vara på den säkra sidan så vi får sitta under det inglasade, å inte inträngt i ett hörn... jag har inte den blekaste ifall det är mycket folk på onsdagar kl.18 nämligen...
Jag försökte helt enkelt bara vara på den säkra sidan...
Det blir ju inte du som ringer å checkar efter ett bord hursom helst, så jag kan inte se det som en börda för dig direkt...

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
JONQAS skrev:
Sen så sa jag att jag kunde fixa ett bord för att vara på den säkra sidan så vi får sitta under det inglasade, å inte inträngt i ett hörn... jag har inte den blekaste ifall det är mycket folk på onsdagar kl.18 nämligen...
Det blir ju inte du som ringer å checkar efter ett bord hursom helst, så jag kan inte se det som en börda för dig direkt...
Men Jonas då :)

Jag sa inte att det var en börda för mig. Jag sa att fler kanske ska säga sitt innan 2 personer bestämmer att vi ska flytta till nytt ställe?

Gött att det inte var dyrt och ok, jag fattar det med bokningen efter din förklaring. :tummenupp

JONQAS

The one and only...
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Jo sant, skall vänta tills mer än två har märkt inlägget... :)
Tyckte det kunde va kul å prova nån ny grej bara...
Men kände att jag var tvungen att förklara mig lite... :rolleyes:

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
JONQAS skrev:

Är inte så nogräknad var vi sitter bara man kan tjôta lite skit och hoj. :tummenupp

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Monster 900
JONQAS skrev:

Tycker förslaget är helt ok, får jag sparka ändå?? :hihi

Mig spelar det inte heller nån större roll var man sitter, bara det inte är alltför långt från parkering......

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Spelar ingen större roll för mig vart vi fikar så länge det är centralt och inte tar hundrahundra år att ta sig dit med allmänna kommunikationsmedel.

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
Jaha, nu är förvirringen total.. :va

Fikar vi på Fröken Olsson ikväll och byter ställe nästa vecka eller byter vi redan denna veckan?

Snälla, berätta för mig vart jag skall ta vägen så jag inte irrar runt som en vilsen höna :tungan

JONQAS

The one and only...
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Cathy skrev:
Tycker förslaget är helt ok, får jag sparka ändå?? :hihi

Mig spelar det inte heller nån större roll var man sitter, bara det inte är alltför långt från parkering......

Det vet du att du får gumman... :tungan

JONQAS

The one and only...
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Skrutten skrev:
Jaha, nu är förvirringen total.. :va

Fikar vi på Fröken Olsson ikväll och byter ställe nästa vecka eller byter vi redan denna veckan?

Snälla, berätta för mig vart jag skall ta vägen så jag inte irrar runt som en vilsen höna :tungan

Okej bara för att klar göra lite då för somliga som känner sig förvirrade så var detta ett förslag till nästa vecka...
Tyckte det kunde vara kul å prova nåt nytt ställe bara... :hoppa :)

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Fröken Olssons Kafé 9/3 kl:18.00 DVS ikväll!
1. Miss_Orchidee
2. Sharpedge
3. Gottis
4. Mookie
5. Skrutten
6. Cathy (eventuellt)
7. Mark (förmodligen kanske)
8. farfar
9. JoJoman

När vi ändå är ett gäng så borde vi ju kunna snacka ihop oss om ngt nytt ställe ikväll? :)

JONQAS

The one and only...
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Fröken Olssons Kafé 9/3 kl:18.00 DVS ikväll!
1. Miss_Orchidee
2. Sharpedge
3. Gottis
4. Mookie
5. Skrutten
6. Cathy (eventuellt)
7. Mark (förmodligen kanske)
8. farfar
9. JoJoman
10. JONQAS (eventuellt)
11. Hultan (om han blir frisk)

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
JONQAS skrev:
Gud vilken stor grej ni gör av det där med fikandet nu, då missar man ju hela poängen med ett mysigt kafé ju om man ska sitta inglasat och avskillt från dom andra.

Ja får faktiskt säga att jag tycker fröken olssons är riktigt bra!

+ att man får grädde att kleta med :banana det är inte alla ställen som har det så inte :tummenupp

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Miss_Orchidee skrev:
Gud vilken stor grej ni gör av det där med fikandet nu, då missar man ju hela poängen med ett mysigt kafé ju om man ska sitta inglasat och avskillt från dom andra.

Ja får faktiskt säga att jag tycker fröken olssons är riktigt bra!

+ att man får grädde att kleta med :banana det är inte alla ställen som har det så inte :tummenupp

Men, har du ens varit på det andra cafeet?

vet du hur det ser ut, kostar, är, om grädde ingår mm.?

MVh En som alltid är öppen för nya/odrägliga förslag

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...