Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Man bör vara uppmärksam ute i trafiken, både som motorcyklist och bilist.
Man ska ha respekt för mc åkare annars får man fingret.
Har ingen större sympati med denna hojåkare. Jag ser det som att man har åtminstone två förpliktelser i trafiken: en gentemot lagboken och en annan för sin egen säkerhet. Det är möjligt att det är lagligt där att köra 80 MPH i samåkningsfilen trots att trafiken i filen intill går långsam; men det är absolut inte säkert, som ni ser i klippet.
Han har (hade! Nu är de raderade/gömda) fler klipp på sin kanal där han kör aggressivt och muckar gräl. Önskar att jag kunde hitta en kopia, finns nämligen (minst) ett klipp där han sveper över två filer över dubbeldraget i tät trafik på jakt efter en bil som kränkt honom. Ett annat som visar honom skrika på en familj för att barnet i baksätet inte bar säkerhetsbälte. Här är ett tredje klipp som både visar hans trafikvett och hur länge hans tuffa attityd håller:
https://streamable.com/jewxu
Det tar ju evigheter för honom att sakta in med hojen med.
Jag skulle snarare säga över 100 MPH för 12 sekunder in i klippet ser du mätaren fram till nästan 100 och ändå ser du inte nålen, vid krocken går det 55 MPHDet är möjligt att det är lagligt där att köra 80 MPH i samåkningsfilen trots att trafiken i filen intill går långsam;
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|