fildelning???

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
har slutat fildela för tillfället men inte för alltid:gnissla
har en fråga som jag undrar över:confused:
hur är det med sidor som kräver medlemskap och inloggning,är det svårare för ipred att kolla om man fildelar på en stängd sida än en öppen sida som typ piratebay.
många sidor som har medlemskap tar ju inte emot nya medlemmar så det känns ju att det skall vara säkrare att fildela där än på piratebay.
hjälp mig och tala om hur det ligger till....

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Lite säkrare är det kanske men kan DU får konto så kan "infiltratörer" från t.ex. antipiratbyrån också få konto.

Kolla in s.k. VPN tjänster, då kommer inte ditt eget IP att synas men du sämre prestanda eftersom trafiken tunnlas via VPN-providerns servrar.

Eller byt ISP till t.ex. BAHNHOF som ser till att inte spara information om vilka kunder som använder vilka IP-adresser.

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
powerbits la ner sidan igår tydligen,får söka på annat håll istället

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
får hoppas d iallafall ,lär märkas snart

stämde ju rätt bra med med texten på sidan strax efter pirate-bay dommen i fredags annars

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag fattar inte det här riktigt, hur hittar någon sur gubbe min IP via t.ex. uTorrent? Har inte orkat engager mig i denna fråga förrän det blev intressant.
Det lilla jag hört om teknikfrågan tyder snarare på att det är DC++ användare som ligger pyrt till, och vem använder det sedan 2004?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag fattar inte det här riktigt, hur hittar någon sur gubbe min IP via t.ex. uTorrent? Har inte orkat engager mig i denna fråga förrän det blev intressant.
Det lilla jag hört om teknikfrågan tyder snarare på att det är DC++ användare som ligger pyrt till, och vem använder det sedan 2004?

Oavsett vilken teknik du använder dig av så identifieras din dator med IP adressen så att datapaketen skickas rätt.

Använder man sig av någon av annonymiseringstjänsterna så byts din IP adress ut till en som inte går att spåra till dig efter den servern.

Före den servern skulle man dock kunna sniffa trafiken och se vilka paket som skickas till din riktiga IP, det har dock inte låtsaspolisen IPRED tillåtelse att göra.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC

i utorrent markerar du den torrent som du vill kontrollera och klickar sen på fliken "källor", där syns alla som har samma torrent fil igång på sin dator.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Finns numera program som man kan använda där dom inte kan se vilka filer du delar och tankar ner. Allt är krypterat så inte ens din ISP kan se mer än trafiken. Det är inte olagligt att ha hög trafik så då kan dom inte göra något. Oftast när någon åkt dit via tex DC-DC++-FulDC så är det ju nån som är infiltratör som sitter och tankar ner filer från dig och registrerar detta och sedan "tjallar" på dig.
Sålänge det finns datanördar så kommer det att existera nya "säkra" sätt att fildela och ta hem filer på.

Pippi

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024 | Honda VFR 750FJ 1988
Lust att dela med dig av dessa program samt info om det?

OneSwarm t.ex.
http://www.csc.kth.se/~snilsson/public/OneSwarmFAQ.html

VPN + torrents/dc eller Usenet är ändå det som är bäst om du inte har kompisar (som har kompisar, som har kompisar, osv osv) med warez. Båda alternativen kostar pengar.

Bäst (men inte billigast) på VPN är nog PRQ. Servern ligger i Sverige och loggar inget.
Jag har inte testat PRQ själv men läst en del.

Ska du köra Usenet så kolla upp t.ex. Giganews och astraweb.

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
därför är man medlem på utländska trackers...:tummenupp

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
"Den senaste =)"
Tack för svar båda 2 :tummenupp

OneSwarm t.ex.
http://www.csc.kth.se/~snilsson/public/OneSwarmFAQ.html

VPN + torrents/dc eller Usenet är ändå det som är bäst om du inte har kompisar (som har kompisar, som har kompisar, osv osv) med warez. Båda alternativen kostar pengar.

Bäst (men inte billigast) på VPN är nog PRQ. Servern ligger i Sverige och loggar inget.
Jag har inte testat PRQ själv men läst en del.

Ska du köra Usenet så kolla upp t.ex. Giganews och astraweb.

Sådant dravel vet jag redan om, VPN är inget program dessutom. OS är nog inte heller helt säkert då det redan finns en jäkla massa sidor ute med nycklar till såkallade "Säkra Nätverk". IP adressen syns fortfarande om du då inte kör VPN då du med lektermer får en "Påhittad IP Adress".

Tyvärr inte det jag använder eftersom man endast får bjuda in folk man känner och litar på IRL. :(

Det var inte det jag frågade efter, jag ville bara ha lite information om vad det är för "Program" som du använder dig av, inte vara med i eran "Sandlåda och leka" :rofl

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024 | Honda VFR 750FJ 1988

Sådant dravel vet jag redan om, VPN är inget program dessutom. OS är nog inte heller helt säkert då det redan finns en jäkla massa sidor ute med nycklar till såkallade "Säkra Nätverk". IP adressen syns fortfarande om du då inte kör VPN då du med lektermer får en "Påhittad IP Adress".

Ehm, OpenVPN är inget program? Det där "dravlet" är nog din enda chans om du fortfarande vill ha lite normala hastigheter. OneSwarm är säkert om man lägger till rätt folk. Det var aldrig meningen att man skulle byta keys med okänt folk på forum. Det förstör liksom hela idén.

Men känner du inga balla killar och inte vill köra med tunnel så finns det inte så mycket annat än darknets och usenet och välja på. Om du inte vill chansa och köra torrents/dc/xdcc/osv hemifrån.

Jag antar att det inte är glftpd och pftp-shit du är ute efter direkt.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...