fildelning???

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det var inte det jag frågade efter, jag ville bara ha lite information om vad det är för "Program" som du använder dig av, inte vara med i eran "Sandlåda och leka" :rofl

Tack för svar båda 2 :tummenupp

Programmet är skapat av en av mina dagispolare i sandlådan så jag tror inte att det intresserar dig då det inte går att få tag på för vanliga n00bs. :tungan :tuttar

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Ehm, OpenVPN är inget program? Det där "dravlet" är nog din enda chans om du fortfarande vill ha lite normala hastigheter. OneSwarm är säkert om man lägger till rätt folk. Det var aldrig meningen att man skulle byta keys med okänt folk på forum. Det förstör liksom hela idén.

Men känner du inga balla killar och inte vill köra med tunnel så finns det inte så mycket annat än darknets och usenet och välja på. Om du inte vill chansa och köra torrents/dc/xdcc/osv hemifrån.

Jag antar att det inte är glftpd och pftp-shit du är ute efter direkt.

VPN är inget program. Det är en förkortning för Virtual Private Network. Det innebär att man skapar en krypterad tunnel mellan två datorer eller från dator till server.
Open VPN är ett program som kan skapa en VPN men det finns mängder med andra alternativ och dessutom typer av VPN anslutningar. exempelvis IPSEC och PPTP.
Det jag tror frågan var är exempel på program eller tjänster som man kan använda sig av för att bli anonym och då är openVPN ett exempel på program men det är tämligen värdelöst om du inte har en tjänst som du kan ansluta din VPN till.

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
VPN är inget program. Det är en förkortning för Virtual Private Network. Det innebär att man skapar en krypterad tunnel mellan två datorer eller från dator till server.
Open VPN är ett program som kan skapa en VPN men det finns mängder med andra alternativ och dessutom typer av VPN anslutningar. exempelvis IPSEC och PPTP.
Det jag tror frågan var är exempel på program eller tjänster som man kan använda sig av för att bli anonym och då är openVPN ett exempel på program men det är tämligen värdelöst om du inte har en tjänst som du kan ansluta din VPN till.

frågan är om man behöver vpn när varenda sida håller på att släckas ner:mad:
piratebay tar ju 100 år att tanka en film ifrån och med vpn så går det väl långsammare eller:confused:

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024 | Honda VFR 750FJ 1988
Jag vet, men för att sätta upp en/ett VPN behöver du ett program. Det var sååå jag tänkte. VPN + torrents skrev jag nånstans som ett exempel.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
frågan är om man behöver vpn när varenda sida håller på att släckas ner:mad:
piratebay tar ju 100 år att tanka en film ifrån och med vpn så går det väl långsammare eller:confused:

Tja. Det är ju en berättigad fråga. Men jag tror inte att alla siter stänger ner. Jag tror att det dom kommer att lyckas åstadkomma är att dom som vill ladda ner istället söker sig till alternativ som kräver en invite för att registrera sig vilket gör det svårare för dom att jaga. Har man dessutom en VPN-tjänst eller surfar genom en proxy så blir man helt anonym.
Det är väl dessutom bara svenska siter som lägger ner. En del av dom kommer säkert att öppna igen men utanför sveriges gränser. Det finns ju inget som säger att dom måste ha sina servrar i Sverige.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Hur fungerar det där visuellt, man loggar in på någon portal och sedan sköts all surfning och nedladdning via en annan sida?

Olika beroende på vad för lev. du väljer. Är man helt ointresserad av hur det funkar eller varför det funkar är dold.se kanonbra. Du får en "VPN-for-dummies" och gör en ny anslutning, en gång, sen är allt klart. IVACY t.ex har ett litet prog som hela tiden ligger där man aktivera, inaktivera, välja server osv. Men som sagt, vill man bara ha ett skyddat IP och skiter i resten så är nog dold.se det bästa. https://www.dold.se/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=1

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag fattar inte det här riktigt, hur hittar någon sur gubbe min IP via t.ex. uTorrent? Har inte orkat engager mig i denna fråga förrän det blev intressant.
Det lilla jag hört om teknikfrågan tyder snarare på att det är DC++ användare som ligger pyrt till, och vem använder det sedan 2004?

Fast de som åker fast på DC++ är samma losers som sitter limewire.

Privata hubbar som håller koll på användarna (aka kompisar) är det sällan någon som åker fast på.

FTP är också kanon såvida man inte har någon glappkäft i vänskapskretsen som ska skryta om hur "HeFtI FTP hans POLERS har" och gladeligen delar med sig om inloggningsinfo.

Edit: Nu börjar det fan gå för långt. Nog för att jag personligen lär kunna smyga runt alla skydd och förbud, men att plötsligt bli kriminell bara för att jag gillar att surfa gratis och relativt anonymt är absurt.

Snart tar jag fan några varv med en dyngtunna runt husen hos folk (förlåt, politiker) som röstar igenom sådana här dumheter!

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Olika beroende på vad för lev. du väljer. Är man helt ointresserad av hur det funkar eller varför det funkar är dold.se kanonbra. Du får en "VPN-for-dummies" och gör en ny anslutning, en gång, sen är allt klart. IVACY t.ex har ett litet prog som hela tiden ligger där man aktivera, inaktivera, välja server osv. Men som sagt, vill man bara ha ett skyddat IP och skiter i resten så är nog dold.se det bästa. https://www.dold.se/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=1

Ok, en polare snackade om ipred-ator (fyndigt), vad vet du om det?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4

TPB's egna tjänst, intresset är enormt enligt dom. Sist jag hörde stod 150 000 i kö för att få köpa tjänsten. Dock kommer den fungera på precis samma sätt som t.ex dold.se. Vad vill du ha ut av tjänsten, lättare att tipsa då. Maximal fart? Billigt? Enkelt?

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA

Jag tror inte den är uppe ännu. Dom ska nog lansera den i dagarna. Jag vet inget mer om den än att det är en VPN tjänst där man "tunnlar" sin trafik till en server så att det är serverns adress som syns när man är på nätet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
TPB's egna tjänst, intresset är enormt enligt dom. Sist jag hörde stod 150 000 i kö för att få köpa tjänsten. Dock kommer den fungera på precis samma sätt som t.ex dold.se. Vad vill du ha ut av tjänsten, lättare att tipsa då. Maximal fart? Billigt? Enkelt?

Jag bedömer inte min nedladdningshastighet som så dramatiskt snabb som det är idag, har 8mb Com Hem och på TPB går det som max i en tiondel av det och det är extremt ovanligt. Vanligtvis ligger jag på något mellan 50-200kbs. Laddar någon film i veckan och någon skiva i månaden ungefär, inget dramatiskt. Kostnaden är inte så viktig, om det är 49 eller 99 är same same men om det är användarvänligt och enkelt att använda så är det ett plus. Hellre 99 som man kan ställa krav på än 49 som fungerar kass. Vet i och för sig inte om de där priserna är relevanta alls. Flera hundra tycker jag inte det vore värt för så mycket laddar jag inte, säg en hundring då.

Sluta inte ladda ner! Det är ju det dom vill! :mad:

Jo det kan man nog ha listat ut vid det här laget att de vill. Å andra sidan så vill man ju inte vara losern som Aftonbladet skriver om som killen som de statuerar exempel mot.

:gnissla

Man är väl i "gott" sällskap men sanna mina ord att de kommer försöka nypa åt några "vanliga" fildelare för att avksräcka.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dom har ju sagt att dom inte ska jaga "små fildelare" utan att det ska krävas "viss omfattning av nerladdning" för att man ska åka dit.

Samtidigt säger dom att alla som delar ut ska jagas, men det är ju alla användare vid normal torrentnerladdning, ytterligare ett bevis på inkompetensen hos beslutsfattarna, dom kan inte tekniken bakom alls.
(jo, jag vet att man kan dra ner uploaden till noll i sitt torrentprogram)

Jag kör vidare som förr, någon måste ju förbruka alla bandbredd vi har investerat i i det här landet.
Dessutom är ju mitt trådlösa nätverk helt öppet och oskyddat, så det kan ju vara vem som helst som laddar via mitt trådlösa nätverk....
Det finns ytterligare ett gäng öppna trådlösa häromkring, men mitt verkar favoriseras :va

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Är det någon mer än mig här som använder sig av one-swarm? Tycker det funkar riktigt bra, efter lite trix och utbyggnad av "vänner nätverket".

Innan one-swarm använde jag mig av https://www.flashback.name/ tycker den funkar helt OK.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Är det någon mer än mig här som använder sig av one-swarm? Tycker det funkar riktigt bra, efter lite trix och utbyggnad av "vänner nätverket".

Innan one-swarm använde jag mig av https://www.flashback.name/ tycker den funkar helt OK.

Ensvärm var riktigt segt och tråkigt med dåligt utbud, men det kan ju IOFS bero på att alla i svärmen har kass smak och dålig uppkoppling.

Jag känner en kille jag skulle vilja ha i min svärm, han köper nya hårddiskar på löpande band, raderar aldrig något och har länge haft bra ratio på dom bästa fildelnings-siterna.

Det gäller bara att övertala honom om att det är framtiden.

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Torrent är för kidsen..... Vill du kunna leecha obegränsat i maxhastighet använd usenet. Rekommenderar starkt www.giganews.com Det kostar förvisso men det är det värt. Du kan få 256 bitars SSL kryptering om du verkligen tror att AP eller några andra försöker kolla upp dig. Usenet har ju miljontals användare och cirka 5 TB med data laddas upp varje dag.

Servrarna ligger dessutom på en 80 GBPS lina i Holland, hyfsat =)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC