Filip Backlund Trackdays 2012 - Häng med oss till Sveriges bästa racingbanor!

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Får jag köra i Licens med en försäkrad mc? Jag kör helst oförsäkrad så slipper jag hålla på med det. Jag har ingen licens men kan tempomässigt köra i licensgruppen.
Eller "tvingas" jag köra i en annan grupp pga att jag saknar licens?

//Henrik

Hellu!
Vad är svaret på min fråga? Jag sak köra 8-9 på knutstorp, men i vilken grupp vet jag inte innan jag får svar på detta.
//Henrik

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hejsan Henrik!

Ursäkta sent svar från min sida. Det är väldigt mycket att stå i nu innan en ny tävlingssäsong drar igång.

Ang. svar på din fråga då är grupp indelningen den att grupp medel/lugn samt snabb så behöver du ha minst en trafikförsäkrad mc för att köra i dom två grupperna. Du behöver där ingen licens utan bara vanligt mc-körkort.

I gruppen Race/licens så behöver du just nu en licens för att kunna medverka i den gruppen. Vi håller på att titta på alternativ hur vi kan lösa vissa bitar då vi vet att det finns många med "race" hojar som inte har licens.

Varför vi valt att göra på detta sättet är för att samtliga deltagare ska på något sätt ha en försäkring som ska täcka vid en ev. krasch eller skada.

Jag hoppas detta var lite mer till hjälp. Om du har fler funderingar så får du gärna ringa mig på min mobil eller slänga iväg ett mail.

Du får hade så bra tills vidare.

Mvh

Filip Backlund

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Bokat 9/7, Mantorp. Hoppas det finns plats kvar. Finns det det??

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Anmäld som deltagare båda dagarna på Mantorp:yoparty

Fick även svar av Filip att Ambulans kommer finnas på plats.
Ja, allt annat vore väl skandal. Ven kan ens tänka sig en bandag utan ambulans på plats?!
Hejsan Henrik!

Ursäkta sent svar från min sida. Det är väldigt mycket att stå i nu innan en ny tävlingssäsong drar igång.

Ang. svar på din fråga då är grupp indelningen den att grupp medel/lugn samt snabb så behöver du ha minst en trafikförsäkrad mc för att köra i dom två grupperna. Du behöver där ingen licens utan bara vanligt mc-körkort.

I gruppen Race/licens så behöver du just nu en licens för att kunna medverka i den gruppen. Vi håller på att titta på alternativ hur vi kan lösa vissa bitar då vi vet att det finns många med "race" hojar som inte har licens.

Varför vi valt att göra på detta sättet är för att samtliga deltagare ska på något sätt ha en försäkring som ska täcka vid en ev. krasch eller skada.

Jag hoppas detta var lite mer till hjälp. Om du har fler funderingar så får du gärna ringa mig på min mobil eller slänga iväg ett mail.

Mvh

Filip Backlund
Perfekt, då hoppas vi det löser sig. Oförsäkrad racehoj men med körkort är en bra kombo. Försäkringskyddet är upp till var och en att fixa. :tummenupp

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hejsan Ulf!

Det är inte kört för dig. Vi har gjort om lite och uppdaterad text ligger nu ute här på sporthoj i tråden. Under morgon dagen kommer hemsidan att uppdateras med ny text vad som gäller under dagarna.

Så om du har en banhoj utan licens så kan du gasa iaf:)

Mvh

Filip Backlund

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hejsan Maverick!

Jag har sett dina inlägg och din fundering om försäkring verkligen gäller. Försäkringen gäller i grupperna snabb samt medel/lugn. Detta för att vi anordnar dessa dagar gemensamt med SMC och på så sätt får tillgång till SMC villkor med försäkrings-regler.

Du kan läsa mer om detta på både min hemsida i ansvarsformuläret samt även på SMC:s hemsida om försäkringsregler.

Vi har uppdaterat texten som nu ligger här på sporthoj i tråden och även uppdateras på min hemsida under morgon dagen.

Om du har fler funderingar så hör gärna av dig via telefon eller mail till mig så ska jag försöka hjälpa dig så gott jag kan.

Mvh

Filip Backlund

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hejsan Nilax!

Platser finns kvar. Det börjar fyllas på så jätte många platser finns inte kvar men än så länge :) Roligt att du vill hänga med oss. Om du inte redan har fått ett mail från mig ang. anmälan så kommer du få det inom kort med mer info m.m.

Hade så bra tills vidare.

Mvh

Filip Backlund

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hej på Er Alla!

Jag har sett att några har haft en del frågor samt funderingar gällande försäkringsfrågan i ärende. För att försöka ge er lite svar så i grupperna snabb samt medel/lugn så gäller vanlig mc-försäkring. Mc måste minst vara trafikföksäkrad. Vi kan genomföra detta då vi arrangerar dessa dagar gemensamt tillsammans med SMC, och då gäller försäkringsfrågan enligt deras regler. Mer om detta finns på antingen på min hemsida eller SMC:s.

Vi har även gjort en ändring i gruppen Race/Licens där vi förut ville att samtliga deltagare skulle ha SVEMO licens. Detta har vi nu tagit bort och du som ej har en SVEMO licens men en racehoj är också välkommen att delta på våra dagar.

Platser finns kvar i samtliga grupper till samtliga dagar!

Uppdaterad text enligt nedan:

Filip Backlund Trackdays 2012

Var med på årets häftigaste bandagar/trackdays! Filip Backlund har tillsammans med en rad stora företag så som Kawasaki, Dunlop, SMC samt Mc Gruppen suttit ihop denna otroliga paketering som vi nu erbjuder Er.

Vi vill skapa så stora mervärden som möjligt åt Er och samlar alla dessa företag på samma plats på samma dag där Ni kan få den support ni behöver för att utveckla Er körning till nästa nivå!

Oavsett vart du är i din MC karriär, kommer du få ta del av körtekniker, som har skapat en Pro Superbike Mästare!

Häng med Oss och gör 2012 till det fantastiska motorcykel år det kommer att bli!

Vad som ingår i paketeringen till Kunderna:
• Profesionell kör instruktör Filip Backlund
• Proffesionella SMC SCHOOL förarinstruktörer
• Seminarium Dunlop med däcksinformation
• Däck support direkt på plats av Dunlop
• Mc Gruppen med sin mobila mc-verkstad samt försäljning av diverse tillbehör
• Kawasaki med hela sitt modellprogram
• Mat, frukost samt fika finns att köpa på plats under dagen

Anderstorp Raceway: 11-12/6-2012 - PLATSER TILLGÄNGLIGA
Mantorp Park: 9-10/7-2012 - PLATSER TILLGÄNGLIGA
Ring Knutstorp: 8-9/8-2012 - PLATSER TILLGÄNGLIGA

Pris: 1200:- / dag

Gruppindelning:
Race/Licens, Snabb, Medel/Lugn

Du anmäler dig till den grupp som passar ditt tempo oavsett motorcykel. Vi strävar efter så jämna grupper som möjligt.

Race/Licens är den snabbaste gruppen och den körs utan försäkring.

I grupperna Snabb samt Medel/Lugn, gäller vanlig mc-försäkring. I dom här två grupperna kan du inte anmäla dig i om du kör i gruppen Race/Licens.

Obligatoriskt:
I grupperna Snabb samt Medel/Lugn så måste mc minst vara trafikförsäkrad. Slicks samt kraschkåpor är okej att använda. Detta för att försäkringar med mera skall gälla för Er ifall eventuell krasch inträffar.

Anmälan är bindande:
Så fort du gjort din anmälan så skickas ett mail till dig med inbetalningsuppgifter. Så fort du betalat in den summa för den dag/dagar du anmält dig till så är platsen din. Så länge du Ej har betalat in anmälningsavgiften så är platsen fortfarande öppen för andra att boka. Först till kvarn gäller!

Anmälningsavgiften återbetalas EJ. Vid förhinder eller sjukdom rekommenderar vi att du säljer/överlåter betald plats till annan person. (meddela oss angående annan person).

Bokningsbekräftelse:
Så fort du har betalat in den dag/dagar du anmält dig till så skickas en bokningsbekräftelse till dig via mail. Kontrollera därför extra noga att du angett korrekt mail adress på anmälan!

Regler och Ansvarsblankett:
För att läsa följande två dokument krävs Aodbe Reader. Ladda ner programmet genom att klicka på ikonen nedan om du saknar Adobe Reader!

PS: Ny ansvarsblankett kommer ut på min hemsida inom kort. http://www.filipbacklund.se

Vid överbokning kontaktar vi snarast dom som inte fått plats!

Ni får alla hade så bra tills vidare och har ni frågar eller funderingar ta kontakt med mig direkt på telefon eller via mail!

Mvh

Filip Backlund

Henke_280

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2011
Hoj
Honda cbr rr 954
Då har man anmält sig båda dagarna på anderstorp :yoparty ska bli sjukt kul. Är det någon som vet nå bra Camping eller nått boende i närheten av banan ? Tänkte ta hojen på släpe, så någon inom Karlstads området som vill med så finns det platser över :)

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hejsan Maverick!

Jag har sett dina inlägg och din fundering om försäkring verkligen gäller. Försäkringen gäller i grupperna snabb samt medel/lugn. Detta för att vi anordnar dessa dagar gemensamt med SMC och på så sätt får tillgång till SMC villkor med försäkrings-regler.

Du kan läsa mer om detta på både min hemsida i ansvarsformuläret samt även på SMC:s hemsida om försäkringsregler.

Vi har uppdaterat texten som nu ligger här på sporthoj i tråden och även uppdateras på min hemsida under morgon dagen.

Om du har fler funderingar så hör gärna av dig via telefon eller mail till mig så ska jag försöka hjälpa dig så gott jag kan.

Mvh

Filip Backlund
Hej Filip,

tack för ditt svar och nu börjar det bli riktigt intressant. Vi (jag och en kompis) har dock en fråga, vi är olika snabba (jag är tyvärr den långsamma :mad:) men vi kör båda med oförsäkrade hojar, ingen av oss har licens. Vi vill nu anmäla oss till Mantorp och om jag fattar det rätt så är vi hänvisade till Race/Licens då hojarna är oförsäkrade? Jag är själv van att bli omkörd (tävlat i ERF i två säsonger) men hastighetsskillnaderna kommer att bli stora i den gruppen. Tror du detta blir ett problem? Vi sitter med fingrarna på tangentbordet för att boka oss till den 9e: juli.
Alternativet är förstås att du tar o bogserar mig runt Mantorp i några varv så man får se hur det skall gå till. :D

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hejsan Maverik!

Roligt att det är intressant:) angående grupp indelningen så blir ju detta lite svårt att säga. jag förstår helt hur du menar om fartskillnaderna.

jag kommer att köra en enklare variant av min racing skola på plats och även finnas till förfogande att åka ute på banan tillsammans med er.

Så om du/ni vill så anmäl er och så ska jag försöka ge er två så bra dagar som möjligt! :)

Mvh

Filip

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hejsan Maverik!

Roligt att det är intressant:) angående grupp indelningen så blir ju detta lite svårt att säga. jag förstår helt hur du menar om fartskillnaderna.

jag kommer att köra en enklare variant av min racing skola på plats och även finnas till förfogande att åka ute på banan tillsammans med er.

Så om du/ni vill så anmäl er och så ska jag försöka ge er två så bra dagar som möjligt! :)

Mvh

Filip

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Hejsan Maverik!

Mvh

Filip
Kanon, jag kan säker lära dig ett och annat, typ ur man dricker kaffe... :brynad

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hej på er! Det finns fortfarande platser kvar till Mantorp Park, båda dagarna! Så bara att boka in du vill hänga på :) Mvh

Filip

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...