Peter1980
Team Ajvar
- Gick med
- 25 Jan 2009
- Hoj
- Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Verkar ju kungligt! Kul och bra initiativ!
Får jag köra i Licens med en försäkrad mc? Jag kör helst oförsäkrad så slipper jag hålla på med det. Jag har ingen licens men kan tempomässigt köra i licensgruppen.
Eller "tvingas" jag köra i en annan grupp pga att jag saknar licens?
//Henrik
Ja, allt annat vore väl skandal. Ven kan ens tänka sig en bandag utan ambulans på plats?!Anmäld som deltagare båda dagarna på Mantorp
Fick även svar av Filip att Ambulans kommer finnas på plats.
Perfekt, då hoppas vi det löser sig. Oförsäkrad racehoj men med körkort är en bra kombo. Försäkringskyddet är upp till var och en att fixa.Hejsan Henrik!
Ursäkta sent svar från min sida. Det är väldigt mycket att stå i nu innan en ny tävlingssäsong drar igång.
Ang. svar på din fråga då är grupp indelningen den att grupp medel/lugn samt snabb så behöver du ha minst en trafikförsäkrad mc för att köra i dom två grupperna. Du behöver där ingen licens utan bara vanligt mc-körkort.
I gruppen Race/licens så behöver du just nu en licens för att kunna medverka i den gruppen. Vi håller på att titta på alternativ hur vi kan lösa vissa bitar då vi vet att det finns många med "race" hojar som inte har licens.
Varför vi valt att göra på detta sättet är för att samtliga deltagare ska på något sätt ha en försäkring som ska täcka vid en ev. krasch eller skada.
Jag hoppas detta var lite mer till hjälp. Om du har fler funderingar så får du gärna ringa mig på min mobil eller slänga iväg ett mail.
Du får hade så bra tills vidare.
Mvh
Filip Backlund
Hej Filip,Hejsan Maverick!
Jag har sett dina inlägg och din fundering om försäkring verkligen gäller. Försäkringen gäller i grupperna snabb samt medel/lugn. Detta för att vi anordnar dessa dagar gemensamt med SMC och på så sätt får tillgång till SMC villkor med försäkrings-regler.
Du kan läsa mer om detta på både min hemsida i ansvarsformuläret samt även på SMC:s hemsida om försäkringsregler.
Vi har uppdaterat texten som nu ligger här på sporthoj i tråden och även uppdateras på min hemsida under morgon dagen.
Om du har fler funderingar så hör gärna av dig via telefon eller mail till mig så ska jag försöka hjälpa dig så gott jag kan.
Du får hade så bra tills vidare.
Mvh
Filip Backlund
Då har man anmält sig båda dagarna på anderstorp ska bli sjukt kul. Är det någon som vet nå bra Camping eller nått boende i närheten av banan ? Tänkte ta hojen på släpe, så någon inom Karlstads området som vill med så finns det platser över
Kanon, jag kan säker lära dig ett och annat, typ ur man dricker kaffe...Hejsan Maverik!
Roligt att det är intressant angående grupp indelningen så blir ju detta lite svårt att säga. jag förstår helt hur du menar om fartskillnaderna.
jag kommer att köra en enklare variant av min racing skola på plats och även finnas till förfogande att åka ute på banan tillsammans med er.
Så om du/ni vill så anmäl er och så ska jag försöka ge er två så bra dagar som möjligt!
Mvh
Filip
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring