Karlskoga och anhalt två för våra Trackdays 2014 är genomfört
Ett stort tack till alla våra gäster som var med och gjorde dagen på Karlskoga Motorstadion den 4e juni.
Starten av våra FB Trackdays har dragit igång på allvar. I loppet av två veckor har vi nu hunnit med första träffen på Ring Knutstorp och nu denna gång på den tekniskt krävande banan Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen.
Onsdagen den fjärde juni körde vi för fulla muggar runt Karlskoga. Jag och teamet hade frenetiskt tittat in väder kalendern under helgen inför kommande dag. Det såg då rätt dåligt ut med ihärdigt regn. Men under inledningen av veckan så ändrades väderprognosen gradvis och onsdagen kom.
Några lätta skurar fall ner från himlen men succesivt så förbättrades väder under dagen och vi kunde slutligen åka från Karlskoga med runt 18 grader plus.
Då antalet deltagare under vår andra träff var något mindre än senast på Ring Knutstorp kunde vi banta ner grupperingarna till två grupper istället för tre.
Jag både tror och hoppas våra kära kunder var mer än nöjda med antalet timmar/minutrar dem fick på banan under dagen.
Dagen i stort löpte på smidigt och inga större incidenter skede ute på banan.
En gemensam lunch i Karlskogas restaurang Pit Stop Cafe där vi tillsammans tittade tillbaka från ett av mina lopp ifjol runt Donington Park där jag slutade på en andra plats och ett nytt banrekord. Tillsammans så berättade jag om hur en tävlingshelg över i England ser ut, när vi anländer, olika pass, strategier med mera som jag och teamet jobbar framåt med.
Normalt under våra Trackdays dagar så kör jag tillsammans med er runt på banan för att kunna visa spårval, komma med feedback samt även medåkning bakpå mig och hojen.
På Ring Knutstorp kunde vi tyvärr inte genomföra det då min skada på vänster fotled. Men denna gången så testade jag några pass på lånade motorcyklar av Martin, Håkan och slutligen vår instruktör Jannes hoj. Foten fungerade och jag frågade Maja Lantz, en av våra gäster om hon skulle följa med runt banan på bönpallen. Svaret var JA och vi gasade på. Nästa gång ska vi lösa ett par slicks och styvare fjädring, då kommer det gå undan mina vänner, det lovar jag er!!
Under båda dagarna tog vi en hel del bilder på alla våra gäster, dem finns upplagda på vår Facebook sida.
https://www.facebook.com/filipbacklund14
Nu framåt så väntar först två stycken deltävlingar för mig och teamet över i England. Närmast den 13-15/6 på Snetterton 300 och sedan 27-29/6 på den grupperade banan Knockhill i Skottland.
Därefter kör vi återigen FB Trackdays och denna gång mellan 10-11/7 på Mantorp Park.
Om du/ni inte redan har gjort det så gå in på vår Trackdays sida och boka er plats. Under kvällen mellan 10-11 så planerar vi en gemensamt grillning för alla som stannar kvar, information kommer att skickas ut inom kort via mail samt läggas upp på hemsidan, Facebook och på vår forumsida på Sporthoj.com.
Jag tillsammans med mitt team och partners vill tacka er alla som var med och förgyllde vår andra träff av FB Trackdays 2014.
Ett stort tack även till Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen samt ambulans personal som var med och tog hand om oss på plats.
Vi vill också passa på att delge er våra andra datum för övriga Trackdays dagar 2014.
Mantorp Park: 10-11/7
Karlskoga Motorstadion, Gelleråsen: 27-28/8
Innan jag säger hejdå och på återseende så vill jag också promota vår partner Mc Gruppen.
Genom Mc Gruppen kan Ni som Trackdays kunder till oss köpa Dunlop däck till priser ni knappt kan se någon annanstans. Mc Gruppen har även skyddsprodukter och en hel del annat till försäljning. Inom kort finns deras nya uppdaterade hemsida upplagd, men tills vidare besök:
http://www.mcgruppen.se/
Så mina kära vänner, nu har vi kommit till ett slut för denna gången. Tusen tack och på återseende.
Mvh
Filip Backlund & resten av Team Backlund