Hastighetsmätaren på den sista filmen kan ju omöjligt stämma!
Hmm, jag har tokdrevat(-1fram+5bak) min 600 hornet o tycker att hojen blev hur roligt som helst att köra... Toppar väl ca 200 nu o det räcker alldeles utmärkt.Lättare framhjul blir det ju självklart men jag tycker hojen blir allmänt mycket aggressivare att köra, vilket gör hojåkningen mycket roligare.Nackdelen är väl att man ligger på ett konstan högt varv vid lite längre körningar..Sen e det ju precis meningslöst att ha kvar org hastighetsmätare när man dreva om så mycket (kör med cykeldator som drivs från framhjulet nu)
Nu vet inte jag vad som är gjort och inte gjort med bladen i filmen men ser jag på kvällsfilmen så känns det som att siffrorna stämmer med växlarna från 1-6
Hmmm... Vad är det för lampa som tänds på högersidan mellan varvräknaren och displayen när han börjar komma upp i varv?
Hmm, kanske måste placera om givaren till nästa sommarDå vet du ju inte hur snabbr du kör på slangen
Ser lustigt ut att alla bilar kör så snabbt... Set roliga är att det där orkar ju zx10an göra utan att fejka, den går att powerwheela upp runt 180-190blås på 3an, vet dock inte om den går riktigt 240kmh på 3an innan växeln tar slut... Men men det är väl så där när man kör Hynda
men jämför med trafiken som kör bredvid
Eftersom mätaren går på växellådan och är inställd efter originaldrevningen tror den att det går mycket fortare än det egentligen gör
Ja, helt korrekt! Men eftersom du har ändrat utväxlingen efter växellådan, dvs efter både hastighetsmätaren och varvräknaren så går hojen iaf långsammare än vad det står på mätarn, även om förhållandet mellan visad hastighet och varvtalen stämmer.Mycket möjligt, men siffrorna stämmer fortfarande med växlarna
Sen är inte jag någon bakhjulsfantom på något sätt men de lilla jag körde med min nu i höstas, kan jag intyga att den går upp på slangen i 200km/h på 3:e växeln med enbart gas
Ja, helt korrekt! Men eftersom du har ändrat utväxlingen efter växellådan, dvs efter både hastighetsmätaren och varvräknaren så går hojen iaf långsammare än vad det står på mätarn, även om förhållandet mellan visad hastighet och varvtalen stämmer.
jag har funderat på att dreva om min hoj men vill inte ha större skillnader på hastighets mätaren, typ 10 km/h...
nån som vet hur mycke man skall dreva då??
Vill klargöra en sak, det är varken jag lr min moppe som är i filmerna i denna tråd!
Sen är min moppe ej drevad och var helt orginal i höstas när jag "powerwheelade i 200 på 3:an"
Kort och gott, en helt standard blade -08 slänger upp framhjulet i 200 på 3:e växeln med enbart gaskontroll
Jepp, menar jag oxå! Finns dock de som verkar tycka att detta är jättekonstigt...går väl med dom flesta litermoppar..
till och med med min ultratrötta gixxer -05..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |