Film: CBR1000 2008 powerwheelie i 240 km/h

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
sen så är det ingen höjdare att km visaren drar iväg mer än den borde....har dock ingen koll på hur mycket

Invalido

Guest
köp en Speedo Healer så är problemet löst..har en själv o det blev kanon:tummenupp

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nej, en sådan hoj vill inte jag köpa då någon verkar ha enbart som nöje att ligga och plåga motorn hela tiden med låg växel och högt varv. Gör nästan ont i en att höra motorns frustration...

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Såg nån film som en kille filmat i norge på en cbr 954 för några år sen. Ungefär samma koncept och där va det lika tydligt att han drevat om "en aning":D
Power wheelie i 270, enligt mätarn men trafiken runt i kring höll då inga 270 km/h.

One Breath

Come Bite The Apple
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
KTM 660
Hmmm... Vad är det för lampa som tänds på högersidan mellan varvräknaren och displayen när han börjar komma upp i varv?

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
Framhjul

Hmm, jag har tokdrevat(-1fram+5bak) min 600 hornet o tycker att hojen blev hur roligt som helst att köra... Toppar väl ca 200 nu o det räcker alldeles utmärkt.Lättare framhjul blir det ju självklart men jag tycker hojen blir allmänt mycket aggressivare att köra, vilket gör hojåkningen mycket roligare.Nackdelen är väl att man ligger på ett konstan högt varv vid lite längre körningar..Sen e det ju precis meningslöst att ha kvar org hastighetsmätare när man dreva om så mycket (kör med cykeldator som drivs från framhjulet nu)

Då vet du ju inte hur snabbr du kör på slangen:D

Jonne-J

Misshandlar R6!
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Yamaha R6
Nu vet inte jag vad som är gjort och inte gjort med bladen i filmen men ser jag på kvällsfilmen så känns det som att siffrorna stämmer med växlarna från 1-6

men jämför med trafiken som kör bredvid :tummenupp

Eftersom mätaren går på växellådan och är inställd efter originaldrevningen tror den att det går mycket fortare än det egentligen gör

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR -08
Ser lustigt ut att alla bilar kör så snabbt... Set roliga är att det där orkar ju zx10an göra utan att fejka, den går att powerwheela upp runt 180-190blås på 3an, vet dock inte om den går riktigt 240kmh på 3an innan växeln tar slut... Men men det är väl så där när man kör Hynda ;)

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Ser lustigt ut att alla bilar kör så snabbt... Set roliga är att det där orkar ju zx10an göra utan att fejka, den går att powerwheela upp runt 180-190blås på 3an, vet dock inte om den går riktigt 240kmh på 3an innan växeln tar slut... Men men det är väl så där när man kör Hynda ;)

Om ZX10:an powerwheelar i dem farterna så gör nog nya CBR:en det också.

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
ZX-10R
men jämför med trafiken som kör bredvid :tummenupp

Eftersom mätaren går på växellådan och är inställd efter originaldrevningen tror den att det går mycket fortare än det egentligen gör

Mycket möjligt, men siffrorna stämmer fortfarande med växlarna:pannkyss
Sen är inte jag någon bakhjulsfantom på något sätt men de lilla jag körde med min nu i höstas, kan jag intyga att den går upp på slangen i 200km/h på 3:e växeln med enbart gas:tummenupp

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Mycket möjligt, men siffrorna stämmer fortfarande med växlarna:pannkyss
Sen är inte jag någon bakhjulsfantom på något sätt men de lilla jag körde med min nu i höstas, kan jag intyga att den går upp på slangen i 200km/h på 3:e växeln med enbart gas:tummenupp
Ja, helt korrekt! Men eftersom du har ändrat utväxlingen efter växellådan, dvs efter både hastighetsmätaren och varvräknaren så går hojen iaf långsammare än vad det står på mätarn, även om förhållandet mellan visad hastighet och varvtalen stämmer.

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
ZX-10R
Ja, helt korrekt! Men eftersom du har ändrat utväxlingen efter växellådan, dvs efter både hastighetsmätaren och varvräknaren så går hojen iaf långsammare än vad det står på mätarn, även om förhållandet mellan visad hastighet och varvtalen stämmer.

Vill klargöra en sak, det är varken jag lr min moppe som är i filmerna i denna tråd!
Sen är min moppe ej drevad och var helt orginal i höstas när jag "powerwheelade i 200 på 3:an"

Kort och gott, en helt standard blade -08 slänger upp framhjulet i 200 på 3:e växeln med enbart gaskontroll:)

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
jag har funderat på att dreva om min hoj men vill inte ha större skillnader på hastighets mätaren, typ 10 km/h...
nån som vet hur mycke man skall dreva då??

-1 fram och +2 bak gjorde att min mätare visade 10+ på förra hojen.
Behöver ju inte stämma på ala kanske .. vad vet jag ..

Nicotin

Guest
Vill klargöra en sak, det är varken jag lr min moppe som är i filmerna i denna tråd!
Sen är min moppe ej drevad och var helt orginal i höstas när jag "powerwheelade i 200 på 3:an"

Kort och gott, en helt standard blade -08 slänger upp framhjulet i 200 på 3:e växeln med enbart gaskontroll:)

går väl med dom flesta litermoppar..

till och med med min ultratrötta gixxer -05..:tungan

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Nu skriverr ni väl inte hela sanningen va?
Jag pratade med en ägare av GSX-R1000 K7 (han läser säkert detta och får korrigera mig om jag missuppfattade) om detta med powerwheelande på 2an. Han sa, visst lyfter framhjulet lite högst upp i varvregistret men det var ju inte frågan om några 12 o´clock som den här filmen visar. Så att plocka upp den högt på 2:an handlar som jag fattar mycket om teknik, inte alls bara att gasa.

På 3ans växel lär det väl behövas antingen ett ordentligt ryck i styret eller ett backkrön?

Vad säger Hulkomania och Nicotin?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...