någon som kan franska/flamländska som vet vad han i vit jacka säger för fart på slutet??flexbert skrev:
Thermal skrev:Ser ut som en pulsjet va? Nån som har byggt en sån själv, är det svårt, vad krävs det för verkstadsutrustning?
Halogen skrev:Låter inte som en pulsjet tycker jag...
ja men andra repan ser mycket snabbare ut.HenkeYZ skrev:På cykeldatorn ser det ut som att topphastigheten var 245km/h
Hur startar han från noll med en ramjet? Måste inte den upp i väldigt hög hastighet innan den får tillräckligt hög kompression för att driva sig själv? Förklara...RF_Racing skrev:Det är INTE en pulsjet utan en ramjet, jag har byggt en pulsjet själv.
RF_Racing skrev:Det är INTE en pulsjet utan en ramjet, jag har byggt en pulsjet själv.
RF_Racing skrev:Edit jag kollade upp det där jag sade med ramjet och det var det juh inte, mitt fel! MEN det är ingen pulsjet iaf. Jag menade vanlig jet motor men enligt han ovan så var det tysligen en raket motor... kunde man juh ha listat ut på tanken framför och mynningens form...
Vem gör inte det.RF_Racing skrev:// vad noob jag känner mig
Spinky Spendrup skrev:Blev lite orolig att jag gått och trott fel om hur en ramjet funkat i alla dessa år.
Vem gör inte det.
Mr Brownstone skrev:sen gåt det väl inte att få så där jättebra drag i en pulsjet, eller har jag fel???? Har inte stenkoll... men OM det hade varigt en pulsjet så hade väl inte en motor i den där storleken genererat så bra drag?? ngn som vet?
flexbert skrev:
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |