Film: Den här vill ni inte misssa!

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Aratron skrev:
kör Linux o har ett jävla problem med det där formatet, vissa filmer funkar, vissa inte, en ren chansning varje gång man tankar ner en film

Du har ju skrivit svaret själv. Skit i o köra linux då, så kanske du inte får så mycket problem?
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Är den inte lite väl trött den där fyrhjulingen eller är det bara som det ser ut?
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Pejo skrev:

Gammal video, men klart tuff dock hör den hemma i en egen tråd då det inte var om det klippet den här tråden handlade.

De flesta/alla(?) egenkomponerade klipp som postas här finns det alltid något klipp som är värre. Men om du undrar om jag kan göra om det där med fyrhjulingen så är svaret: Ja, utan problem.


Tysken skrev:
Är den inte lite väl trött den där fyrhjulingen eller är det bara som det ser ut?

Det är bara som det ser ut. Spelar kanske inte så stor roll hur snabb den är om bakhjulen bara spinner? Men du kanske kan avgöra hur snabbt något är på om fordonet står still och börnar? Det här är samma sak.

Om jag hade kört min tävlings quad med 70 hästar på bakhjulen (den här har drygt 50 häst i motorn) hade det inte gått något fortare, har du inget fäste så har du inte. Orginal mot orginal så är GasGas 450 en av de snabbaste tävlings Quadsen du kan köpa.


WestW skrev:
Kan inte låta bli att slänga in en moralkaka åt dig för det behövs.

Att det behövs och för att du tror att det behövs är två skilda saker. För övrigt hänvisar jag till:

Raid72 skrev:
... Eventuella moralkakor får ni gärna skriva. I en annan tråd...


/R
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Raid72 skrev:
Gammal video, men klart tuff dock hör den hemma i en egen tråd då det inte var om det klippet den här tråden handlade.

De flesta/alla(?) egenkomponerade klipp som postas här finns det alltid något klipp som är värre. Men om du undrar om jag kan göra om det där med fyrhjulingen så är svaret: Ja, utan problem.
/R


Men... suck... alltså, jag dissade inte din rulle/körning... jag bara kom på att jag hade sett en annan ball rondellkörning, tog mig 10 minuter att leta upp en länk som fungerade och la till den.

Det handlar inte om att den ena är värre eller bättre än nåt annat - det var bara en annan film på samma tema. Ta det inte som en utmaning.

Göra om? Vaddå göra om - du gjorde ju precis samma sak ju!

Jag tycker din körning var jävligt ball - varför kan ingen köra så vid en rondell nära mig... många varv!!
 
Last edited:

fieldy

Scarf är för tanter!
Gick med
8 Nov 2004
Ort
E4, Avfart 163, Stockholm
Hoj
En stor och en liten
Raid72 skrev:
Kanske för att det är det bästa formatet? Minst storlek och bäst bild... ;)

Uppgradera till senaste mediaspelaren och/eller tanka hem VLC spelaren:
http://www.videolan.org/vlc/


/R

Det är bara pc-versionen av VLC som stödjer WMV3 :(

Ska hålla mig från att komma in i en diskution om det bästa formatet... utan säger istället GRRRYYYYYM film!!! :yoparty :yoparty :yoparty
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Pejo skrev:
Men... suck... alltså, jag dissade inte din rulle/körning... jag bara kom på att jag hade sett en annan ball rondellkörning, tog mig 10 minuter att leta upp en länk som fungerade och la till den.


Jag tog det inte som du dissade den heller. Problemet är bara att om man länkar till olika klipp blir tråden splittrad. Som du kanske såg att kommentarerna började gälla den länk du hade postat och inte den länk tråden var tänkt för.

No hard feelings. Kul att du gillade klippet! Mitt klipp då... ;)


/R
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
WestW skrev:
Kan inte låta bli att slänga in en moralkaka åt dig för det behövs.

Om du tänker ett steg längre så kanske bilarna som kommer in i rondellen inte vet om att du har full koll eller hur? Lätt gjort att "Svensson" slår på ett tvärnit eller nått annat galet och vips smäller två bilar och du blir indirekt anledningen till det.

Jag har gjort liknande idiotgrejer när man inte visste bättre. Gör det på en plats utan trafik, minst lika kul :yoparty
WestW> Jag gjorde som du skrev i din signatur. Jag läste först Swedies fråga. Sen läste jag svaret...... Fy F-N vad jag garvade... Jag älskar humor... Det är verkligen årets inlägg 2005...
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Raid72

Ta det lungt bara.

Firefly skrev:
WestW> Jag gjorde som du skrev i din signatur. Jag läste först Swedies fråga. Sen läste jag svaret...... Fy F-N vad jag garvade... Jag älskar humor... Det är verkligen årets inlägg 2005...

Du är inte ensam om att ha läst inlägget och sen garvat sig harmynt :rofl

Back to topic :fatta! :)
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
fan va grymt.. vilket körkort krävs för att man får köra en sånn där quad å vad kostar dom.. helt sjukt fränt va det iaf :yoparty
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
WestW skrev:
Raid72

Ta det lungt bara.


Always. :tummenupp
Det ser kanske inte så ut men övriga trafiken tog det hela med ro. Jag for ju inte runt som en vettvilling bara för att det gick på tvären, åkte ungefär lika fort som de andra bilarna, med blinkers OCH i min fil. ;)


Mikke - Tack! :)


Jens_von_Helvette - Det krävs bara B kort. Dock rekommenderar jag varmt ett A kort också, det skadar inte med hojvana.

Den här kostar ungefär 100.000:-. Prata med Massi eller Ubbe på www.denadaoffroad.se så kan de säkert ordna en provkörning åt de som är intresserade. Det finns även betydligt billigare på deras webbsida.

Hälsa från "Jocke" bara.


Försäkringen är snorigt(?) billig! 1300:-/helår helförsäkrad! Direkt insprutad så de drar inte mycket soppa heller. Spring å köp så PM:ar ni mig sen när ni ska ut och åka... :tummenupp


/R
 
Last edited:

aRd

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Stenstorp
Hoj
Aprilia RSV 1000 Tuono
Vad har du använt för redigeringsprogram??

min första gissning var moviemaker pga formatet... men det är juh inget måste?!

Pinnacle??
eller kanske premiere??
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
ser ju barnsligt roligt ut ! :yoparty :tummenupp

som det sägs "man är inte vuxen förns man kan bete sig som ett barn" :banana
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Raid72 skrev:
Det är bara som det ser ut. Spelar kanske inte så stor roll hur snabb den är om bakhjulen bara spinner? Men du kanske kan avgöra hur snabbt något är på om fordonet står still och börnar? Det här är samma sak./R


Hehe,,, sitt ner i båten... Jag skrev bara att den verkade trött...
 

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Sverige
Hoj
ER-6n -09
Coolt! Ser riktigt fräckt ut!

Men va kattsingen har du för server? Jag ladda hem klippet i 3 Mb/sekund..
De blinkade bara till så var det nere... Jösses!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top