Film från 06 sommar!

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
knutten10 skrev:
2572807 Vad är "nohanded Wheelies" ? på ren svenska. Kan du dra upp din på 2an med en Power Wheeler och vilket varv ligger du då ett ungerfär!
jag hade en 929 å det e inga problem å dra upp den på bakhjulet ..
se till å träna på bara ligg på 5000 varv å runt 60 70 .. .
jag låg i 55 när jag drog upp min på 2 växel ibland .. den e jätte fin på på bakhjulet 929 .saknar den som fan ..:gråta

Last edited:

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Det är ju synd och säga att ni är dåliga!!!!
FAN vad duktiga!

Z.w.A

____
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Yamaha Smoker
Rigge skrev:
2572308 Jag är mest impad av stoppiesarna, ser läskigt höga ut. Hur långt rullar du?

Rullar endast runt 70+ meter men han med 636:an rullar runt 130meter utan styrdämpare.

Får ju passa på att tacka för alla fina kommentarer som ni gett!:tummenupp

Tranicos skrev:
2573222 Bra inspiration! :tummenupp

Lite nyfiken på motorbågarna eller vad det nu heter. Skyddar bra? Hemmabygge? Får nog smida ihop något liknande i vinter, om de nu gör någon nytta. :)

Både F4i samt 636 har Freestyle Ingenuity burar.

Last edited:

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
RoLLER skrev:
2572900 Helt otroligt... Alla är stuntgudar nu för tiden. :confused:

Mycket krüm körning!

Verkar så. Ingen blir imponerad av lite bakslang utanför Rosenhill längre :huvet

Bra skit som fan "krappar"!!

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
zajtar skrev:
2574449 jag hade en 929 å det e inga problem å dra upp den på bakhjulet ..
jag låg i 55 när jag drog upp min på 2 växel ibland .. den e jätte fin på på bakhjulet 929 .saknar den som fan ..:gråta

Kopplade du då upp den eller gjorde du en power Wheeler. Ibland har jag legat runt 50 och tagit fel på växel och trott det varit 1:an. Men den surade lite då och märkte att det då måste varit 2:an. Hade jag vetat att det var på 2:ans vxl som jag låg på, så hade jag nog väntat några kilometer till innan jag hade prövat.

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
Z.w.A skrev:
2571142 Som rubriken lyder. Innehåller lite stunts på vägar bland annat.
Tanka här!!

För övrigt så är 954:an i orginalt utförande som finns med i filmen.

Edit.
Musik: 1. Entwine- Twisted 2. Millencolin- penguins and polarbears 3. Millen colin- Birdie

Åker somt sagt själv F4i samt Sami här från forumet åker 636+954.

Jag tänkte bara fråga om fall det är något man speciellt ska tänka på när man gör spoppis i högre farter så som ni gör i filmen. Tex har ni mindre tryck i fram däcket, lutar ni er fram eller gungar ni den upp dvs brmsar in först en gång för att sedan bomsa in en gång till men lite hårdare. Eller hur gör ni. Samma sak gäller det för era långsamt gående wheelers, har ni mindre tryck i däcken för att det suger fast bättre i underlaget samt att man lär ju få bättre balans så. Hur gör ni?

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
knutten10 skrev:
2575826 Kopplade du då upp den eller gjorde du en power Wheeler. Ibland har jag legat runt 50 och tagit fel på växel och trott det varit 1:an. Men den surade lite då och märkte att det då måste varit 2:an. Hade jag vetat att det var på 2:ans vxl som jag låg på, så hade jag nog väntat några kilometer till innan jag hade prövat.

ne du för att dra upp den på bakjulet så får man nog träna lite .har med finkänslan att göra .
jag koppla upp den . enklast skönast tycker jag ..
929 e för svag för power whelie på 2 växel.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hur ka ni INTE får upp liter-raketer på slangen? Det svåra är ju att ligga och bromsdutta bakom ballanspungten.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Z.w.A skrev:
2571142 Som rubriken lyder. Innehåller lite stunts på vägar bland annat.
Tanka här!!

För övrigt så är 954:an i orginalt utförande som finns med i filmen.

Edit.
Musik: 1. Entwine- Twisted 2. Millencolin- penguins and polarbears 3. Millen colin- Birdie

Åker somt sagt själv F4i samt Sami här från forumet åker 636+954.

Najs movvi!:tummenupp

Z.w.A

____
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Yamaha Smoker
knutten10 skrev:
2575854 Jag tänkte bara fråga om fall det är något man speciellt ska tänka på när man gör spoppis i högre farter så som ni gör i filmen?

Börja med att värma upp däcket!! EJ roligt att dra 3 meters svartsträck med framdäcket när det låser sig. Sedan ligger väl hemligheten i att träna som faan.

PS. En styrdämpare är inte helt fel när man börjar rulla från 100km/h och uppåt.:tummenupp

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Riktigt bra film............

Hållt på länge eller??? Ser ut som ni är födda på bågen ju.... Kan tänka mig ett antal klontningar med:)

///M

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
zajtar skrev:
2574449 jag hade en 929 å det e inga problem å dra upp den på bakhjulet ..

Jag har inga som helst problem med att dra upp den på slangen och högt upp också på ettan. DEt är just det med att jag vill få upp den på tvåan. När ni kopplar upp den, har ni kvar gasen och bara drar in kopplingen snabbt och sen släpper ut den direkt. Elelr hur gör man när man kopplar upp den. Jag har bara kört power weeler. Sen är det där med att koppla när man väl är uppe. Slår ni bara av på gasen näre ni växlar och utan koppling eller växlar ni med koppling som brukligt när man använder den dvs släpper på gasen drar in koplingen och sen möter med gas.

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Rigge skrev:
2576446 Yeah right :arsele
vadå stämmer det inte .den går ju inte att jämnföra med en 1000 gsxr 00-01 gsxr kan ju man dra upp hur enkelt som helst på 1-2-3 utankopplingen

knutten10 skrev:
2582815 Jag har inga som helst problem med att dra upp den på slangen och högt upp också på ettan. DEt är just det med att jag vill få upp den på tvåan. När ni kopplar upp den, har ni kvar gasen och bara drar in kopplingen snabbt och sen släpper ut den direkt. Elelr hur gör man när man kopplar upp den. Jag har bara kört power weeler. Sen är det där med att koppla när man väl är uppe. Slår ni bara av på gasen näre ni växlar och utan koppling eller växlar ni med koppling som brukligt när man använder den dvs släpper på gasen drar in koplingen och sen möter med gas.
jag vet inte hur man gör jag bara gör :)
men prova med att ligga vid ett viss varvtal å sen dutta till koplingen samtidigt som du ger gas du får ju ge ordentligt inga fega grejer den kommer till slut ..

Last edited:

Z.w.A

____
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Yamaha Smoker
Mr_Mike skrev:
2582616 Riktigt bra film............

Hållt på länge eller??? Ser ut som ni är födda på bågen ju.... Kan tänka mig ett antal klontningar med:)

///M

Första sommaren för mig. 636 ägaren har 2 somrar på nacken skulle jag minnas.
Klotat-->HELL NO!:rolleyes:
Beror på hur man definerar klotning. Är det när försäkringsbolaget löser in cykeln eller när man går på sjukledigt. ALLT annat hör till spelet!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024