Film från Anderstorp 090501

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Filmade bakåt under två pass på Fivers bandag på Anderstorp, första gången på banan för oss båda som kör.

[YOUTUBE-ID]E2egkMLvTgU[/YOUTUBE-ID]

Blev lite hårigt i Hansenkurvan vid 01:30 i del 2.
[YOUTUBE-ID]zjOTzMyrIp4[/YOUTUBE-ID]

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
"Hårigt" var bara förnamnet.. D@mn!

Inge film med mig med??
Åkte röd ducce med blått ställ och gul hjälm. :)
Tror jag var ensam på ducce i gatgruppen faktiskt..

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Äsch då, du visste inte om det förrän jag berättade i depån :gnissla

J.Porta

Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Nä jag vet, och det var nog tur. Hade nog tappat fokus och klantat till det då.

Inget hände ju, men det är kul att ha det på film.

Jepp, och för alla andra där ute så har vi redan talat igenom incidenten live och skiljts åt som vänner:D

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
"Hårigt" var bara förnamnet.. D@mn!

Inge film med mig med??
Åkte röd ducce med blått ställ och gul hjälm. :)
Tror jag var ensam på ducce i gatgruppen faktiskt..

Nepp, verkar inte som det.

Jepp, och för alla andra där ute så har vi redan talat igenom incidenten live och skiljts åt som vänner:D

Det stämmer, inga sura miner här inte.

Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Fick du inte med när jag låg bakom dig och fick se kameran och vinkade åt dig i karusellen?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Nä jag vet, och det var nog tur. Hade nog tappat fokus och klantat till det då.

Inget hände ju, men det är kul att ha det på film.

Alltså ursäkta frågan, men vem var felet att det blev så nära? Svårt att se hur bred ingången på kurvan är i just det läget.

Var det du som filmar som byter från ytterspår till innerspår?
Eller var det det snabbare föraren som beslutade sig för att försöka på innern istället för att vänta in en säker omkörning på yttern? :confused:

J.Porta

Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Alltså ursäkta frågan, men vem var felet att det blev så nära? Svårt att se hur bred ingången på kurvan är i just det läget.

Eller var det det snabbare föraren som beslutade sig för att försöka på innern istället för att vänta in en säker omkörning på yttern? :confused:

Som sagt innan i tråden, vi har diskuterat det live direkt efter passet. Har du fler frågor går det bra att pm:a mig.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Har själv blivit omkörd på det sättet några gånger. Det är inte alls kul när det blir trångt vid "apex".

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!

För att svara på frågan utan att reta eller peka finger. Den bakomvarande har generellt alltid ansvaret vid en omkörning och innan framförvarande kan se honom vet han ju inte att det är någon där. I gatgrupperna är detta ännu viktigare eftersom folk kan köra så väldigt olika fort och olika spårval.
Betonar igen, detta gäller generellt, pekar inte finger. Snyggt filmat och alltid kul att få en sån grej på film oxå när inget hände :yoparty

Som dom sa dock detta fallet verkar avklarat så tänker inte lägga någon skuld eller vikt vid detta fallet utom att SATAN vad nära ! :rofl

J.Porta

Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Ett klipp från min vinkel, iaf under TS första klipp. Tyvärr hade jag inte kameran på under "incidenten".

Försökte klippa ihop de som fastnade på film under passet innan kameran gav upp för mig.....sen så samtyckte inte Youtube med mitt musikval och ersatte det med nån random låt :gnissla .....bättre än vindbrus iaf....knappt..

[YOUTUBE-ID]nHhfgX9xsN4[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Fick du inte med när jag låg bakom dig och fick se kameran och vinkade åt dig i karusellen?

Jasså var det du? Har många fler varv råmaterial men tyckte att det blev lite mycket att lägga upp allt på youtube. Kanske ska klippa ihop en extrasnutt med det och min polares soppatorsk+knuffande genom karusellen? :)

Som dom sa dock detta fallet verkar avklarat så tänker inte lägga någon skuld eller vikt vid detta fallet utom att SATAN vad nära ! :rofl

Precis, case closed.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...