Film: Gelleråsen den 19e Juni 06

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Rash skrev:
2260896 Frågan är om det påverkar varvtiden? Vissa säger att den ska gå 1-2s fortare. Men när STCC kört tester där så hade de kört ca 1.5s snabbare än förra året. På Anderstorp hade de kört 2s snabbare iår, och då är Anderstorp inte ombyggd.. Står på Gelleråsens hemsida.

Så frågan är om ju om nya trösen påverkar varvtiderna nämnvärt.
folk på banan säger att det inte ändrat sig nått för bilarna, och att mc troligen bara har en liten förändring.

SWEDIE...
svara på min fråga då..

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
R2 skrev:
2259728 kul att se nya sträckningen.
du den håller spåret bra Jonny, är det rent allmänt för R1-04 eller har du skruvat fram detta?
(har ju inte kört min en meter än)

Nu beläggning kommande vecka, på nya sträckningen och uppe i gocartsvängen.
missade ditt inlägg. Jag har haft en hel del krångel med mitt chassi, men jag vill nog påstå att som den går nu, är för att det är en R1. Den svänger mycket fint helt original.

Anledninge oxå till att jag kör rätt spår och så är för att jag inte fokuserar på att köra fort utan mer att köra lugnt och metodiskt på en växel högre än normalt (bara ett test). När man väl sen börjar pressa så flyttar sig spårvalet en del.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Swedie skrev:
2260968 missade ditt inlägg. Jag har haft en hel del krångel med mitt chassi, men jag vill nog påstå att som den går nu, är för att det är en R1. Den svänger mycket fint helt original.

Anledninge oxå till att jag kör rätt spår och så är för att jag inte fokuserar på att köra fort utan mer att köra lugnt och metodiskt på en växel högre än normalt (bara ett test). När man väl sen börjar pressa så flyttar sig spårvalet en del.
ok, tack
ja stämmer ju, och så som den håller spår på filmen är ju en dröm.
längtar..

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
R2 skrev:
2260932 folk på banan säger att det inte ändrat sig nått för bilarna, och att mc troligen bara har en liten förändring.

SWEDIE...
svara på min fråga då..
Enligt Micke Nilsson går det att åka betydligt fortare i och med nya bansträckningen. Fast Mike faur noug fixe tiell baunen liete, deit hopper som faen vied nye kurven. Taekk.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
valmers skrev:
2261240 Enligt Micke Nilsson går det att åka betydligt fortare i och med nya bansträckningen. Fast Mike faur noug fixe tiell baunen liete, deit hopper som faen vied nye kurven. Taekk.

Vem är Micke Nilsson då? Det kan inte vara så att han bara blivit en bättre förare och lärt sig banan mer?

Själv körde jag ca 5s snabbare iår än mot förra gången jag var där och körde -04. Mestadels pga r-däck och lite lättning. Men självklart spelar det in också att man lärt sig hitta runt bättre också. Vi som inte heter Alonso eller Rossi har ju en del att lära om hur man snabbast tar sig runt banan..

Edit: Körde med bil dvs.

sandstream

Guest
Jag körde på Åsen ett par gånger förra året och kom inte ner till samma tid när jag var där första gången i år.
Andra gången, 19/6, kapade jag nästan två sekunder på förra årets tid men det känns som att det beror mer på mig än på banan.

Den första högern är klart långsammare än den gamla och utgången in i S:et larvigt ojämn.
Bara hoppas att de asfalterar om som R2 skriver.

Rash skrev:
2261330 Vem är Micke Nilsson då? Det kan inte vara så att han bara blivit en bättre förare och lärt sig banan mer?
Han kör Veidec i STCC och räknas väl som en av de snabbaste förarna just nu (som kör i Sverige).

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
va du där på nån nybörjarkurs och glänste eller? dom andra hojarna står ju nästan stilla i jämförelse :va

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag vill påstå att banan INTE är snabbare än förra året.

Jag kan jämnföra i två videosnuttar jag har för att se hur lång tid det tar från en punkt till en annan, innan och efter ombygget.

sandstream

Guest
sven666 skrev:
2261473 va du där på nån nybörjarkurs och glänste eller? dom andra hojarna står ju nästan stilla i jämförelse :va
Det var öppen depå vilket gör att de långsammaste blandas med de snabbaste (som Swedie tex).

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har gjort en jämnförelse nu från det att jag passerar startlysena på mitten av rakan tills dess att man passerar första kurben i S'et. Och det är på båda filmer 17 sekunder där jag kör ungefärligt samma tempo.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sandstream skrev:
2261390 Bara hoppas att de asfalterar om som R2 skriver.
du det jag skriver stämmer, ok :hihi

Swedie skrev:
2261779 Jag har gjort en jämnförelse nu från det att jag passerar startlysena på mitten av rakan tills dess att man passerar första kurben i S'et. Och det är på båda filmer 17 sekunder där jag kör ungefärligt samma tempo.
nu har ju jag (uppenbarligen) inte kört nya än, men från swedies film tycker jag nog att det ser långsammare ut med ny dragningen, eller lika fort,,
men men,, trösen va en akileshäl för mig så jag ska bara tacka och ta emot.. :lol

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
R2 skrev:
2261792 du det jag skriver stämmer, ok :hihi

nu har ju jag (uppenbarligen) inte kört nya än, men från swedies film tycker jag nog att det ser långsammare ut med ny dragningen, eller lika fort,,
men men,, trösen va en akileshäl för mig så jag ska bara tacka och ta emot.. :lol
Både Micke Nilsson och Freddy Papunen kvalade på 1.07:eek:r på STCC sist, så trots att bansträckningen är väldigt ny går det fortare än i fjol. Får Micke ligga och nöta några träningar och Mike fixar puckelpisten stämmer sannolikt Mickes påstående att det kommer att gå att åka fortare generellt på nya sträckningen.

Edit: Fast det kommer ju inte att gå mycket fortare. Ska bli kul att se vad Jimmy Lindström kan prestera i NSBK om det blir torrföre, jämfört med Folkessons höga 1.06 på gamla bansträckningen.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det går faktiskt pyttelite snabbare på nya bansträckningen. Men mer än 0.5 sekunder sträcker jag mig inte över.

valmers, jimmy ska enligt rykten från hans öhlinskörning redan kört 1.06or (plural).

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...