*FILM*Husa blåser plastraketer

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Respekt!!! Den killen kunde köra :yoparty Såg ut att va skapligt klipp i Husan också :D
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Killen kunde köra ha alla skrivit men vad är det för nollor på banan i övrigt? Dom det ju ut som värsta nybörjargruppen.
Det finns en djävligt bra anledning att dela bantid med rr-cyklar. När man blir frånkörd på rakorna sitter man och längtar efter att fegisen skall klämma in bromsen så man får tillbaka några meter. Efter ett tag börjar man bromsa senare och senare för att få några meter extra och vips har man flyttat sin bromspunkt 10 meter.

Jag har kört rr-träningar med mina motarder i 3år och det visar sig om inte annat vid inbromsningarna.

/HW
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
såg snabbspolat ut. Kan bero lite på musiken, men 2-3%'s snabbspolning var det allt.
musiken... my god. Fransöser asså.
 

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Riiiiktigt grymt åk, men som sagt vad äre för musik.. JAG vill iaf höra sången från husan och inget annat.. :huvet
 

Lokidon

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husa Fs650e -08
Bra film, kass musik.
Som sagt mer motorljud i filmerna vore underbart :tummenupp
Ingen som kan slänga upp någon smaskig? :rolleyes:
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Så jäkla fort går det inte - det är de andra på banan som kör som gammelmormor :fakta Banan är liten och slingrig och passar därmed motarder perfekt - lite som ett nerskalat Kinnekulle.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Väldigt intressant att samma film först dök upp på ett engelskt forum (av de som jag besöker alltså) sen på ett par i USA och nu kom den hit. På alla de andra är folket impade av killens körning med några små inslag av att de andra inte verkar så snabba. Men vad händer här i Sverige??
"Äsch, ser snabbspolat ut"
"Banan är ju som gjord för motarder, klart han kör om sporthojarna"
"De andra är inte bara dåliga, de är KASSA"
"Vaddå, det var väl inget"
osv osv osv

Vad är förklaringen/felet???
Den svenska avundsjukan? Nån variant av Jantelagen?

Killen ÄR snabb!! Bara att inse :mattias
Sen håller jag såklart med om att de andra inte ser ut att vara några Rossi/Doohan direkt.
 

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Ni plastraket nissar klarar bara inte av att ni kan bli omsladdade :banana
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Supermoto skrev:
Vad är förklaringen/felet???
Den svenska avundsjukan? Nån variant av Jantelagen?

Killen ÄR snabb!! Bara att inse :mattias
Sen håller jag såklart med om att de andra inte ser ut att vara några Rossi/Doohan direkt.

Ja, han är snabbare än dig... :pannkyss :D Men jag vet minst en handfull inhemska motardåkare som är fullt i klass med det där. Vad jag undrar är varför du reagerar så starkt bara för att inte alla blir som fjortisgroupies över körningen :tungan Blev du så till dig för att det var en Husa eller ? :hihi
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
TomK skrev:
Ja, han är snabbare än dig... :pannkyss :D Men jag vet minst en handfull inhemska motardåkare som är fullt i klass med det där. Vad jag undrar är varför du reagerar så starkt bara för att inte alla blir som fjortisgroupies över körningen :tungan Blev du så till dig för att det var en Husa eller ? :hihi
Och jag kom på typ 36e plats i Norden sist så då är han snabbare än de flesta här :arsele :hihi :pannkyss :3freak

Mitt inlägg var mest menat som en pinne i myrstacken ;)

Det var bara så himla tydlig skillanad att här var det mest kommentarer av typen att "snabb, men han ska fan inte tro han är nåt" medans i andra länder så tyckte de framförallt att det var snygg körning. Inte svårare än så.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Supermoto, hehe. Ja, jantelagen är bra ibland :hihi
Men jag har lagt märke till samma sak som dig. I USA och andra länder är de dumma och inte förstår och att det är snabbspolat och att alla andra kör extra sakta.

Så är det :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top